مهندسین فرمول یک دستگاه‌های تنفسی ویژه تولید می‌کنند - تکفارس 
مهندسین فرمول یک دستگاه‌های تنفسی ویژه تولید می‌کنند - تکفارس 
مهندسین فرمول یک دستگاه‌های تنفسی ویژه تولید می‌کنند - تکفارس 

مهندسین فرمول یک دستگاه‌های تنفسی ویژه تولید می‌کنند

فرزاد اسرافیلی
۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - 23:30
مهندسین فرمول یک دستگاه‌های تنفسی ویژه تولید می‌کنند - تکفارس 

محققان و مهندسان مرسدس فرمول یک در کالج دانشگاهی لندن با هم یک دستگاه تنفس مخصوص ویروس کرونا را در کمتر از ۱۰۰ ساعت تولید کرده‌اند. این دستگاه برای استفاده در خدمات ملی بهداشت انگلیس تأیید شده است.

از ۱۸ مارس، محققان و مهندسان در تلاشند به همراه پزشکان دستگاه‌های تنفسی را  در بیمارستان کالج دانشگاهی لندن موسوم به UCL توسعه دهند، جایی که آنها تحت آزمایشهای بالینی قرار خواهند گرفت. این کمک ها قبلاً برای استفاده مورد تایید تنظیم کنندگان انگلستان، آژانس نظارتی داروها و محصولات بهداشتی (MHRA) قرار گرفته است و مرسدس می‌تواند تولید ۱۰۰۰ دستگاه در روز را در یک هفته جهت تحویل فوری به بیمارستان‌ها آغاز کند.

تیم بیکر، استاد مهندسی مکانیک UCL گفت:

با توجه به نیاز فوری که داشتیم، خوشحالیم که توانستیم پروسه‌ای را کاهش دهیم که ممکن بود سالها طول بکشد نه چند روز. از همان اول، تمام ساعات روز را کار کردیم، دستگاه غیرقابل ثبت اختراع را  جداسازی و تجزیه و تحلیل کردیم.

این اختراع، به دستگاه فشار جریان هوای همواره مثبت (CPAP) معروف است و بر روی دهان بیمار قرار میگرد تا بیمار با فشار دادن ترکیب اکسیژن و هوا به داخل دهان و بینی با سرعت مداوم بتواند نفس بکشد. در این دستگاه‌ها دیگر نیاز نیست که مثل دستگاه‌های تنفس مصنوعی بیمار آرام باشد و داخل دهان بیمار لوله فرو برود.

با توجه به اینکه دستگاه‌های تنفسی مرسوم در بریتانیا و سایر جهان کمیاب هستند، امید این است که دستگاه‌های CPAP تعداد افرادی را که نیاز به بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه دارند و بعد از بستری نیاز به دستگاه‌های مصنوعی مرسوم دارند کاهش دهد. طبق نشریه مطبوعاتی UCL، گزارشات از ایتالیا حاکی از آن است که تقریباً ۵۰٪ از بیمارانی که از CPAP استفاده کرده‌اند نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی مکانیکی ندارند.

مروین سینگر مشاور مراقبت بحرانی UCLH در بیانیه ای گفت:

دستگاه‌های تنفس مصنوعی مرسوم که محدود هستند فقط برای بیماران بسیار حاد مورد استفاده قرار می‌گیرد و این دستگاه‌هایی که ساخته شده است به نجات جان بقیه بیماران کمک می‌کند.

تولید دستگاه‌های CPAP تلاش‌های گسترده‌تر صنعت تولیدی انگلستان برای تولید دستگاه‌های تنفسی را تکمیل می‌کند. از جمله این تلاش‌ها می‌توان به پروژه دایسون، کنسرسیوم خودروسازان و سایر شرکت‌های مهندسی اشاره کرد که همی هدفشان تولید دستگاه‌های تنفسی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید