ارزش اپل نسبت به پنج ماه پیش افت کرده است - تکفارس 
ارزش اپل نسبت به پنج ماه پیش افت کرده است - تکفارس 
ارزش اپل نسبت به پنج ماه پیش افت کرده است - تکفارس 

ارزش اپل نسبت به پنج ماه پیش افت کرده است

مهرداد میرشاهی
۴ فروردین ۱۳۹۹ - 12:43
ارزش اپل نسبت به پنج ماه پیش افت کرده است - تکفارس 

در ماه آگوست سال ۲۰۱۸ میلادی، اپل به نخستین شرکت از ایالات متحده آمریکا تبدیل شد که توانست به ارزش یک تریلیون دلاری برسد. ماه بعد از آن نیز شرکت آمازون توانست به این باشگاه برسد. مدت کوتاهی پس از آنکه کوپرتینویی‌ها توانستند به ارزش یک تریلیون دلاری برسند، با کاهش ۳۵ درصدی ارزش سهام خود روبرو شدند؛ آن هم قبل از اینکه با افزایش ۱۲۰ درصدی سهام خود، بار دیگر به ارزش ۱ تریلیون دلاری دست یابند.

غول تکنولوژی دنیا توانست از ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ تا آخرین ساعات روز جمعه گذشته، ارزش خود را بالاتر از یک تریلیون دلار نگه دارد. بلومبرگ گزارش داده که در یک بازه زمانی از هفته قبل که بازار بدترین هفته خود را از سال ۲۰۱۸ به این سو پشت سر گذاشت، سهام اپل با کمترین قیمت خود یعنی ۲۲۸ دلار معامله شد. با این نرخ قیمت، ارزش اپل به ۹۹۸ میلیون دلار رسید. در آخرین دقایق بازار بورس، سهام اپل با قیمت ۲۲۹٫۲۴ دلار ارزش‌گذاری شد که همین مورد موجب شد تا ارزش این شرکت به ۱٫۰۰۳ تریلیون دلار برسد. با این حال، شرایط برای سازنده گوشی‌های آیفون سخت‌تر از قبل پیش رفت. در نخستین ساعات آغاز به کار بورس، قیمت هر یک سهم اپل در بازار بار دیگر به کمترین میزان خود یعنی ۲۲۸ دلار رسید.

آخرین صحبت‌های اپل در خصوص درآمد و ارزش سهام این شرکت این بود که پیش‌بینی درآمد در سه ماهه دوم سال مالی با کاهشی ۲۶۳ میلیون دلاری نسبت به آنچه در ماه ژانویه تخمین زده می‌شد، روبرو خواهد شد. مشخص است که شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان روی این موضوع تاثیر زیادی گذاشته است. از آنجایی که اکثر مردم جهان خود را در خانه قرنطینه کرده و توان کسب درآمد ندارند، پیش‌بینی می‌شود که بازارهای جهانی و اقتصاد جهانی با رکود جهانی قابل‌توجهی روبرو شود. بازار سهام ایالات متحده آمریکا برای نخستین بار پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور از ژانویه ۲۰۱۷ میلادی، به وضعیت قرمز در آمده است. کاهش ۳۵ درصدی بازار آمریکا در این ماه، دبترین عملکرد ماهانه این کشور از سال ۱۹۲۸ میلادی محسوب می‌شود.

دو شرکت غول دیگر که توانسته بودند به ارزش یک تریلیون دلاری برسند، یعنی آمازون و آلفابت (شرکت مادر گوگل) نیز به واسطه شیوع ویروس کرونا با کاهش ارزش سهام خود روبرو شدند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید