ترامپ به دلیل بحران کرونا، مهاجرت به ایالات متحده را به مدت ۶۰ روز به حالت تعلیق درآورد - تکفارس 
ترامپ به دلیل بحران کرونا، مهاجرت به ایالات متحده را به مدت ۶۰ روز به حالت تعلیق درآورد - تکفارس 
ترامپ به دلیل بحران کرونا، مهاجرت به ایالات متحده را به مدت ۶۰ روز به حالت تعلیق درآورد - تکفارس 

ترامپ به دلیل بحران کرونا، مهاجرت به ایالات متحده را به مدت ۶۰ روز به حالت تعلیق درآورد

محمد دهقان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 10:00
ترامپ به دلیل بحران کرونا، مهاجرت به ایالات متحده را به مدت ۶۰ روز به حالت تعلیق درآورد - تکفارس 

رئیس جمهور ایالات متحده حمایت از گارگران کشورش را دلیل اصلی اجرای دستورالعمل خود عنوان می‌کند.

رئیس جمهور دونالد ترامپ روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت وی مهاجرت به ایالات متحده را به مدت ۶۰ روز به حالت تعلیق در خواهد آورد، و به طور موقت ورود گیرندگان کارت سبز را که به دنبال اقامت دائم هستند را نیز مسدود کرد. رئیس جمهور گفت که ادامه این عمل «برای محافظت از کارگران آمریکایی» ضروری است زیرا همه‌گیری ویروس کرونا ادامه می‌یابد.

ترامپ روز سه شنبه در یک جلسه توجیهی در کاخ سفید گفت: «من حالت تعلیق موقت مهاجرت به ایالات متحده را صادر خواهم کرد.» «با متوقف کردن مهاجرت، ما به کارگران خود کمک می کنیم تا آمریکایی‌های بیکار را در ردیف مشاغل قرار دهند. این امر اشتباه و ناعادلانه است که آمریکایی که ویروس کرونا را از بین می‌برند، با کارگران مهاجر جدیدی که از خارج از کشور به داخل می آیند، جایگزین شوند.»

ترامپ گفت که این دستور پس از ۶۰ روز دوباره ارزیابی خواهد شد و ممکن است «براساس شرایط اقتصادی» تعدیل شود.

این تعلیق، که پیش‌بینی می‌شود ده‌ها هزار نفر را تحت تأثیر قرار دهد، نخستین بار توسط رئیس جمهور در توئیتی دوشنبه شب اعلام شد.

«با توجه به حمله دشمن نامرئی، و همچنین لزوم حمایت از مشاغل شهروندان بزرگ آمریکایی ما، من در حال امضای یک دستور اجرایی برای تعلیق موقت مهاجرت به ایالات متحده هستم!»

ترامپ در توییت خود اعلام کرد:

با توجه به حمله دشمن نامرئی، و همچنین نیاز به حفاظت از مشاغل شهروندان بزرگ آمریکایی، من یک دستور اجرایی را امضا می‌کنم که موقتا مهاجرت به ایالات‌متحده را به حالت تعلیق درآورد!

دونالد جی. ترامپ ۲۱ آوریل ۲۰۲۰

ایالات متحده با دارا بودن بیش از ۷۸۰ هزار مورد فرد تایید شده‌ی آلوده به ویروس کرونا، بیش‌ترین تعداد مبتلا را دارد و تنها در روز دو شنبه تعداد ۲۰ هزار نفر بر این آمار افزوده شده است. همچنین آمار فوت شدگان در ایالات متحده تا روز دوشنبه از تعداد ۴۲ هزاز نفر نیز فراتر رفته است.

اعلامیه ترامپ در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده‌ای مطرح می‌شود که همه‌گیر شدن این بیماری تاثیرات عمیق و طولانی ‌مدتی را بر اقتصاد خواهد داشت. برخی از اقتصاددانان تصریح می‌کنند که ما در حال حاضر در رکود اقتصادی به سر می‌بریم، در حالی که برخی دیگر آینده اقتصادی را از زمان رکود بزرگ پیش بینی می‌کنند. تاکنون ۱۶.۸ میلیون کارگر آمریکایی درخواست بیکاری کرده‌اند که ۵.۲ میلیون نفر دیگر نیز فقط در این هفته به این صف پیوسته اند.

طبق دستور صادر شده در اسفند ماه (مارس) توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، مقامات مرزی آمریکا به سرعت در حال پردازش مهاجران در هر دو مرز زمینی هستند. دولت ترامپ همچنین اعلام کرد که ورود به آمریکا توسط برخی مهاجران گذرگاه مرزی، از جمله کسانی که به دنبال پناهندگی هستند، با استناد به قدرت‌های گسترده برای ممنوعیت ورود به بیگانگان که دولت تعیین می‌کند می‌تواند به یک بیماری واگیر منجر شود، منفی خواهد بود.

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید