ورود بیش از یک میلیون تلفن‌همراه به کشور - تکفارس 
ورود بیش از یک میلیون تلفن‌همراه به کشور - تکفارس 

ورود بیش از یک میلیون تلفن‌همراه به کشور

محمدرضا داوری
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 18:01
ورود بیش از یک میلیون تلفن‌همراه به کشور - تکفارس 

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که آمار واردات تا دو روز پیش، حاکی از آنست که یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه تلفن‌همراه وارد کشور شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز یکشنبه در پاسخ به کاربری که درباره آشفتگی در بازار موبایل کشور از او پرسیده بود، در حساب توییتر خود نوشت:

از وزیر صنعت این‌ موضوع را می‌پرسم، اما احتمالا به دلیل تعطیلی کارخانه‌های تولیدی در کشورهای تولیدکننده‌ مثل کره جنوبی و چین، واردات کاهش یافته است. البته تا دو روز پیش، آمار واردات نشان می‌دهد که یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه گوشی همراه وارد شده که روشن نشده است. شاید کمی هم احتکار شده باشد که البته در این مورد اطمینان ندارم.

فعالان بازار موبایل معتقدند قیمت گوشی متاثر از چند پارامتر است که در این مدت این پارامترها با مشکل روبه‌رو و باعث شده ورود کالا و عرضه موبایل کم شود. از طرفی اگر بانک مرکزی و وزارت صمت امکان تخصیص ارز و ثبت سفارش را برای واردات گوشی فراهم کنند، بخشی از این مشکلات که مربوط به واردات است، از بین برود.

با وجود این، فعالان بازار موبایل معتقدند در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا در جهان، کارخانه‌های تولیدکننده با مشکل مواجه شدند و یا مشکلات مربوط به حمل و نقل مانع ارسال کالا شده، حتی درصورت حل مشکلات داخلی هم قیمت گوشی به دوران قبل از کرونا برنمی‌گردد و تنها درصورتی که شرایط در جهان عادی شود، می‌توان انتظار داشت که بازار موبایل هم به حالت عادی خود بازگردد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید