اینستاگرام از کاربران جدید درخواست تاریخ تولد می‌کند - تکفارس 
اینستاگرام از کاربران جدید درخواست تاریخ تولد می‌کند - تکفارس 
اینستاگرام از کاربران جدید درخواست تاریخ تولد می‌کند - تکفارس 

اینستاگرام از کاربران جدید درخواست تاریخ تولد می‌کند

مسلم رفیعی
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 12:45
اینستاگرام از کاربران جدید درخواست تاریخ تولد می‌کند - تکفارس 

اینستاگرام از همه کاربران جدید خود در هنگام ایجاد یک حساب جدید، تقاضای تاریخ تولد خواهد کرد. این ویژگی از دیروز آغاز به کار کرده و و ظاهراً هدف از آن نیز ارائه تجربیات متناسب با سن کاربران است. این شرکت طی یک پست وبلاگی نوشت که سن کاربران ممکن است منجر به تنظیمات حریم خصوصی متفاوتی شده و یا باعث ارائه اطلاعاتی در مورد امنیت آنلاین شود. تاریخ تولد از دید کاربران دیگر پنهان خواهد ماند و کاربران فعلی مجبور نخواهند بود که روز تولد خود را اضافه کنند. کاربران باید حداقل ۱۳ سال سن داشته باشند تا بتوانند به این شبکه بپیوندند.

تاکنون لازم نبوده که کاربران جدید تاریخ تولد خود را وارد کنند، البته به غیر از مواردی که افراد در آن قصد داشتند که حساب فیسبوک و اینستاگرام خود را با هم ادغام کنند. افراد نابالغ در اتحادیه اروپا نیز باید تاریخ تولد خود را وارد نمایند تا فیسبوک بتواند با مقررات حفاظت از داده‌های عمومی (GDPR)، خود را تطابق دهد.

بر اساس گزارش رویترز، علاوه بر الزام وارد کردن تاریخ تولد، اینستاگرام به کاربران اجازه خواهد داد تا پیام‌های افرادی را که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند، مسدود کرده و همچنین صاحبان کسب‌وکارها و تولیدکنندگان محتوا نیز می‌توانند مشاهده محتوای خود توسط افراد نابالغ را محدود نمایند. اینستاگرام به آژانس‌های خبری گفته که تاریخ‌های تولد را بررسی نمی‌نماید، اما فکر می‌کند که مردم در مورد این اطلاعات صادق هستند و اینکه ممکن است درنهایت، این پلتفرم بر هوش مصنوعی جهت کمک به تعیین روز تولد کاربران خود تکیه کند. کارمندان اینستاگرام اکنون نیز می‌توانند با مراجعه به پست‌های تبریک تولد، به‌طور تقریبی سن کاربران را تخمین بزنند. این شرکت هم‌اکنون نرم‌افزار یادگیری ماشین خود را برای پیش‌بینی سن و جنسیت کاربران، آموزش داده‌ است. این نرم‌افزار پست‌هایی را که کاربران ارسال کرده و همچنین برچسب‌های مورداستفاده آن‌ها را نیز بررسی می‌کند.

به‌طورکلی، قانون‌گذاران و کاربران، اینستاگرام را به دلیل جلب توجه افراد کم‌سن‌وسال، تحت نظر قرار داده‌اند. نوجوانان به‌طور خاص، از زورگویی و خشونت شکایت دارند، بنابراین شاید تأیید سنی بتواند به اینستاگرام کمک کند تا تجربه کاربری بهتری را به این قشر از کاربران ارائه نماید. همچنین این رویه ممکن است برای اطمینان از عدم نمایش تبلیغات مشروبات الکلی و یا سایر موارد دیگری که ممکن است برای جوان‌ترها نامناسب باشد نیز مفید واقع شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید