تغییر قوانین تعرفه ایالات متحده به نفع اپل - تکفارس 
تغییر قوانین تعرفه ایالات متحده به نفع اپل - تکفارس 
تغییر قوانین تعرفه ایالات متحده به نفع اپل - تکفارس 

تغییر قوانین تعرفه ایالات متحده به نفع اپل

پوریا اسدی
۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - 13:30
تغییر قوانین تعرفه ایالات متحده به نفع اپل - تکفارس 

طبق یک سند عمومی‌ منتشر شده توسط سازمان تجارت  و ثبت فدرال ایالات متحده، تنظیم‌کنندگان قوانین تجارت آمریکا روز جمعه ۱۰ مورد از ۱۵ درخواست معافیت تعرفه‌ای ثبت شده توسط اپل را  تأیید کردند. این درخواست‌ها بیشتر در مورد خرید اجراهای رایانه بوده است

این اقدام مقامات آمریکایی می‌تواند با پایین آوردن هزینه واردات قطعات هم برای اپل و هم برای سازندگان کوچک رایانه‌ امکان جمع آوری دستگاه‌ در ایالات متحده را آسان‌تر کند.

اپل نگفت که چرا درخواست معافیت را مطرح کرده اما درخواست‌ها برای مؤلفه‌هایی مانند مدارهای نیمه تکمیل است. اپل رایانه‌های Mac Pro خود را در تگزاس تولید می‌کند و این عمل دستگاه‌های مورد اشاره را از تعرفه مصون می‌نماید اما چنین قطعات واسطه‌ای مشمول مالیات نمی‌شوند.

اپل بلافاصله درخواستی برای اظهار نظر ارسال نکرده است. رایانه Mac Pro با قیمت پایه ۶۰۰۰ دلاری عرضه می‌شود و برای کاربرانی نظیر استودیو‌های موسیقی و ساخت انیمیشن در نظر گرفته شده است. این دستگاه به دلیل طراحی خاص خود هرگز به تعداد زیادی فروخته نشده است. اما اوایل امسال وقتی وال استریت ژورنال گزارش داد که اپل در حال انتقال خط تولید خود به چین است به یک نقطه نظر سیاسی تبدیل شد.

اپل هرگز در مورد برنامه‌های تولید خود اظهار نظر نمی‌کند اما تعرفه‌های ایالات متحده در مورد کالاهای چینی، مونتاژ رایانه‌های شخصی در ایالات متحده را پیچیده‌تر کرده است. سومین لیست تعرفه‌های ایالات متحده که از سال گذشته به مرحله اجرا گذاشته شده برای برخی از رایانه‌های شخصی کاملاً مونتاژ شده و همچنین اجزای اصلی آنها مالیات تعیین می‌کند. به این معنی که تولیدکنندگان حتی اگر در ایالات متحده آمریکا دستگاهی را تولید کنند باز هم با افزایش هزینه روبرو هستند.

این تعرفه‌ها همچنین به صنعت بازی‌ رایانه‌های شخصی آسیب وارد کرده است به این دلیل که علاقه‌مندان غالباً دستگاهای سفارشی خود را از قطعات وارداتی از چین جمع می‌کنند.

اپل متقاضی معافیت برخی از قطعات شده است اما دونالد ترامپ گفت تنظیم‌کننده‌های قوانین در ایالات متحده مجوزی را برای آنها اعطا نمی‌کنند. تیم کوک مدیر اجرایی اپل بعداً در طی جلسه اظهار درآمد شرکت در ۳۰ ژوئیه اعلام کرد اپل درصدد بوده تا ساخت Mac Pro  را در ایالات متحده ادامه دهد.

وی در این فراخوان به تحلیلگران حاظر در جلسه گفت که می‌خواهد به حضور خود در جایگاه تولید در ایالات متحده ادامه دهد و اضافه کرد که اپل برای انجام این کار سرمایه‌گذاری کرده است.

روز جمعه مقامات سازمان تجارت تعرفه طیف وسیعی از قطعات رایانه‌ای از جمله مدار اصلی و کارت‌های گرافیکی مونتاژ شده را برای اپل و سایر تولیدکنندگان بالا بردند. این قطعات برای مونتاژ رایانه بسیار مهم هستند زیرا شامل تراشه‌هایی از شرکت Intel Corp ، Nvidia Corp و Advanced Micro Devices Inc هستند. این تراشه‌ها معمولاً  گرانترین قطعات رایانه‌ها را تشکیل می‌دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید