خیریه چان زاکربرگ ۲۵ میلیون دلار به تحقیق درمورد درمان کووید۱۹ اختصاص می‌دهد - تکفارس 
خیریه چان زاکربرگ ۲۵ میلیون دلار به تحقیق درمورد درمان کووید۱۹ اختصاص می‌دهد - تکفارس 
خیریه چان زاکربرگ ۲۵ میلیون دلار به تحقیق درمورد درمان کووید۱۹ اختصاص می‌دهد - تکفارس 

خیریه چان زاکربرگ ۲۵ میلیون دلار به تحقیق درمورد درمان کووید۱۹ اختصاص می‌دهد

علی نصرتی
۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - 13:33
خیریه چان زاکربرگ ۲۵ میلیون دلار به تحقیق درمورد درمان کووید۱۹ اختصاص می‌دهد - تکفارس 

خیریه چان زاکربرگ (CZI) بازوی نیکوکاری مدیر‌عامل فیسبوک، مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، ۲۵ میلیون دلار به یک سازمان تحقیقاتی اختصاص داده است که به منظور کمک به شناسایی و توسعه درمان‌ بیماری ناشی از ویروس کرونا ایجاد شده است.

زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان (Priscilla Chan) این خیریه را اداره می‌کنند و این پول را به موسسه تحقیقاتی تازه‌تاسیس انگلیسی، شتاب‌دهنده درمان‌شناسی کووید۱۹ (COVID-19 Therapeutics Accelerator) اهدا می‌کنند، که به هماهنگی تلاش‌های تحقیقاتی در شناسایی داروهای جدید و درمان این بیماری کمک می‌کند. براساس بیانیه مطبوعاتی ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ (۱۰ مارس)، این موسسه از قبل با ۱۲۵ میلیون دلار تعهدات از سوی بنیاد بیل و ملیندا گیتس، بنیاد بهداشتی و سلامتی Wellcome و صندوق آسیب و تاثیر مسترکارد (Mastercard) حمایت می‌شود.

CZI در ابتدا ۲۰ میلیون دلار را برای این موسسه درمانی تأمین می‌کند و ۵ میلیون دلار دیگر نیز براساس نیازهای آینده در دسترس آن‌ها قرار می‌دهد. بنیاد گیتس و Wellcome نیز هرکدام تا ۵۰ میلیون دلار را تعهد کرده‌اند، این موارد در حالیست که صندوق تأثیرگذاری مسترکارد هم تا ۲۵ میلیون دلار تعهد کرده است.

موسسه شتاب‌دهنده درمانی کووید۱۹ با سازمان بهداشت جهانی، سازمان‌هایی در بخش دولتی و خصوصی و «مؤسسات نظارتی جهانی و تنظیم سیاست» برای هماهنگی تلاش‌های تحقیقاتی همکاری خواهد کرد.

چان و زاکربرگ در بیانیه‌ای گفتند:

ما از همکاری با بنیاد گیتس، Wellcome و مسترکارد برای کمک به جامعه تحقیقات زیست پزشکی در سرعت بخشیدن به شناسایی و توسعه آزمایش‌ها در درمان این بیماری هیجان‌زده هستیم. شتاب‌دهنده درمانی، محققان را قادر می‌سازد تا به سرعت تشخیص دهند که آیا داروهای موجود فواید بالقوه‌ای در برابر کووید۱۹ دارند یا خیر. ما امیدواریم که این تلاش‌های هماهنگ به متوقف کردن انتشار ویروس کرونا و همچنین ارائه راهکارهای مشترک و قابل استفاده مجدد برای پاسخ به بیماری‌های همه‌گیر آینده کمک کند.

خیریه چان زاکربرگ و بخش Biohub آن، که روش‌های درمان و مدیریت بیماری‌ها را بررسی می‌کند، در حال حاضر تلاش کرده‌اند تا به افزایش تعداد آزمایش‌های بیماری مذکور در منطقه خلیج سان فرانسیسکو کمک کنند. هفته گذشته CZI گفت که قصد دارد به UCSF (دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو) یاری رساند تا در روزهای آینده بتواند حداقل ۱۰۰۰ تست تشخیص کرونا در روز را پشتیبانی کند.

بنیاد گیتس نیز در تلاش است تا آزمایش‌های مربوط به کرونا را افزایش دهد، و با دانشگاه واشنگتن برای ارائه کیت‌های آزمایش تشخیص کووید۱۹ در منزل برای افراد منطقه سیاتل همکاری می‌کند. با این حال، هنوز مشخص نیست که این برنامه از کی شروع می‌شود. تعهد بنیاد گیتس به موسسه شتاب‌دهنده درمانی بخشی از تعهد ۱۰۰ میلیون دلاری این بنیاد در مقابله با بیماری نام‌برده اعلام شده در ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ (۵ فوریه ۲۰۲۰) است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید