فروشگاه‌های اپل در چین همچنان تعطیل خواهد بود - تکفارس 
فروشگاه‌های اپل در چین همچنان تعطیل خواهد بود - تکفارس 
فروشگاه‌های اپل در چین همچنان تعطیل خواهد بود - تکفارس 

فروشگاه‌های اپل در چین همچنان تعطیل خواهد بود

مهرداد میرشاهی
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - 14:47
فروشگاه‌های اپل در چین همچنان تعطیل خواهد بود - تکفارس 

همانطور که بلومبرگ در روز جمعه گزارش داده بود، اپل تصمیم گرفته است تا تعطیلی فروشگاه‌هایش در کشور چین به واسطه شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌های مرتبط با این بیماری، تا آخر هفته بعد ادامه داشته باشد. غول تکنولوژی دنیا پیش از این برنامه داشت تا از روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه (۱۰ فوریه) فروشگاه‌های خود را باز کند اما اپل اخیراً گفته است که فروشگاه‌هایش «تا اطلاع ثانوی» همچنان بسته خواهند بود. در وب‌سایت این شرکت آمده است که برخی از فروشگاه‌های متعدد آن حداقل تا روز جمعه ۲۵ بهمن ماه (۱۴ فوریه) بسته خواهد بود.

این فروشگاه‌ها شامل پکن، شانگهای، شاندونگ، چنگدو، گوانگژو، سیچوان، گوانگدونگ، هنان و تیانجین می‌شود.

اپل از ماه ژانویه گذشته به دنبال شیوع بیماری کرونا از کشور چین در آسیا و گسترش آن به ایالات متحده، استرالیا، اروپا و انگلیس و خاورمیانه تصمیم به تعطیلی فروشگاه‌هایش در این کشور عظیم گرفت. پیش از این برنامه‌ریزی شده بود تا اکثر فروشگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی محصولات این شرکت تا انتهای تعطیلات سال نوی قمری در چین یعنی ۲۱ بهمن (۱۰ فوریه) بازگشایی شوند اما از آنجایی که بیماری واگیردار و خطرناک کرونا هنوز مهار نشده است، این تصمیم عملی نشد.

از ۴۲ فروشگاه اپل در چین، تنها سه فروشگاه هستند که در وب‌سایت اپل نسبت به بازگشایی آن‌ها در هفته آینده اطلاع‌رسانی شده است: یکی در چونگ کینگ، فوجیان و دیگری در گوانگژو.

تمام شش فروشگاه اپل در هنگ کونگ باز است و اپل هم پس از مشورت کامل با کارشناسان بهداشت عمومی و مقامات دولتی تصمیم به بازگشایی دفاتر خود در هفته آینده گرفته است.

این شرکت در بیانیه مطبوعاتی جدید خود اعلام کرده است:

تمام خانواده اپل متعهد هستند که به همکاران، جوامع، تامین‌کنندگان، شرکا و مشتریان ما در چین کمک کنند. ما مشتریان خود را با مشخص کردن تاریخ بازگشایی نهایی آگاه خواهیم کرد.

اپل روز جمعه نیز بیان داشت:

افکار و ذهن ماه همچنان با افرادی است که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و آن‌هایی‌ست که به صورت شبانه‌روزی برای درمان، مطالعه و مهار آن تلاش می‌کنند.

ویروس کرونا تاکنون جان ۶۳۰ نفر را گرفته و بیش از ۳۲ هزار نفر در سراسر جهان نیز به آن مبتلا شده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید