پشتیبانی اسپاتیفای از سیری در iOS 13 - تکفارس 
پشتیبانی اسپاتیفای از سیری در iOS 13 - تکفارس 
پشتیبانی اسپاتیفای از سیری در iOS 13 - تکفارس 

پشتیبانی اسپاتیفای از سیری در iOS 13

بهنام خدابخشی
۶ مهر ۱۳۹۸ - 21:59
iOS 13

در نهایت با استفاده از دستیار صوتی سیری می‌توانید به لیست موسیقی‌های خود در اسپاتیفای دسترسی پیدا کنید. این ویژگی در جدیدترین نسخه‌ی بتا این اپلیکیشن محبوب در بروزرسانی iOS 13.1 برای کاربران گوشی‌های آیفون به ارمغان آمد. این ویژگی بخشی از قابلیت‌های جدیدی است که با معرفی iOS 13 به گوشی‌های اپل افزوده شده است، یعنی اکنون می‌توانید از طریق تعامل با دستیار صوتی اپل (Siri) به راحتی بر روی اسپاتیفای آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را شاهد باشید.

متاسفانه اپل واچ به عنوان پوشیدنی اختصاصی کمپانی اپل، اپلیکیشن اختصاصی برای Spotify ندارد. در عوض با استفاده از دستگاه‌هایی که از اسپاتیفای پشتیبانی می‌کنند، کاربران می‌توانند به راحتی پخش آهنگ‌ها را با استفاده از دستیار صوتی اپل کنترل نمایند. اما در صورتی که کاربران در اپل واچ از سیری استفاده کنند و درخواست خود را بیان کنند، سیری به سادگی به آن‌ها خواهد گفت:

متاسفم، من نمی‌توانم در اپل واچ شما چنین کاری انجام بدهم.

ابن موضوع هنوز برای HomePod اپل تایید نشده است و مشخص نیست که آیا با اسپاتیفای همگام‌سازی شده است یا نه؟!، البته کمی بعید به نظر می‌رسد. با تمامی این تفاسیر، ادغام Spotify و Siri در ایرپادهای اپل بسیار کاربردی است و عملکرد بسیار بالایی دارد. اکنون در ایرپادها با گفتن عبارت کلیدی “Hey Siri” می‌توانید درخواست پخش موسیقی، آلبوم و یا پادکست را با استفاده از سرویس Spotify داشته باشید. یکی از مشکلاتی که در این زمینه وارد می‌باشد، این است که وقتی درخواست اجرای یک پادکست را از طریق سیری دارید، بجای جستجو در لیست پادکست‌های اسپاتیفای، به دنبال موسیقی‌های مربوطه می‌گردد.

اکنون اسپاتیفای در مرحله‌ی آزمایش این قابلیت می‌باشد و به احتمال در هفته‌های آینده نسخه‌ی رسمی این اپلیکیشن با این ویژگی ارائه خواهد شد. اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته که اسپاتیفای برای اپل واچ در قالب نسخه‌ی بتا معرفی شد، پس از گذشت دو هفته نسخه‌ی رسمی آن ارائه گردید. اصولا کمپانی Spotify در خصوص زمان انشتار اپلیکیشن‌های خود اظهار نظری نمی‌کند.

سخنگوی کمپانی اسپاتیفای در طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

ما در اسپاتیفای، به طور معمول سعی داریم تا تعدادی سنخه‌ی آزمایشی ارائه دهیم تا بتوانیم یک تجربه‌ی کاربری مناسب را رقم بزنیم.

وی ادامه داد:

برخی از این آزمایشات راه را برای ما هموار می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید