هند؛ آخرین کشوری که به عدم استفاده از Zoom توصیه می‌کند - تکفارس 
هند؛ آخرین کشوری که به عدم استفاده از Zoom توصیه می‌کند - تکفارس 
هند؛ آخرین کشوری که به عدم استفاده از Zoom توصیه می‌کند - تکفارس 

هند؛ آخرین کشوری که به عدم استفاده از Zoom توصیه می‌کند

علی نصرتی
۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - 13:02
هند؛ آخرین کشوری که به عدم استفاده از Zoom توصیه می‌کند - تکفارس 

Zoom مدتی است با مشکلی امنیتی روبه‌رو شده که این شرکت در تلاش است تا از آسیب‌پذیری‌های امنیتی مدنظر کارشناسان امنیتی مختلف و شرکت‌های امنیت سایبری جلوگیری کند. این شرکت به دلیل عدم جدی گرفتن حریم خصوصی مشتریان با واکنش جدی روبه‌رو شده که آن را مجبور کرده تا ۹۰ روز برای انتشارات آینده خود صبر کند و مشکل‎های بیان شده را برطرف کند. این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که در اوایل این هفته مشخص شد که چگونه اعتبار کاربران Zoom توسط هکرها در Dark Web (شبکه‌‌ای برای فعالیت‌های غیرقانونی) فروخته می‌شود.

دولت هند طی توصیه‌ای به مردم پیشنهاد داد که از این برنامه برای کنفرانس ویدیویی استفاده نکنند. پیش از این گوگل، SpaceX و Standard Chartered  سرویس آن را ممنوع اعلام کرده‌اند و این در حالی است که چندین دولت دیگر نیز از اعضای خود خواسته‌اند گزینه دیگری را برای برنامه‌های مجازی پیدا کنند.

مرکز هماهنگی سایبری (وزارت امور داخلی یا کشور هند) در توصیه‌ای ۱۶ صفحه‌ای (PDF) گفت: «Zoom برنامه‌ای امن نیست». دفتر مطبوعات هند نیز در بیانیه‌ای بیان کرد که این بستر برای استفاده مأمورین یا مقامات دولتی برای اهداف رسمی مناسب نیست. در این توصیه همچنین راهنمایی‌هایی برای کاربرانی که هنوز هم می‌خواهند از این برنامه برای ارتباطات خصوصی خود استفاده کنند، وجود دارد.

برنامه مذکور در دو هفته گذشته مورد توجه دولتمردان هندی بوده است و دیده شده که وزیران این سرویس را در توییتر تبلیغ می‌کنند. شرکت تحقیقاتی هندی Apptopia به TechCrunch گفت که این برنامه بیش از ۴۵۰,۰۰۰ بار در روز برای دو هفته گذشته در هندوستان بارگیری شده است.

شرکت Zoom در تلاش است تا نقاط ضعف امنیتی را برطرف کند و در همین راستا، اخیراً مدیر ارشد امنیتی سابق فیسبوک را برای پاکسازی آشفتگی حریم خصوصی خود استخدام کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید