افزایش ناچیز سهم گوگل کروم در بازار مرورگرها در ماه مارس ۲۰۲۰ - تکفارس 
افزایش ناچیز سهم گوگل کروم در بازار مرورگرها در ماه مارس ۲۰۲۰ - تکفارس 
افزایش ناچیز سهم گوگل کروم در بازار مرورگرها در ماه مارس ۲۰۲۰ - تکفارس 

افزایش ناچیز سهم گوگل کروم در بازار مرورگرها در ماه مارس ۲۰۲۰

مهرداد میرشاهی
۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - 15:35
ویندوز 10

موسسه Netmarketshare آمار بازار مرورگرها و سیستم‌عامل‌ها در ماه مارس ۲۰۲۰ را اعلام کرد. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که سهم مرورگر گوگل کروم در بازار نسبت به آمار ماه فوریه ۲۰۲۰ میلادی، با افزایش ناچیزی روبرو بوده است.

با پایان رسمی پشتیبانی از ویندوز ۷، روز به روز بر آمار کاربران ویندوز ۱۰ افزوده می‌شود. این سیستم‌عامل در حال حاضر ۵۷٫۳۴ درصد از بازار را در اختیار دارد و جایگاه بعدی در اختیار ویندوز ۷ با ۲۶٫۲۳ درصد است. ویندوز ۸٫۱ نیز با ۳٫۶۹ درصد از سهم بازار در رتبه سوم قرار گرفته و به دنبال آن، macOS X 10.14 با ۲٫۶۲ درصد در جایگاه چهارم جای گرفته است.

در زمینه بازار مروگرها نیز شاهد افزایش ناچیز سهم مرورگر گوگل کروم هستیم. این مرورگر وب در حال حاضر ۶۸٫۵۰ درصد از بازار را به تصاحب خود در آورده است و جایگاه دوم نیز در اختیار مایکروسافت اج با ۷٫۵۹ درصد قرار دارد. مرورگرهای موزیلا فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر به ترتیب با ۷٫۱۹ و ۵٫۸۷ درصد رتبه‌های سوم و چهارم بازار مرورگرهای وب را در اختیار دارند.

سهم مرورگرها و سیستم‌عامل‌ها در این ماه نسبت به ماه گذشته، تفاوت ناچیزی داشته و تقریباً یکسان بوده است. ویندوز ۱۰ سهم قابل‌توجهی از بازار را در این ماه بدست نیاورده است و در عوض شاهد رشد ناچیز ویندوز ۷ بوده‌ایم؛ گفتنی‌ست این افزایش ناچیز بیشتر به واسطه روی آوردن افراد بیشتری به استفاده از رایانه‌های شخصی قدیمی طی این مدت است چراکه بیشتر مردم جهان به واسطه شیوع گسترده ویروس کرونا در قرنطینه خانگی قرار دارند. از سوی دیگر، مرورگر گوگل کروم نسبت به قبل با افزایش یک درصدی روبرو بوده است. در حالیکه سهم موزیلا فایرفاکس نسبت به ماه گذشته حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید