قابلیت دیپ فیوژن آیفون ۱۱ اکنون در بتای عمومی iOS 13.2 در دسترس قرار دارد - تکفارس 
قابلیت دیپ فیوژن آیفون ۱۱ اکنون در بتای عمومی iOS 13.2 در دسترس قرار دارد - تکفارس 
قابلیت دیپ فیوژن آیفون ۱۱ اکنون در بتای عمومی iOS 13.2 در دسترس قرار دارد - تکفارس 

قابلیت دیپ فیوژن آیفون ۱۱ اکنون در بتای عمومی iOS 13.2 در دسترس قرار دارد

مسلم رفیعی
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 23:15
قابلیت دیپ فیوژن آیفون ۱۱ اکنون در بتای عمومی iOS 13.2 در دسترس قرار دارد - تکفارس 

دیپ فیوژن (Deep Fusion) که یک تکنیک پردازش تصویر جدید در آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و پرو مکس است، اکنون به‌عنوان بخشی از بتای توسعه‌دهندگان و بتای عمومی در iOS 13.2 در دسترس قرار گرفته است. دیپ فیوژن تنها بر روی دستگاه‌های مجهز به پردازنده A13 Bionic، که آن نیز تنها در آیفون‌های جدید موجود است، اجرا خواهد شد.

هنگامی که آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو برای اولین بار در شهریورماه (سپتامبر) معرفی شدند، اپل یک دوربین دارای زاویه فوق‌وسیع، Night Mode و یک دوربین سلفی بهبودیافته را معرفی کرد، همه این اقدامات در واقع یک گام مهم و روبه‌جلو را برای عکاسی و فیلم‌برداری آیفون بودند. اکنون که این گوشی‌ها در دسترس قرار گرفته‌اند، دوربین‌های آن‌ها توسط کاربران امتحان شده و تجربه لذت‌بخشی را نیز ارائه داده‌اند. اما یک ویژگی دوربینی جدید نیز وجود دارد که اپل آن را در رویداد پاییزی آیفون خود معرفی کرده بود و نیز تاکنون کسی موفق به امتحان نشده است؛ بله، دیپ فیوژن.

در حالی که نام آن شبیه به یک گروه جاز خشن است، اپل ادعا می‌کند که این تکنیک پردازش تصویر جدید، تصاویر شما را با جزئیات برجسته‌تری به نمایش می‌گذارد، در حالی که میزان نویز تصویر را نیز نسبتاً کم می‌کند؛ چیزی که شاید خیلی از کاربران فکر آن را نمی‌کردند. اپل از شما می‌خواهد که به این فناوری جدید تکیه کنید اما زیاد به آن فکر نکنید. هیچ دکمه‌ای وجود ندارد که آن را روشن یا خاموش کند، یا حتی هیچ نشانه‌ای نیز وجود ندارد که استفاده از این حالت را بیان نماید.

در حال حاضر، هر زمان که بخواهید یک عکس را با استفاده از آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و پرو مکس بگیرید، حالت پیش‌فرض Smart HDR خواهند بود؛ که یک سری عکس را قبل و بعد از عکاسی شما می‌گیرد و سپس آن‌ها را با هم ترکیب کرده تا دامنه و جزئیات پویا را بهبود بخشد. اگر محیط بیش از حد تاریک باشد، دوربین به‌طور خودکار در حالت Night Mode قرار می‌گیرد تا روشنایی را بهبود ببخشد و نویز تصویر را نیز کاهش دهد. هنگامی که یک عکس را در یک محیط دارای نور متوسط تا کم بگیرید مانند محیط‌های بسته، دوربین به‌طور خودکار در حالت دیپ قیوژن قرار می‌گیرد تا نویز تصویر را کاهش دهد و جزئیات را نیز بهینه‌سازی نماید. دیپ فیوژن برخلاف Smart HDR، در سطح پیکسلی عمل می‌کند. اگر شما از لنز تله‌فوتو در آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس استفاده کنید، دوربین در هر زمانی که در روشن‌ترین حالت نوری قرار نگیرید، در حالت دیپ فیوژن فعالیت خواهد نمود.

این موضوع بدین‌معنی است که آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و پرو مکس حالت‌های بهینه مختلفی را برای نور روشن، نور کم و اکنون، نور متوسط دارند. معمولاً اکثر عکس‌های مردم در شرایط متوسط تا پایین نوری مانند داخل خانه‌ها گرفته می‌شوند. تاثیری که حالت دیپ فیوژن بر عکس‌های شما خواهند گذاشت، بسیار زیاد است. مثل این می‌ماند که اپل دستورالعمل تهیه نوشابه را تغییر داده‌ باشد.

در رویداد آیفون، فیل شیلر (Phil Schiller) دیپ فیوژن را به‌عنوان «علم محاسبات دیوانه‌وار» توصیف کرد و گفت که کاربران هنگام اطلاع از نحوه عملکرد آن، به احتمال زیاد با آن موافقت خواهند نمود.

در واقع، هر زمان که شما قصد گرفتن یک عکس را دارید، دوربین تصاویر متعددی را ثبت می‌کند. باز هم Smart HDR یک اقدام مشابه را انجام می‌دهد. آیفون مورد استفاده یک عکس مرجع می‌گیرد، که به‌معنی متوقف‌کردن تاری حرکتی تا حد ممکن است. در مرحله بعد، سه نوردهی استاندارد و یک نوردهی طولانی را در یک عکس ترکیبی ادغام می‌نماید. سپس حالت دیپ فیوژن، تصویر مرجع و تصویر ترکیبی را به چندین ناحیه تقسیم می‌کند که عبارتند از: آسمان، دیوارها، بافت‌ها و جزئیات ظریف مانند موها. سپس این نرم‌افزار، یک تحلیل پیکسل به پیکسلی را بر روی دو عکس موردنظر انجام می‌دهد، که در این کار ۲۴ میلیون پیکسل دخیل هستند. در نتیجه این تجزیه‌وتحلیل، پیکسل‌های موردنظر شناسایی شده و سپس اقدام به بهینه‌سازی آن‌ها در ساختار تصویر نهایی می‌شود.

اپل می‌گوید که کل این فرآیند یک ثانیه طول می‌کشد و یا اینکه در آن واحد اتفاق می‌افتد. اما جهت اجازه دادن به شما برای ادامه عکس‌برداری، تمام اطلاعات ذخیره شده، و زمانی پردازش می‌شود که پردازنده A۱۳ شما فرصت آن را داشته باشد. ایده این کار این است که دیپ فیوژن نباید شما را جهت گرفتن عکس بعدی منتظر بگذارد.

انتشار دیپ فیوژن چند هفته پیش از اینکه گوگل رسماً گوشی پیکسل ۴ خود؛ که یک گوشی پرچم‌دار و مناسب عکس‌برداری است را معرفی نماید، انجام شد. لازم به ذکر است که دیپ فیوژن تنها در آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس در دسترس خواهد بود، زیرا به پردازنده A13 Bionic جهت انجام امور خود نیازمند است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید