تاریخ عرضه و قیمت اشتراک ماهانه سرویس اپل آرکید مشخص شد - تکفارس 
تاریخ عرضه و قیمت اشتراک ماهانه سرویس اپل آرکید مشخص شد - تکفارس 
تاریخ عرضه و قیمت اشتراک ماهانه سرویس اپل آرکید مشخص شد - تکفارس 

تاریخ عرضه و قیمت اشتراک ماهانه سرویس اپل آرکید مشخص شد

مهرداد میرشاهی
۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - 21:57
تاریخ عرضه و قیمت اشتراک ماهانه سرویس اپل آرکید مشخص شد - تکفارس 

اپل در رویداد Apple 2019 Event خود با محوریت رونمایی از آیفون‌های جدید که ساعاتی پیش به پایان رسید، رسماً اعلام کرد که سرویس اپل آرکید از روز پنج شنبه ۲۸ شهریور ماه (۱۹ سپتامبر) آغاز به کار خواهد کرد و قیمت اشتراک ماهانه آن، تنها ۴٫۹۹ دلار خواهد بود.

این سرویس گیمینگ جدید که مشترکان آن می‌توانند به تجربه بیش از ۱۰۰ بازی از طریق دستگاه‌های آیفون، آیپد، اپل تی‌وی و مک بپردازند، در ماه ژوئن و رویداد بهار اپل معرفی شده بود؛ جایی که اپل از دیگر محصولات خود نظیر اپل تی‌وی پلاس و نیوز پلاس نیز رونمایی کرده بود.

مانند سرویس نیوز پلاس، کاربران می‌توانند به مدت یک ماه به صورت آزمایشی از خدمات این سرویس استفاده کنند.

بازی‌بازان می‌توانند بازی مد نظر خود را برروی یک دستگاه تجربه کنند و سپس ادامه آن را برروی دستگاهی دیگر بازی کنند. طبق گفته اپل، کاربران اپل آرکید می‌توانند به صورت آفلاین نیز بازی‌های مدنظر خود را بازی کنند و زمانی که به اینترنت متصل شوند، پیشرفت‌های آنان نیز به‌روز خواهد شد. با استفاده از iOS 13، اپل از کنترلرهای پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان پشتیبانی می‌کند بنابراین می‌توانید هم با کنترلرهای رو صفحه (لمسی) و هم فیزیکی به تجربه بازی‌های مورد علاقه خود بپردازید.

مانند تی‌وی پلاس و نیوز پلاس، اپل آرکید هیچگونه تبلیغی ندارد و مشترکان می‌توانند حساب خود را با ۶ تن از دوستان و یا اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارند.

اپل برای عرضه سرویسی پرمحتوا، با توسعه‌دهندگان مطرح و متعددی نظیر کپکام (CapCom) و آناپورنا اینتراکتیو قرارداد همکاری امضا کرده است. فهرست بازی‌های موجود این سرویس شامل بازی‌های مستقل و پرهزینه متعددی‌ست که با هدف دستیابی به طیف گسترده‌ای از بازی‌بازان تدارک دیده شده و از بازی‌های کژوال گرفته تا عناوین داستانی و با گرافیک بالا که ممکن است برروی کنسول‌های بازی نیز موجود باشد، در آن دیده می‌شود.

بازی‌های موجود در سرویس اپل آرکید برروی دیگر پلتفرم‌های موبایل در دسترس قرار نخواهد داشت.

سرویس اپل آرکید اپل در حالی تا مدتی دیگر عرضه خواهد شد که پیش از این شرکت‌های متعددی وارد این حوزه شده بودند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، گوگل پلتفرم بازیِ ابری خود تحت عنوان استیدیا (Stadia) را در ماه نوامبر عرضه خواهد کرد که برروی اندروید، کروم‌بوک‌ها، مرورگر کروم و کروم‌کست قابل اجراست.

در عین حال، مایکروسافت نیز در حال آزمایش سرویس ابری خود تحت عنوان پروژه xCloud است که بازی‌های ایکس‌باکس را به iOS و اندروید می‌آورد. این سرویس ماه اکتبر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و به کاربران ایکس‌باکس وان این امکان را می‌دهد تا بازی‌های خود را برروی دیگر دستگاه‌هایشان استریم کنند. این شرکت قصد دارد تا سرانجام، کاربران ایکس‌باکس بتوانند بازی‌های خود را از طریق اینترنت، همیشه و همه جا تجربه کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید