ویژگی‌های خوب Tab S6 که آیپد فاقد آنهاست - تکفارس 
ویژگی‌های خوب Tab S6 که آیپد فاقد آنهاست - تکفارس 
ویژگی‌های خوب Tab S6 که آیپد فاقد آنهاست - تکفارس 

ویژگی‌های خوب Tab S6 که آیپد فاقد آنهاست

علی صفرپور
۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - 11:31
ویژگی‌های خوب Tab S6 که آیپد فاقد آنهاست - تکفارس 

در این مطلب لیستی از برخی ویژگی‌های سامسونگ گلکسی تب S6 گردآوری شده است که آیپدهای اپل فاقد آن‌ها هستند.

تبلت‌های بسیاری با سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده‌اند که تنها تعداد کمی از آن‌ها باکیفیت و درخور توجه هستند. در این میان یکی از بهترین تبلت‌های اندرویدی بازار (یا شاید هم بهترین تبلت اندرویدی بازار) یعنی سامسونگ گلکسی تب S6 در نسل جدید خود ویژگی‌های منحصربه‌فرد متعددی را ارائه می‌کند و قصد دارد تا با آن‌ها به مبارزه با رقبایش در سیستم‌عامل‌های دیگر هم بپردازد.

پس از یک بررسی کوتاه، مشخص شد که تب S6 دارای چند ویژگی خاص است که آیپدهای شرکت اپل فاقد آن هستند. در زیر به سه ویژگی (مفید) تبلت جدید سامسونگ اشاره خواهد شد که معلوم نیست اپل از آن‌ها در آیپدهایش استفاده خواهد کرد یا خیر؟!

ویژگی‌های خوب Tab S6 که آیپد فاقد آنهاست - تکفارس 

صفحه‌کلیدی دارای ترک‌پد

سامسونگ برای تبلت جدیدش (همانند نسل گذشته) یک صفحه‌کلید را به‌صورت آپشنال درنظر گرفته است که ۱۷۹ دلار قیمت دارد، این نرخ کمی زیاد به‌نظر می‌رسد اما برای جبران این مورد یک ارمغان با خود به‌همراه دارد: ترک‌پد. همانند نمونه‌های مشابه در سرفیس‌های شرکت مایکروسافت و Pixel Slate شرکت گوگل، می‌توان از این ترک‌پد به‌عنوان موس استفاده کرد؛ همچنین می‌توان با آن بین صفحات وب یا تصاویر جابجا شد. ویژگی کاربردی‌تری که این ترک‌پد در تب S6 با خود به‌همراه دارد، امکان استفاده از آن به‌عنوان موس در حالت Dex است (در این حالت، تلفن و تبلت‌های سامسونگ با اتصال به نمایشگری دیگر، به آن اجازه می‌دهند تا چند نرم‌افزار را به‌صورت پنجره‌های متعدد نمایش دهد.)

اپل آیپد پرو هم صفحه‌کلید فوق‌العاده‌ای دارد، از طرف دیگر مرورگر موجود در iPadOS تجربه بهتری را به کاربران ارائه می‌دهد اما هیچ آیپدی آپشن ترک‌پد را ندارد… .

ویژگی‌های خوب Tab S6 که آیپد فاقد آنهاست - تکفارس 

سامسونگ Dex برخلاف آیپد از چند نمایشگر پشتیبانی می‌کند

با اتصال گلکسی تب S6 به یک نمایشگر، قادر خواهید بود تا تعداد زیادی نرم‌افزار را در صفحه‌ی دوم به نمایش دربیاورید. این نمایش نرم‌افزارها می‌تواند در چندین پنجره با اندازه‌های متفاوت صورت گیرد (مثلا چند صفحه‌ی مرورگر به همراه یک بازی و …) آن هم درحالی که نمایشگر خود تبلت درحال نمایش چیز متفاوتی (نسبت به نمایشگر دوم) است! این ویژگی یک نبوغ و انقلاب در این حوزه به‌شمار نمی‌آید اما چیزی است که یک کاربر رایانه هنگام اتصال دستگاه خود به نمایشگر دوم از آن انتظار خواهد داشت.

شایان‌به‌ذکر است که آیپد دقیقا هرچه را که در صفحه‌ی خود نشان می‌دهد، در نمایشگر دوم هم به نمایش خواهد گذاشت؛ تنها شمار بسیار کمی از نرم‌افزارها هستند که می‌توان اطلاعاتشان را در نمایشگر آیپد دید. خلاصه آنکه نمی‌توانید در نمایشگر دوم چیزی را ببینید و در آیپد خود چیز دیگری را!

براساس بررسی‌های انجام شده برروی سامسونگ Dex، این ویژگی از آنچه که انتظار می‌رفته بهتر عمل نموده است؛ Dex بی‌نقص نیست ولی عملکرد درخور توجهی را به کاربرش ارائه می‌دهد. ای‌کاش آیپد هم به کاربرانش اجازه نمایش تعداد بیشتری نرم‌افزار را در نمایشگر دوم می‌داد… .

ویژگی‌های خوب Tab S6 که آیپد فاقد آنهاست - تکفارس 

حسگر اثرانگشت درون نمایشگر

FaceID اپل در آیپد پرو به خوبی کار می‌کند تا جایی که می‌توان از آن برای دسترسی سریع به پسوردهای صفحات وب یا دیگر نرم‌افزارها استفاده کرد اما کاربری‌اش به آسانی کاربری TouchID نیست. این مورد باعث می‌شود که نگاه‌ها به‌سوی حسگر اثرنگشت درون نمایشگر تب S6 بچرخد.

وقتی تمامی نکات را بسنجید به این نتیجه می‌رسید که استفاده از اثرانگشت برای بازگشایی دستگاه، راه‌حل به‌مراتب راحت‌تری نسبت به استفاده از چهره است؛ خوشحالیم که آیپد پرو هنوز آپشن TouchID را در خود دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید