پورشه مهاجرت کاربران چینی از iOS به اندروید را تشخیص داده است - تکفارس 
پورشه مهاجرت کاربران چینی از iOS به اندروید را تشخیص داده است - تکفارس 
پورشه مهاجرت کاربران چینی از iOS به اندروید را تشخیص داده است - تکفارس 

پورشه مهاجرت کاربران چینی از iOS به اندروید را تشخیص داده است

مسلم رفیعی
۴ آذر ۱۳۹۸ - 10:40
پورشه مهاجرت کاربران چینی از iOS به اندروید را تشخیص داده است - تکفارس 

با در نظر گرفتن قیمت آیفون ۱۱ (۹۹۹ دلار و بالاتر) و آیفون ۱۱ پرو مکس (۱۰۹۹ دلار و بالاتر)، جای تعجبی ندارد که ۹۱ درصد از صاحبان خودروهای پورشه در آمریکا نیز صاحبان گوشی‌های آیفون باشند. این اطلاعات برگرفته از سخنان کلاوس زلمر (Klaus Zellmer)؛ رئیس‌ و مدیرعامل پورشه در آمریکای شمالی هستند. زلمر این افشاگری را هنگامی‌که بر روی صحنه در حال انجام مصاحبه‌ای در نمایشگاه Automobility LA ۲۰۱۹ بود، انجام داد.

در ویدیویی که توسط ۹to5Mac منتشرشده، زلمر اشاره کرد که درحالی‌که تعداد زیادی از صاحبان پورشه در چین از دارندگان گوشی‌های آیفون به شمار می‌روند (۸۰ درصد)، ۴۰ درصد آن‌ها گفته‌اند که گوشی همراه بعدی آن‌ها از سیستم‌عامل اندروید بهره خواهد برد. شاید یکی از دلایلی که چرا نیمی از کاربران پورشه‌سوار آیفون در چین، قصد عزیمت به سمت اندروید را دارند، مربوط به شبکه ۵G باشد. درحالی‌که گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار چین از نسل بعدی اتصالات بی‌سیم ۵G پشتیبانی می‌نمایند، حداقل نباید انتظار گوشی‌های آیفون ۵G را تا شهریورماه (سپتامبر) سال آینده داشته باشیم.

دلیل دیگر این تعویض پلتفرم ممکن است به عامل تاشوندگی مربوط شود. گوشی دوم تاشونده شرکت سامسونگ یعنی W20 5G شبیه به گلکسی فولد بوده و در ماه آینده تنها برای مصرف‌کنندگان چینی عرضه خواهد شد. برخلاف گلکسی فولد، گوشه‌های این گجت، تغییریافته و وقتی‌که بسته شود، دو طرف آن در کنار یکدیگر قرارگرفته و شکاف کوچک‌تری را نسبت به گلکسی فولد ایجاد می‌نماید. این دستگاه همچنین به تراشه اسنپدراگون+۸۵۵ و ۱۵ درصد افزایش پردازش گرافیکی نسبت به مدل همتای خود مجهز است. سایر ویژگی‌های دیگر همان چیزی هستند که در اولین گوشی تاشونده سامسونگ یافت می‌شوند، البته به غیر از باتری که با ظرفیت ۴۲۳۵ میلی‌آمپر ساعتی کمی ضعیف‌تر از باتری ۴۳۸۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی فولد است. هواوی میت ایکس اخیراً در چین با قیمتی معادل ۲۴۲۵ دلار عرضه شده است. ما نمی‌گوییم که شما جهت خرید این گوشی باید قادر به خرید یک اتومبیل پورشه نیز باشید، اما قطعاً این موضوع به شما کمک خواهد نمود.

همچنین ما نمی‌توانیم حس وطن‌پرستی شگفت‌انگیزی را که بین مشتریان چینی وجود داشته و باعث شده که هواوی ۴۲ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند این کشور را در طول سه‌ماهه سوم به‌دست آورد، رد نماییم. درحالی‌که هواوی افزایش ۶۶ درصدی فروش گوشی‌های خود را تجربه کرده، از طرفی دیگر اپل از تیرماه تا شهریور (ژوئیه تا سپتامبر)، در کشور چین ۲۸ درصد کاهش‌ فروش را تجربه نموده است. بسیاری از مصرف‌کنندگان این کشور بر این باورند که هواوی موردحمله سیاست‌های ناجوانمردانه ایالات‌متحده واقع‌ شده است.

درحالی‌که زلمر اشاره می‌کند که پورشه بر روی ایالات‌متحده و سازگاری با iOS تمرکز کرده، این موضوع منطقی به نظر می‌رسد. با در نظر گرفتن تغییر بزرگی که در بازار چین در حال وقوع است، مدیران اجرایی این شرکت می‌گویند که:

تغییرات زیادی در این بازار وجود داشته و شما باید مطابق نظر مشتریان عمل نمایید، و این همان دلیلی است که اندروید را به یک راه‌حل پیش‌رو تبدیل نموده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید