عملیات پرتاب ماهواره ظفر به تعویق افتاد - تکفارس 
عملیات پرتاب ماهواره ظفر به تعویق افتاد - تکفارس 
عملیات پرتاب ماهواره ظفر به تعویق افتاد - تکفارس 

عملیات پرتاب ماهواره ظفر به تعویق افتاد

محمدرضا داوری
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - 13:15
عملیات پرتاب ماهواره ظفر به تعویق افتاد - تکفارس 

هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر خود از پرتاب ماهواره ظفر تا جمعه گذشته اطلاع‌رسانی کرد؛ در حالی که همه این هفته منتظر پرتاب ماهواره ظفر و قرار گرفتن ماهواره ظفر در مدار بودند، این پرتاب به تاخیر افتاد.

شب گذشته نیز محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ویدیویی را پخش کرد که حاوی صدایی است که پس از قرار گرفتن ماهواره ظفر در فضا پخش شود، و از مردم خواست برای موفقیت ماهواره دعا کنند.

پیش از این نیز مسئولان وزارت ارتباطات و سازمان فضایی ایران زمان پرتاب ماهواره را پایان هفته گذشته خبر دادند. پس از آن نیز اعلام شد که این ماهواره امروز ۱۹ بهمن ماه از پایگاه امام خمینی (ره) سمنان به فضا ارسال می‌شود. امروز شنبه نیز هیچ خبری از پرتاب  ظفر نیست. تزریق ماهواره ظفر در مدار فضا به روزهای آتی موکول شده است.

به گفته‌ی احمد حسینی، سخنگوی فضایی وزارت دفاع، ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر به پایگاه فضایی امام خمینی (ره) منتقل شدند.

سازمان فضایی ایران هنوز زمان پرتاب ماهواره را اعلام نکرده است اما مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران، شب گذشته در حساب توییتری خود نوشت:

بیش از صد خبرنگار از سایت امام خمینی (ره) سمنان به صورت حضوری و نیز جمع زیادی از دانش آموزان المپیادی از سایت مرکز فضایی ماهدشت به صورت زنده، نظاره گر پرتاب ماهواره ظفر خواهند بود.

ماهواره سنجشی ظفر ساخته دانشگاه علم و صنعت قرار است به زودی به ارتفاع ۵۳۰ کیلومتری سطح زمین پرتاب شود.

ماهواره ظفر با سه ماموریت اصلی تصویربرداری، ذخیره و ارسال داده و اندازه‌گیری تشعشعات فضایی در مدت زمان ۳ سال در دو نمونه ظفر ۱ و ظفر ۲ در دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی و ساخته شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید