فورد شاسی‌بلند برقی الهام‌گرفته‌شده از موستانگ را در ۱۷ نوامبر رونمایی می‌کند - تکفارس 
فورد شاسی‌بلند برقی الهام‌گرفته‌شده از موستانگ را در ۱۷ نوامبر رونمایی می‌کند - تکفارس 

فورد شاسی‌بلند برقی الهام‌گرفته‌شده از موستانگ را در ۱۷ نوامبر رونمایی می‌کند

علی صفرپور
۴ آبان ۱۳۹۸ - 09:58
فورد شاسی‌بلند برقی الهام‌گرفته‌شده از موستانگ را در ۱۷ نوامبر رونمایی می‌کند - تکفارس 

شرکت بزرگ خودروسازی آمریکایی یعنی فورد بالاخره اعلام کرده است که از نخستین خودروی برقی خود برای تولید انبوه رونمایی خواهد کرد.این خودرو یک شاسی‌بلند است که در طراحی آن از کوپه‌ی محبوب و پرفروش موستانگ الهام گرفته‌شده است، با نام مستعار «Mach1» در یک تبلیغات کوچک از سوی فورد معرفی شد. فورد در روز پنجشنبه اعلام کرد که این خودرو در تاریخ پانزدهم نوامبر سال جاری پرده‌برداری می‌شود.

این خودروساز پرقدمت، درباره مشخصات و آنچه که باید از این شاسی‌بلند برقی انتظار داشته باشیم زیاد صحبت نکرده است به‌جز مواردی نظیر اینکه: قرار است در طراحی‌اش از کوپه‌‌ی محبوب موستانگ الهام‌گیری شود و توانایی پیمایش مسیری به‌طولی بیش از ۳۰۰ مایل را در یکبار شارژ کامل خواهد داشت (که برای خودروهای الکتریکی یک پیشرفت قابل‌توجه محسوب می‌شود).

خودروی جدید فورد که با نام مستعار دیگری چون «Mach E» هم شناخته می‌شود، چندین بار در ماه‌های اخیر توسط دوربین ( به‌صورت استتارشده ) و درحال انجام تست دیده شده است. گمان بر این می‌رود که قیمت این دستگاه چیزی حدود ۵۰ هزار دلار باشد و در دو نوع با توانایی پیمایش مسافت زیاد و کم و همچنین با گزینه‌هایی چون RWD و AWD عرضه شود.

انتظار می‌رود که این خودروی EV جدید، پرچمدار برنامه‌ی ۱۱ میلیارد دلاری فورد برای ورود به صنعت خودورهای برقی باشد؛ برنامه مذکور بیان می‌کند که تا سال ۲۰۲۲ فورد دارای ۴۰ مدل برقی به‌صورت بین‌المللی خواهد بود. فورد پیش‌تر هم اشاره‌ای کوتاه به یک F-150 برقی داشته است که انتظار می‌رود درپی شاسی‌بلند برقی درحال رونمایی، وارد بازار شود.

فورد با اعلام سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ در حوزه‌ی خودروهای برقی، سعی دارد تا به برنامه‌ی برقی شدنش تنوع ببخشد. این شرکت آمریکایی در ماه آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد که یک شاسی‌یلند برقی را با استفاده از فناوری‌های استارت-آپ برقی ریویان (Rivian) خواهد ساخت؛ سرمایه‌گذاری برروی این شرکت نوپا برای فورد ۵۰۰ میلیون دلار هزینه برداشته است. فورد همچنین درحال همکاری با گروه فولکس‌واگن است و حداقل یک خودرو را تحت پلت‌فرم EV این گروه صنعتی معرفی خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید