احتمال عرضه عینک‌های واقعیت افزوده اپل در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
احتمال عرضه عینک‌های واقعیت افزوده اپل در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

احتمال عرضه عینک‌های واقعیت افزوده اپل در سال ۲۰۲۰

مسلم رفیعی
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - 12:45
احتمال عرضه عینک‌های واقعیت افزوده اپل در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

اپل به‌شدت بر روی واقعیت افزوده به‌عنوان فناوری بزرگ بعدی شرط‌بندی کرده است و گزارش جدیدی از سوی بلومبرگ حاکی از آن است که مردم می‌توانند به‌زودی نتایج سال‌ها توسعه این شرکت را ببینند.

طبق اظهارات مارک گورمن (Mark Gurman)، اپل سال آینده را برای عرضه عینک‌های واقعیت افزوده (AR) به‌شدت مورد انتظارش هدف قرار داده است. گزارش‌ها اظهار می‌دارند که این محصول به یک جفت نمایشگر هولوگرافیک مجهز بوده، و همچنین با گوشی آیفون کاربر موردنظر نیز جهت نمایش اطلاعات مفیدی از قبیل پیام، ایمیل و یا آب‌وهوا همگام خواهد شد. همچنین شایعه شده که ادغام با Apple Maps به‌علاوه چندین بازی دیگر نیز در این گجت‌ها پشتیبانی می‌شود. دومی به این معنی است که مشترکین Apple Arcade می‌توانند در هنگام استفاده از این عینک هوشمند، گستره‌ای از عناوین پشتیبانی‌کننده از واقعیت افزوده را بازی نمایند.

گفته می‌شود که اپل در دو زمینه گرافیک و توسعه بازی متخصصانی را استخدام کرده تا از معرفی تعدادی از بازی‌ها در هنگام عرضه اطمینان حاصل کند. این اقدام باید به رهبری اولیه این عینک‌ها کمک کند و همچنین بتواند موفقیت طولانی‌مدت Apple Watch را نیز به ارمغان آورد. اکنون‌که صحبت از ساعت‌های هوشمند شد، باید بگوییم که اپل در حال بررسی امکان ایجاد یک فروشگاه برنامه‌های کاربردی اختصاصی برای عینک‌های جدید خود، مشابه آنچه که به‌تازگی برای ساعت‌های هوشمند راه‌اندازی کرده، است. در این فروشگاه، صاحبان این عینک‌ها قادر خواهند بود تا بازی‌های سازگار با گجت جدید خود را علاوه بر یک لیست طولانی از سایر برنامه‌ها، بارگیری نمایند.

همانند گورمن، تحلیلگر مینگ – چی کو (Ming-Chi Kuo) بر این باور است که سال آینده عینک‌های واقعیت افزوده اپل نیز از راه خواهند رسید، حتی وی با پیش‌بینی انتشار در نیمه سال ۲۰۲۰، یک قدم جلوتر گذاشته است. این بدان معنی است که اعلام رسمی این محصول ممکن است که در اوایل سال ۲۰۲۰ اتفاق بیفتد، احتمالاً در کنار آیفون اس‌ای ۲ و آیپد پرو ۲۰۲۰.

اپل در بلندمدت امیدوار است که عینک‌های واقعیت افزوده این شرکت درنهایت بتوانند جایگزین گوشی‌های آیفون شوند، اما درعین‌حال نیز بر گسترش این فناوری در دستگاه‌های دیگر تمرکز خواهد کرد. به‌طور خاص، گزارش‌شده که نسل بعدی آیپد پروهای این شرکت یک حسگر سه‌بعدی اختصاصی را جهت محتوای AR ارائه می‌دهند. انتظار می‌رود که در شهریورماه (سپتامبر) سال بعد نیز آیفون ۱۲ به‌ همراه حسگری مشابه معرفی شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.