آزمایش واکسن کرونا بر روی مهندس شرکت مایکروسافت - تکفارس 
آزمایش واکسن کرونا بر روی مهندس شرکت مایکروسافت - تکفارس 
آزمایش واکسن کرونا بر روی مهندس شرکت مایکروسافت - تکفارس 

آزمایش واکسن کرونا بر روی مهندس شرکت مایکروسافت

فرزاد اسرافیلی
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - 20:45
آزمایش واکسن کرونا بر روی مهندس شرکت مایکروسافت - تکفارس 

آزمایشات بالینی واکسن ویروس کرونا از دیروز در ایالات متحده آمریکا آغاز شده است. یک مهندس شبکه مایکروسافت جزو اولین کسانی است که این آزمایشی بر روی او انجام خواهد گرفت. او نیل براونینگ ۴۶ ساله اهل بوتل واشنگتن، مهندس شبکه مایکروسافت است که چند فرزند دختر دارد.

براونینگ یکی از چهار داوطلب سالم است که واکسن RNA COVID-19 جدید را آزمایش خواهند داد. این واکسن را NIH و شرکت بیوتکنولوژی مدرنا (Moderna) مستقر در ماساچوست تولید کرده است و توسط موسسه تحقیقاتی Kaiser Permanente آزمایش می‌شود. مدرنا تنها ۶۵ روز پس از آنکه ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد، واکسن را با سرعت بی‌سابقه‌ای تولید کرد.

دکتر لیزا جکسون، محقق ارشد شرکت Kaiser Permanente، در روز آزمایش گفت:

 ما هم اکنون تیم ویروس کرونا هستیم. همه اعضا تیم می‌خواهند در این شرایط اضطراری هر آنچه در توان دارند را انجام دهند.

اگر همه چیز خوب پیش برود، مرحله بعدی، تزریق ماهانه ۲ دوز مختلف به ۴۵ داوطلب است تا واکنش آنها بررسی شود. علی رغم روند سریع تولید این واکسن آزمایشی، تیم انتظار دارد که واکسن در عرض ۱۲ تا ۱۸ ماه آماده استفاده شود و به طور گسترده در دسترس قرار گیرد.

دکتر نلسون مایکل از موسسه تحقیقات والتر رید آرمی که در حال تولید واکسن دیگری برای ویروس کرونا است، هشدار داد از آنجایی که واکسن به میلیون‌ها انسان سالم داده می‌شود، آزمایش آنها بر روی تعداد بالای انسان‌ها جهت مشاهده عوارض جانبی غیر متداول زمانبر است.

وی هفته گذشته به خبرنگاران گفت:

علم می‌تواند خیلی سریع پیشرفت کند، اما مهم این است که هیچ آسیبی نرساند، درست است؟

دیگر محققان برجسته اعلام کرده‌اند که واکسن کرونا می‌تواند خیلی سریع‌تر در دسترس قرار گیرد، برخی‌ها هم اعلام کرده‌اند واکسن میتواند تا پایان سال میلادی وارد بازار شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید