کلاهبرداری جدید با استفاده از نام وزیر ارتباطات - تکفارس 
کلاهبرداری جدید با استفاده از نام وزیر ارتباطات - تکفارس 
کلاهبرداری جدید با استفاده از نام وزیر ارتباطات - تکفارس 

کلاهبرداری جدید با استفاده از نام وزیر ارتباطات

محمدرضا داوری
۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - 18:01
کلاهبرداری جدید با استفاده از نام وزیر ارتباطات - تکفارس 

در پی شکایت تعدادی از مشترکان تلفن‌ همراه از نوعی کلاهبرداری از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی به بهانه برنده‌ شدن در یک مسابقه رادیویی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسر مبالغی از حساب برخی مشترکان، روابط‌ عمومی وزارت ارتباطات اقدام به صدور اطلاعیه‌ای کرد.

براساس گزارش روز شنبه (۱۶ فروردین) مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این اطلاعیه آمده است که هرگونه تماس مشکوک با عنوان مسابقات رادیویی با حضور  محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با مشترکان تلفن همراه و ثابت، با هدف کلاهبرداری انجام می‌گیرد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون در هیچ یک از برنامه های صدا و سیما که در آن مسابقه‌ای همراه با اهدای جوایز برگزار شود شرکت نکرده و نمی‌کند. از این رو مشترکان به هر گونه تماس مشکوک و نوید برنده‌شدن در مسابقات رادیو و تلویزیونی با حضور وزیر ارتباطات توجه نکرده و شماره تماس کلاهبرداران را برای پیگیری به سامانه ۱۹۵ گزارش دهند.

در این اطلاعیه ضمن تاکید از مشترکان درخواست شده است که ارائه هر نوع اطلاعات مربوط به رمز کارت بانکی و رمز پویا به تماس‌های ناشناس، حتی با وعده برنده‌شدن جوایز ارزشمند، خودداری نمایند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن توصیه به مشترکان برای دقت در پاسخگویی به تماس‌های مشکوک، خود را موظف به پیگیری این موضوع تا شناسایی کلاهبرداران و آنها را به مراجع قضایی معرفی کند.

کلاهبرداران حرفه‌ای در شیوه ای جدید از کلاهبرداری‌های اینترنتی، از نام «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات هم استفاده می‌کنند تا به هدف خود برسند.

کلاهبرداران حرفه‌ای در این شیوه، با افراد تماس گرفته و با این ادعای دروغین که ویژه برنامه‌ای در رادیو به مناسبت سالروز تاسیس یکی از اپراتورهای داخلی با حضور محمد جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات در حال اجرا و پخش است، از آنان کلاهبرداری و حساب بانکی‌شان را خالی می‌کنند.

کلاهبرداران در پوشش مجری شبکه‌های رادیویی تلفن همراه شهروندان تماس می‌گیرند و مدعی می‌شوند از برنامه‌ای که هم اکنون با حضور وزیر ارتباطات و مدیرعامل یکی از اپراتورهای تلفن همراه در حال اجرا و پخش است، تماس می‌گیرند. آن‌ها از طریق دریافت اطلاعات حساب اشخاص را خالی می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید