داروی پیشنهادی ترامپ برای درمان کرونا یک نفر را کشت - تکفارس 
داروی پیشنهادی ترامپ برای درمان کرونا یک نفر را کشت - تکفارس 
داروی پیشنهادی ترامپ برای درمان کرونا یک نفر را کشت - تکفارس 

داروی پیشنهادی ترامپ برای درمان کرونا یک نفر را کشت

فرزاد اسرافیلی
۵ فروردین ۱۳۹۹ - 22:00
داروی پیشنهادی ترامپ برای درمان کرونا یک نفر را کشت - تکفارس 

مردی از ایالت آریزونا پس از مصرف کلروکین فسفات در گذشت. همسر وی نیز در وضعیت بحرانی قرار دارد. کلروکین فسفات ماده شیمیایی است که برای درمان مالاریا بکار میرود؛ همچنین از نظر تجاری برای تمیز کردن آکواریوم بکار میرود.

برخی تحقیقات اولیه نشان داده است که کلروکین می‌تواند در برابر SARS-CoV-2  مؤثر باشد. SARS-CoV-2 ویروس کرونایی بود که عامل بوجود آمدن Covid-19 است. همین باعث شده است رئیس جمهور دونالد ترامپ و الون ماسک پیش بینی کنند که کلروکین ممکن است برای درمان بیماری همه گیر کرونا کمک کند. با این حال، داده‌های مربوط به کلروکین به عنوان درمان ویروس کرونا بسیار قطعی نیست و متخصصان نسبت به استفاده از آن احتیاط می‌کنند.

دکتر دانیل بروکس در بیانیه‌ای اعلام کرد:

با توجه به عدم اطمینان در مورد COVID-19 ، متوجه هستیم که مردم در تلاش‌اند راه‌های جدیدی را برای پیشگیری یا درمان این ویروس پیدا کنند، اما خوددرمانی چاره این کار نیست. کاری که الان بایستی انجام دهیم این است که بخش‌های اورژانسی بیمارستانمان را با بیمارانی پر کنیم که معتقدند راه حل مبهم و خطرناکی را پیدا کرده‌اند در حالیکه این راه حل‌ها ممکن است به طور بالقوه سلامت آنها را به خطر بیاندازد.

 این زوج هر دو بالای ۶۰ سال سن داشتند و ۳۰ دقیقه پس از مصرف این مواد شیمیایی، اثرات فوری را تجربه کردند. این اثرات باعث شد آنها در  بیمارستان درمانی بنر در یالت آریزونا بستری شوند.

این بیمارستان در بیانیه دیگری اعلام کرد، هیچکدام از زن و شوهر مبتلا به COVID-19 نبودند.

CDC گزارش داد که برخی از بیماران مبتلا به COVID-19 در ایالات متحده، کلروکین یا مشتقات آن، مانند هیدروکسی کلروکین را به صورت تجربی استفاده کرده‌اند.

در وب سایت CDC آمده است:

در حال حاضر داده‌هایی از آزمایشات بالینی تصادفی (RCT) برای اطلاع از چگونگی استفاده، دوز یا مدت زمان هیدروکسی کلروکین جهت پیشگیری یا درمان عفونت SARS-CoV-2 در دسترس نیست.

بروکس گفت:

ما به شدت از جامعه پزشکی درخواست می‌کنیم که این دارو را برای بیمارانی که مبتلا نیستند تجویز نکند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید