مازراتی و آینده‌ای از جنس الکتریسیته - تکفارس 
مازراتی و آینده‌ای از جنس الکتریسیته - تکفارس 
مازراتی و آینده‌ای از جنس الکتریسیته - تکفارس 

مازراتی و آینده‌ای از جنس الکتریسیته

علی صفرپور
۹ مهر ۱۳۹۸ - 11:11
مازراتی و آینده‌ای از جنس الکتریسیته - تکفارس 

شرکت ایتالیایی مازراتی به‌عنوان یکی از مارک‌های لوکس گروه خودروسازی فیات-کرایسلر آماده است تا درباره‌ی آینده‌ی الکتریکی و برقی خود صحبت کند. این شرکت خودروسازی هفته‌ی گذشته از استراتژی خود برای الکتریکی‌شدن و رسیدن به فناوری خودروهای خودران رونمایی کرد.

همه‌ی این موارد درحال روی دادن تحت یک استراتژی بزرگ‌تر در FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) درحال رخ دادن است. این استراتژی در آخرین برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی این گروه در سال ۲۰۱۸ میلادی ارائه شد. از آنجا مشخص شد که خودروسازی مازراتی قصد ارائه‌ ۸ مدل به‌صورت پلاگین-هیبرید و چهار مدل تمام برقی را دارد. این شرکت تایید کرده است که خودروی مفهومی بی‌نظیر Alfieri هم وارد خط تولید خواهد شد.

مازراتی و آینده‌ای از جنس الکتریسیته - تکفارس 

با وجود گذر چند سال از زمان معرفی Alfieri، این خودروی مفهومی هنوز هم ظاهری به‌روز و جذاب دارد. امید است که نسخه‌ی تولیدی‌اش حداقل نیمی از زیبایی‌های این مدل مفهومی را داشته باشد!

براساس گزارش‌های جدید، مازراتی اعلام کرده است که خودروی سدان گیبلی درنسل بعدی خود مجهز به قوای محرکه‌ای هیبریدی خواهد شد و نخستین خودروی تمام برقی مازراتی، Alfieri خواهد؛ این خودرو قرار است تا در خردو نوع کوپه و کانورتیبل ساخته شود. درکنار خودروهای اسپورت، گویا قرار بر معرفی یک خودروی SUV تا سال ۲۰۲۱ هم هست. مازراتی چیزی بالغ‌بر ۹۰۰ کیلیون دلار برای یک محیط تولید Cassino خرج کرده است تا بتواند خط جدید خودروهای SUV خود را در آنجا به‌ثمر برساند.

درکنار این موارد، خودروهای اسپورت محبوب گرن‌توریسمو و گرن‌کابریو هم در شهر تورین واقع در کشور ایتالیا سرهم‌بندی (مونتاژ) خواهند شد، همان جایی که FCA در آن ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

مازراتی و آینده‌ای از جنس الکتریسیته - تکفارس 

فراری کماکان به تولید موتور برای آن مدل‌هایی از این شرکت که قرار نیست الکتریکی شوند خواهند پرداخت، نظیر: شاسی‌بلند لوانته و سدان لوکس کواتروپورته. خبری از هیبریدی یا الکتریکی‌شدن در این دو خودرو نیست.

این یورش خودروهای الکتریکی مازراتی کم‌کم شامل فناوری خودران به‌صورت ترکیبی نیز خواهد بود. این شرکت ایتالیایی با دستیار کمک‌راننده‌ی سطح ۲ (Level 2 Driving Assistant) و برنامه‌ی بر این اساس است تا فناوری رانندگی خودکار سطح ۳ در خودروها نصب شود.به نوعی در این فناوری دست راننده کماکان باید برروی فرمان باشد. مازراتی می‌گوید که فناوری‌اش به خودرو این اجازه را می‌دهد تا توقفی ایمن‌تر را درکنار جاده‌ها و راه‌ها فراهم آورد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید