احتمال انتشار اطلاعات کارت بانکی به وسیله iOS 13 - تکفارس 
احتمال انتشار اطلاعات کارت بانکی به وسیله iOS 13 - تکفارس 
احتمال انتشار اطلاعات کارت بانکی به وسیله iOS 13 - تکفارس 

احتمال انتشار اطلاعات کارت بانکی به وسیله iOS 13

سید محمد معلمی
۱ مهر ۱۳۹۸ - 17:30
احتمال انتشار اطلاعات کارت بانکی به وسیله iOS 13 - تکفارس 

هنوز چیزی از عرضه سیزدهمین نسخه سیستم عامل iOS نگذشته ولی اپل تا امروز به مشکلاتی برخورد کرده است. حتی سایت‌های معتبر خبری که در زمینه نقد و بررسی تخصصی آیفون‌ها فعالیت دارند هم عنوان کرده‌اند که iOS 13 مشکلاتی دارد که ممکن است باعث ری‌استارت شدن یک دفعه گوشی گردد. لازم به ذکر است که اپل در تاریخ ۱۹ سپتامبر iOS 13 را به صورت رسمی منتشر و سپس تأیید کرد که به زودی ورژن ۱۳٫۱ سیستم عامل خود را به دست کاربران خواهد رساند.

انجام این اقدام اما، باعث نخواهد شد تا مشکلات iOS 13 برطرف شود. دپارتمان دفاع ایالات متحده تا کنون به کاربران هشدار داده که آیفون‌های خود را به هیچ وجه آپدیت نکنند. متأسفانه باگ‌های این پلتفرم به همین جا ختم نمی‌شود زیرا یکی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit مدعی شده به خاطر باگ موجود، زمانی که داشته اطلاعات کارت اعتباری مربوط به آی‌تونز را تغییر می‌داده، متوجه شده اعداد و ارقام کارت شخص دیگری با آنها جابه‌جا شده‌اند. او خاطر نشان می‌کند که توانسته تمامی داده‌های مربوط به آن کارت اعتباری از جمله آدرس و شماره گوشی را به دست آورد. همین داده‌ها برای افراد سوءاستفاده‌گر کافی است تا بتوانند حساب بانکی کاربران مختلف را خالی کنند. قضیه زمانی بدتر می‌شود که شخص دیگری همین مشکل را چند ساعت بعد مطرح کرد.

هر دو کاربر Reddit ادعا کردند که موضوع را به اپل گزارش داده و آنها هم آن را به مدیر ارشد بخش نرم‌افزار ارجاع داده‌اند. کمپانی مالک iOS اعلام کرده که از وجود این باگ خبر دارد و در تلاش است تا آن را رفع نماید.

در حال حاضر نمی‌دانیم که آیا در iOS 13.1 این مشکل حل خواهد شد یا خیر زیرا بیانیه رسمی به دستمان نرسیده است. به هر حال، بهترین کار این است که اطلاعات کارت بانکی خود را از گوشی آیفون پاک کنید. ضمن اینکه هنوز مشخص نیست که آیا این باگ مختص iOS 13 است یا در نسخه‌های قبلی هم وجود داشته است. با همه اینها، بهترین و منطقی‌ترین کار حذف تمام داده‌های مربوط به کارت بانکی است تا خودِ اپل رسماً عنوان کند که مشکل برطرف شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید