کروم‌بوک‌های جدید HP از USI پشتیبانی خواهند کرد - تکفارس 
کروم‌بوک‌های جدید HP از USI پشتیبانی خواهند کرد - تکفارس 
کروم‌بوک‌های جدید HP از USI پشتیبانی خواهند کرد - تکفارس 

کروم‌بوک‌های جدید HP از USI پشتیبانی خواهند کرد

علی صفرپور
۶ مهر ۱۳۹۸ - 09:28
کروم‌بوک‌های جدید HP از USI پشتیبانی خواهند کرد - تکفارس 

کروم‌بوک‌های جدید اچ‌پی یعنی X360 12b و x360 14b از استاندارد جهانی استایلوس‌ها (قلم‌ها) پشتیبانی خواهند کرد.

آخرین کروم‌بوک‌های شرکت اچ‌پی یعنی x360 12b و x360 14b از نحستین دستگاه‌های تولیدی این شرکت آمریکایی هستند که از USI (Universal Stylus Initiative) پشتیبانی می‌کنند. این استاندارد جدید به انواع قلم‌های دیجیتالی دارای این فناوری اجازه می‌دهد تا در دستگاه‌های مختلف به انجام وظیفه بپردازند. کروم‌بوک‌های جدید اچ‌پی هم جزوی از نخستین موج دستگاه‌های مجهز به USI 1.0 هستند؛ این مورد بدان معناست که هر قلم و استایلوس USI که عرضه شود، با این دستگاه‌ها سازگاری کامل خواهد داشت. علاوه‌بر این‌ها، اچ‌پی خود قصد رونمایی و عرضه‌ی یک استایلوس ۷۰ دلاری را در ماه نوامبر سال میلادی جاری دارد.

مدت زیادی است که عرضه‌ی نخستین دستگاه‌های مجهز به USI درحال اجراست. این نوآوری به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد اما تا زمانی که گوگل آن را در سال گذشته به‌عنوان استاندارد امضا نکرد، آغازبه‌کار ننمود. در طی چند روز گذشته، USI با پشتیبانی ۱۲ شرکت رونمایی شد؛ شرکت‌های مذکور هم به عرضه‌ی نخستین دستگاه‌های مجهز به این نوآوری خواهند پرداخت که شامل استایلوس‌های شرکت‌های Hanvon، Maxeye و Sunwoda می‌شود. متاسفانه خبری از Wacom در این‌باره نیست اما نامش درکنار سامسونگ (تولیدکننده‌ی قلم‌های دستگاه‌های گلکسی) برای پشتیبانی از این نوآوری لیست شده است.

کروم‌بوک‌های جدید HP از USI پشتیبانی خواهند کرد - تکفارس 

در یک ویدئو که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، بسیاری از مزایای USI به نمایش درآمد. کاربر نه‌تنها قادر به استفاده از یک قلم در چند دستگاه خواهد بود، بلکه قلم مذکور می‌تواند تنظیمات شخصی‌سازی شده‌ی او را با خود از دستگاهی به دستگاه دیگر ببرد، مانند: رنگ قلم یا نوع آن. با نوآوری جدید، تا شش قلم استایلوس به‌صورت هم‌زمان می‌توانند بر روی یک نمایشگر به انجام وظیفه بپردازند؛ همچنین دو راه برای اتصالشان به دستگاه وجود دارد که به ادعای سازمان USI، این امکان را فراهم می‌سازد تا در مناطقی که تداخل رادیویی بیشتری وجود دارد، عملکرد مداوم‌تری را ارائه دهند.

جدا از پشتیبانی کروم‌بوک‌های جدید اچ‌پی از USI 1.0، باید این گفت که این دستگاه‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. هر دو مدل از چرخش ۳۶۰ درجه‌ای پشتیبانی خواهند کرد تا به کاربرانشان اجازه‌‌ی استفاده از خود را به‌صورت یک تبلت بدهند (که با استفاده از قلم استیلوس موردی چشم‌گیر خواهد بود). ۴GB حافظه‌ی رم و ۳۲GB حافظه‌ی داخلی و پردازنده‌ی دوهسته‌ای Intel Celeron N4000 با نرخ ۱٫۱GHz از مشخصات این کروم‌بوک‌های جدید هستند. تفاوت اصلی این دستگاه‌ها در نمایشگرشان است؛ x360 12b از یک نمایشگر ۱۲ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶x912P سود می‌برد درحالی که مدل x360 14b دارای نمایشگری ۱۴ اینچی مجهز به رزولوشن ۱۳۶۶x768 پیکسل است.

قیمت HP Chromebook x360 12b از ۳۵۹ دلار شروع خواهد شد. X360 14B هم با ۲۰ دلار بیشتر از ۳۷۹ دلار شروع خواهد شد. هردوی این دستگاه‌ها تا آخر ماه میلادی جاری در ایالات‌متحده عرضه خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید