گوگل از این پس به کاربران اجازه می‌دهد تا به شکل پیش‌فرض مرورگر کروم را در حالت مهمان اجرا کنند - تکفارس 
گوگل از این پس به کاربران اجازه می‌دهد تا به شکل پیش‌فرض مرورگر کروم را در حالت مهمان اجرا کنند - تکفارس 
گوگل از این پس به کاربران اجازه می‌دهد تا به شکل پیش‌فرض مرورگر کروم را در حالت مهمان اجرا کنند - تکفارس 

گوگل از این پس به کاربران اجازه می‌دهد تا به شکل پیش‌فرض مرورگر کروم را در حالت مهمان اجرا کنند

مهدی داوری
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - 09:01
گوگل از این پس به کاربران اجازه می‌دهد تا به شکل پیش‌فرض مرورگر کروم را در حالت مهمان اجرا کنند - تکفارس 

چند روز پیش کمپانی گوگل بالاخره نسخه جدید مرورگر گوگل کروم را معرفی کرد و بروزرسانی آن را در دسترس تمامی کاربران کروم قرار داد.

این نسخه جدید از مرورگر کروم که با شماره نسخه ۷۷ شناخته می‌شود Chrome v77 نام دارد.

با معرفی نسخه جدید مرورگر گوگل کروم شاهد این بودیم که در این بروزرسانی گوگل تعداد بسیار زیادی ویژگی جدید را به مرورگر مخصوص خود اضافه کرد و همین طور شاهد تغییرات زیادی نیز در مرورگر گوگل کروم بودیم.

یکی از این تغییرات این بود که از این پس کاربران کروم می‌توانند به شکل پیش فرض در حالت مهمان (guest mode) مرورگر را باز کنند و از آن استفاده کنند.

ویژگی حالت مهمان مدت بسیار زیادی است که روی مرورگر گوگل کروم وجود دارد و دلیل استفاده آن نیز برای زمانی است که شما دستگاه خود را با افراد مختلفی به اشتراک می‌گذارید و از طرفی علاقه ندارید تا این افراد در تنظیمات شما و یا تاریخچه مرورگر شما سرک بکشند و در آن جستجو کنند.

حالت مهمان دقیقا کارکردی مشابه با حالت مخفی (Incognito mode) این مرورگر دارد و دقیقا مثل همین حالت درست بعد از این که وبگردی شما با کروم تمام شد و پنجره‌های جستجو را بستید به شکل خودکار تمام سابقه جستجو شما حتی کوکی‌ها نیز پاک می‌شوند. این دقیقا ساز و کاری است که در حالت مخفی با آن مواجه هستیم و در حالت مهمان نیز همین اتفاق می‌افتد.

تاکنون و پیش از این شما برای استفاده از مرورگر کروم در حالت مهمان باید این مرورگر را در این حالت لانچ می‌کردید تا وارد بخش مهمان شوید با این حال از این به بعد و با بروزرسانی جدید گوگل به کاربران اجازه می‌دهد تا مرورگر گوگل کروم خود را به شکل پیش فرض در حالت مهمان باز کنند و از آن استفاده کنند.

این ویژگی و تنظیمات برای کامپیوترهای مشترک بسیار مفید است مثل دستگاه‌های در کافی نت‌ها که به شکل مشترک روزانه چندین نفر از آن استفاده می‌کنند.

اگر شما نیز به این ویژگی گوگل کروم یعنی باز کردن کروم به شکل حالت مهمان به صورت پیش فرض علاقه پیدا کرده‌اید و قصد دارید آن را وارد مرورگر خود کنید و از آن استفاده کنید شما باید چندین قدم را طی کنید تا بتوانید از این ویژگی جدید استفاده کنید:

  1. روی میانبر مرورگر گوگل کروم کلیک کنید.
  2. به قسمت خصوصیات (Properties) بروید و در بخش Target field عبارت guest- را اضافه کنید تا در نهایت رشته‌ای که در بخش Target field وجود دارد به شکل C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe” –guest” تبدیل شود.
  3. روی گزینه Apply کلیک کنید و زمانی که مرورگر گوگل کروم از شما اجازه مدیر (Administrator) می‌خواهد روی گزینه ادامه “Continue” کلیک کنید و در نهایت OK را انتخاب کنید.

از حالا مرورگر گوگل کروم شما به صورت پیش فرض در هنگام باز شدن وارد حالت مهمان می‌شود و اگر زمانی بخواهید که دوباره تنظیمات را به حالت اول برگردانید تنها کافی است که همان مسیر قبلی را طی کنید و عبارت guest- را از انتهای رشته در بخش Target field پاک کنید تا دوباره تنظیمات به شکل قبل برگردد.

ناگفته نماند که این قابلیت تنها در بروزرسانی جدید مرورگر گوگل کروم و در نسخه Chrome v77 در دسترس است پس اگر شما از نسخه قدیمی‌تر این مرورگر استفاده می‌کنید برای بروزرسانی آن به قسمت تنظیمات “Settings” بروید و در بخش کمک “Help” روی گزینه در مورد کروم “About Chrome” کلیک کرده و در نهایت مرورگر خود را به جدیدترین نسخه ارتقا بدهید تا بتوانید از تمامی ویژگی‌های جدید آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید