حذف برنامه Infowars از گوگل پلی توسط گوگل - تکفارس 
حذف برنامه Infowars از گوگل پلی توسط گوگل - تکفارس 
حذف برنامه Infowars از گوگل پلی توسط گوگل - تکفارس 

حذف برنامه Infowars از گوگل پلی توسط گوگل

فرزاد اسرافیلی
۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - 22:02
حذف برنامه Infowars از گوگل پلی توسط گوگل - تکفارس 

شرکت گوگل تأیید کرده است که برنامه اندوریدی Infowars را از فروشگاه گوگل پلی حذف کرده است. گوگل همچنین به وبگاه ورج حذف این برنامه را اعلام کرده است و این برنامه دیگر در پلی استور وجود ندارد.

ظاهراً این برنامه به دلیل ویدئویی که الکس جونز از نظریه پردازان توطئه منتشر کرده است حذف شده است. در این ویدیو نیاز به فاصله گذاری اجتماعی، پناهگاه و قرنطینه جهت کاهش شیوع کرونا مورد مناقشه قرار گرفته بود. تا پیش از حذف این برنامه بیش از ۱۰۰ هزار نفر این برنامه را دانلود کرده اند.

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای به ورج گفت:

اکنون بیش از هر زمان دیگری، مبارزه با اطلاعات نادرست در پلی استور اهمیت دارد و اولویت اصلی تیم ما است. وقتی برنامه‌هایی را می‌بینیم که با پخش اطلاعات گمراه کننده یا مضر، خط مشی گوگل را نقض می‌کنند، آنها را از فروشگاه حذف می‌کنیم.

هفته گذشته، لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک به الکس جونز دستور داد تا فروش محصولات Infowars را متوقف کند. جیمز در بیانیه‌ای گفت:

آخرین اشتباهات الکس جونز بسیار خطرناک است و تهدیدی جدی برای سلامتی عمومی شهروندان نیویورک و سایر هوطنانمان محسوب می‌شود.

شرکت‌های فناوری نیز به طور علنی متعهد شده‌اند تا هر گونه اطلاعات نادرست در مورد ویروس کرونا را حذف کنند. گوگل یک بخش جستجوی اختصاصی برای ویروس کرونا در سیستم عامل جستجوی خود ارائه کرده است که فقط به اطلاعات معتبری مثل منبع مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده متصل است. گروهی از شرکتها شامل فیسبوک، گوگل، لینکدین، مایکروسافت، ردیت و توییتر و یوتیوب نیز در بیانیه‌ای در تاریخ ۱۶ مارس اعلام کردند که مشترکاً با کلاهبرداری و اطلاعات غلط درباره ویروس مبارزه می‌کنند.

شرکت اپل نیز در سپتامبر ۲۰۱۸ برنامه Infowars را از اپ استور حذف کرده بود. علت حذف این برنامه از سوی اپل، سرپیچی از قوانین اپ استور مبنی بر محدودیت نشر محتوای توهین آمیز، ناراحت کننده و نفرت آور اعلام شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید