افشای مشخصات سرفیس پرو ۷ - تکفارس 
افشای مشخصات سرفیس پرو ۷ - تکفارس 
افشای مشخصات سرفیس پرو ۷ - تکفارس 

افشای مشخصات سرفیس پرو ۷

امیر عسگری
۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - 21:00
افشای مشخصات سرفیس پرو ۷ - تکفارس 

رویداد سخت‌افزاری مایکروسافت ساعت ۱۰ صبح ۲ اکتبر در نیویورک برگزار می‌شود. یکی از محصولاتی که انتظار می‌رود مایکروسافت در این رویداد از آن رونمایی کند سرفیس پرو ۷ است. امروز اطلاعات سخت‌افزاری این دستگاه توسط وین فیوچر (WinFuter) افشا شده است، اطلاعاتی که حداقل در مورد محصولی است که در بازار اروپا عرضه می‌شود.

لیست منتشر شده شامل مدل‌های زیر است:

  • مایکروسافت سرفیس پرو ۷، پردازنده اینتل Core i3، رم ۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD
  • مایکروسافت سرفیس پرو ۷، پردازنده اینتل Core i5، رم ۸ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD
  • مایکروسافت سرفیس پرو ۷، پردازنده اینتل Core i5، رم ۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD
  • مایکروسافت سرفیس پرو ۷، پردازنده اینتل Core i7، رم ۱۶ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD
  • مایکروسافت سرفیس پرو ۷، پردازنده اینتل Core i7، رم ۱۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD

اگر این مشخصات صحت داشته باشند، شاهد بازگشت سرفیس پرو ۷ به Core i3 SKU خواهیم بود. موضوعی که پرو ۶ وجود نداشت و قبل آن در پرو ۵ شاهد آن بودیم (در آن زمان Core m3 نام داشت). در اوایل هفته امتیازات بنچمارک سرفیس گو منتشر شد که در آن به پردازنده Core m3-8100Y اشاره شده بود و احتمال می‌رود پردازنده هر دو دستگاه یکسان باشد، ولی از آنجایی که سرفیس پرو ۷ قرار است از نسل دهم اینتل استفاده کند، فعلا مشخص نیست که پردازنده آن دقیقا کدام مدل است.

کامت لیک (Comet Lake) ساختار ۱۴ نانومتری با گرافیک UHD دارد، در حالی که آیس لیک (Ice Lake) دارای ساختار ۱۰ نانومتری و گرافیک آیریس پلاس (Iris Plus) است. با توجه به این موضوع Core i3 می‌تواند Core i3-1000G1، Core i3-1000G4 یا Core i3-10110Y باشد. پردازنده‌های Core i7 و Core i5 همچنان از سری U خواهند بود.

در مورد نکته منفی این لیست می‌توان به عدم وجود نسخه ۱ ترابایتی SSD اشاره کرد. البته مشخص نیست که این مدل تولید نشده و یا در محصولات بازار اروپا حضور ندارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید