حق ثبت اختراعی برای Xbox Stylus و Xbox VR Mat ثبت شده‌ است - تکفارس 
حق ثبت اختراعی برای Xbox Stylus و Xbox VR Mat ثبت شده‌ است - تکفارس 
حق ثبت اختراعی برای Xbox Stylus و Xbox VR Mat ثبت شده‌ است - تکفارس 

حق ثبت اختراعی برای Xbox Stylus و Xbox VR Mat ثبت شده‌ است

مسلم رفیعی
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 12:30
حق ثبت اختراعی برای Xbox Stylus و Xbox VR Mat ثبت شده‌ است - تکفارس 

طبق گفته‌های کاربران توییتر، دو اختراع جدید به نام‌های Six DOF Input Device و Virtual Reality Floor Mat Activity Region به‌ترتیب توسط مایکروسافت ثبت شده‌اند. هر دو اختراع در ۱۱ مهر ۱۳۹۸ (سوم اکتبر ۲۰۱۹) اعلام شده و همچنین توسط Microsoft Technology Licensing LLC ثبت شده‌اند.

بر اساس گفته یکی از کاربران توییتر، Six DOF Input Device یا همان Xbox Stylus در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ (۳۰ مارس ۲۰۱۸) ثبت شده است. خلاصه توصیفی Xbox Stylus، یک دستگاه ورودی متشکل از یک بدنه، یک سیستم حسگر دارای ۶ درجه آزادی عمل، یک رابط ارتباطی و نیز یک کنترلر را توصیف می‌نماید.

در این حق ثبت اختراع، یک دست انسان که یک قلم را در دست گرفته، در کنار اینکه ظاهراً یک کره را نیز بیرون می‌کشد، نشان داده شده است. طرح دومی، کنترل یک دوربین مجازی را در یک صحنه سه‌بعدی توصیف می‌کند، این طرح به‌طور واضح نشان می‌دهد که Xbox Stylus برای کار با واقعیت مجازی طراحی شده‌ است.

اختراع مربوط به Virtual Reality Floor Mat Activity Region یا به اختصار VR Mat، چند روز بعد در تاریخ ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ (دوم آوریل ۲۰۱۸) ثبت شد. خلاصه توصیفی این اختراع نیز آن را به‌عنوان یک سیستم پردازش داده‌های تصویری دریافت شده از یک حسگر اپتیکال، در حین توصیف یک محیط فیزیکی نشان می‌دهد. به بیان ساده: این یک حصیر است که در کنار یک دوربین کار می‌کند و موقعیت شما را نسبت به اتاق تشخبص می‌دهد.

خلاصه توصیفی اولین اختراع، یک فرد را که یک هدست واقعیت مجازی را به‌همراه دو ابزار کنترل محیطی استفاده می‌کند، نشان می‌دهد. این وسیله ممکن است که برای هدایت یک توپ آتشین مجازی به سمت یک جادوگر مجازی استفاده شود. در این شکل، کاربر بر روی یک حصیر واقعیت مجازی قرار گرفته است. این حق ثبت ادعا می‌کند که دو یا چند ناحیه از این حصیر ممکن است که بافت‌های سطحی متفاوتی داشته باشند، در نتیجه بازخورد لمسی مرتبط با وضعیت کلی کاربر را ارائه می‌دهند.

مفهوم ساده این موضوع این است که کاربران پابرهنه نیز ممکن است که قادر به استفاده از پوست خود، جهت تعیین محل دقیق قرارگیری خود باشند. بنابراین، بدین‌شیوه می‌توانند اطمینان حاصل کنند که در هنگام بازی بر روی حصیر باقی خواهند ماند.

این موضوع نیز نشان می‌دهد که مایکروسافت به یک راه‌حل برای این مشکل که در آن بسیاری از کاربران واقعیت مجازی، هنگامی که در این فضا غوطه‌ور هستند با سر به دیوار برخورد می‌کنند، فکر کرده است. دقیقاً مشخص نیست که مایکروسافت چه چیزی را برنامه‌ریزی کرده‌ است، مخصوصاً که اگر آن‌ها چیزی را برنامه‌ریزی کرده باشند و برای حفاظت از ایده‌های شرکت خود، آن را ثبت ننمایند، مخصوصاً در رابطه با Xbox Stylus و یا VR Mat، که اتفاقاً هر دوی این اختراعات نیز به‌طور باورنکردنی جذاب هستند.

با این حال، آنچه که این دستگاه‌ها را جذاب‌تر می‌سازد، این است که مایکروسافت پیش‌تر طرح‌هایی را برای آوردن واقعیت مجازی به ایکس باکس رد کرده‌ بود. آیا امکان دارد که این شرکت حرف خود را باز پس گیرد؟ و یا اینکه برنامه‌های جدیدی برای ایکس باکس اسکارلت داشته باشد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید