سنای آمریکا استفاده از اپلیکیشن Zoom را ممنوع کرد - تکفارس 
سنای آمریکا استفاده از اپلیکیشن Zoom را ممنوع کرد - تکفارس 
سنای آمریکا استفاده از اپلیکیشن Zoom را ممنوع کرد - تکفارس 

سنای آمریکا استفاده از اپلیکیشن Zoom را ممنوع کرد

مهرداد میرشاهی
۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - 16:32
سنای آمریکا استفاده از اپلیکیشن Zoom را ممنوع کرد - تکفارس 

طبق گزارش روزنامه Financial Times در روز پنج شنبه، سنای ایالات متحده به اعضای خود گفته است که به واسطه مسائل امنیتی پیرامون برنامه Zoom، از این اپلیکیشن کنفرانس ویدئویی در روزهای قرنطینه برای برقراری ارتباط استفاده نکنند. این ممنوعیت رسمی نیست اما ظاهراً از سناتورهای خواسته شده است تا از بسترهای امن و جایگزین برای برقراری ارتباط تصویری با همکاران خود استفاده کنند.

سناتورهای ایالات متحده در حال حاضر در حال مذاکره جهت کمک مالی دولت به شهروندان آمریکایی هستند چراکه به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا، هزاران نفر از نظر اقتصادی آسیب دیده و دولت آمریکا قصد دارد ۲ تریلیون دلار برای حمایت از شهروندان خود هزینه کند. بنابر گزارش‌های مختلف، پیش از این دولت تایوان و آلمان نیز استفاده از اپلیکیشن زوم را برای مقامات دولتی خود محدود کرده بودند. علاوه بر این، برخی دانشگاه‌ها و مدارس نیز استفاده از این برنامه را ممنوع کرده‌اند.

با پاندمی ویروس کرونا و اجبار به در خانه ماندن مردم، هزاران نفر به استفاده از اپلیکیشن‌های تماس تصویری و صوتی روی آورده‌اند. اپلیکیشن زوم یکی از این برنامه‌های محبوب و پراستفاده محسوب می‌شود که از ۱۰ میلیون تماس تصویری در ماه دسامبر، به ۲۰۰ میلیون تماس در ماه مارس رسید.

مشکلات امنیتی و ردیابی فعالیت کاربران باعث شده است تا چندین پرونده علیه این شرکت مطرح شود. شرکت توسعه‌دهنده این اپلیکیشن وعده داده که طی ۹۰ روز آینده اکثر مشکلات امنیتی این برنامه برطرف گردد. آن‌ها به همین منظور، الکس استاموس (Alex Stamos)، کارشناس امنیت سایبری فیسبوک را نیز استخدام کرده‌اند تا برای این هدف به زوم کند.

هنوز سنای آمریکا و شرکت زوم در خصوص این تصمیم مجلس سنای ایالات متحده اظهارنظر نکرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید