ادوبی در حال خرید اپلیکیشن واقعیت مجازی آکیولوس مدیوم است - تکفارس 
ادوبی در حال خرید اپلیکیشن واقعیت مجازی آکیولوس مدیوم است - تکفارس 
ادوبی در حال خرید اپلیکیشن واقعیت مجازی آکیولوس مدیوم است - تکفارس 

ادوبی در حال خرید اپلیکیشن واقعیت مجازی آکیولوس مدیوم است

مسلم رفیعی
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - 11:00
ادوبی در حال خرید اپلیکیشن واقعیت مجازی آکیولوس مدیوم است - تکفارس 

ادوبی در حال خرید Oculus Medium (آکیولوس مدیوم) است؛ یک ابزار تجسم واقعیت مجازی که در اصل توسط این شرکت در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. هیچ‌چیز ظاهراً در حال حاضر تغییر نمی‌کند. یک پست وبلاگی از جانب آکیولوس اظهار می‌دارد که مدیوم برای افرادی که از سیستم واقعیت مجازی این شرکت استفاده می‌کنند، رایگان خواهد بود. این بیانیه همچنین حدس می‌زند که ادوبی ویژگی‌ها، پیشرفت‌ها و سایر توسعه‌ها را تا سال ۲۰۲۰ به مدیوم اضافه می‌نماید.

سباستین دیگای (Sébastien Deguy)؛ سرپرست محتوای سه‌بعدی و همه‌جانبه در ادوبی، می‌گوید که مدیوم اپلیکشن Substance فعلی این شرکت را در رابطه با بافت‌های سه‌بعدی تکمیل می‌کند. مدیوم بهعنوان یک ابزار هنری جهت استفاده در بازارهای عمده عرضه شد، اما طبق یادداشت‌های آکیولوس، این ابزار توسط توسعه‌دهندگان بازی، هنرمندان مفهومی و دیگر مشتریان ایدئال ادوبی مورداستفاده قرار گرفته است.

دیگای و تیم مدیوم هر دو خواستار حفظ جامعه فعلی مدیوم هستند. این خواسته در هر زمینه‌ای منطقی به نظر می‌رسد، اما در زمینه واقعیت مجازی بسیار مهم است؛ یعنی جایی که در آن جوامع کوچک بوده و کاربران آن نیز مسئول تشخیص این هستند که چگونه ابزارهایی مانند مدیوم باید مورداستفاده قرار گیرند.

چرا اکیولوس مدیوم را به فروش می‌رساند؟ دلیل این اقدام می‌تواند فیسبوک باشد که تلاش‌های خود در زمینه‌هایی غیر از بازی‌های واقعیت مجازی را کمتر نموده است، اما مدیوم نیز تاحدودی برای آکیولوس اضافه است. این شرکت همچنین یک برنامه هنری حرفه‌ای را با نام Quill راه‌اندازی کرده که در مردادماه (اوت) و به همراه قابلیت‌های انیمیشن گسترش‌یافته، تحت نام Quill 2.0 مجدداً عرضه شد. از آنجایی Quill یک برنامه نقاشی سه‌بعدی با سبک و سیاق Tilt Brush (که متعلق به گوگل است) بوده، مدیوم بیشتر شبیه به یک برنامه مدل‌سازی سه‌بعدی سنتی خواهد بود، بنابراین با خدمات موجود شرکت ادوبی بهتر سازگار می‌شود. با توجه به تأثیر کلی این شرکت بر واقعیت مجازی، این موضوع به این مسئله بستگی دارد که ادوبی، مدیوم را تا سال ۲۰۲۰ به کجا خواهد رساند و اینکه چطور این اپلیکیشن را در مجموعه بزرگ‌تر خود جای می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید