شرکت تسلا استفاده خانگی از پنل‌‌های خورشیدی را آسان کرد - تکفارس 
شرکت تسلا استفاده خانگی از پنل‌‌های خورشیدی را آسان کرد - تکفارس 
شرکت تسلا استفاده خانگی از پنل‌‌های خورشیدی را آسان کرد - تکفارس 

شرکت تسلا استفاده خانگی از پنل‌‌های خورشیدی را آسان کرد

رضا حسینی
۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - 21:00
شرکت تسلا

شرکت تسلا اکنون مدتی است که پنل‌های خورشیدی قابل نصب را در قالب پروژه‌ای نوپا در اختیار ساکنان منازل مسکونی قرار می‌دهد. به تازگی شرایط استفاده از این پنل‌ها برای افراد علاقه‌مند آسان‌تر از قبل شده است.

شرکت تسلا در فعالیت‌های خود همواره نظر به آینده دارد. یکی از اهدافی که احتمالا نسل بشر در آینده به آن توجه ویژه‌ای خواهد داشت جایگزینی سوخت‌های فسیلی با سایر منابع انرژی است. فرایندی که برخی از کشورها یا بهتر است بگوییم برخی کمپانی‌های خصوصی فعال در کشورهای جهان اول از هم‌اکنون در پی عملی ساختن آن هستند.

در میان منابع مختلف انرژی که قادر به جایگزینی با سوخت‌های فسیلی هستند به طور حتم انرژی خورشیدی از جمله انرژی‌های سالم و بی خطری است که می‌تواند توسط انسان مورد استفاده قرار گیرد. با این حال یکی از مشکلات استفاده از انرژی خورشیدی آن است که تجهیزات لازم برای بهره‌مندی از این انرژی به خصوص در مصارف خانگی چندان ارزان نیست.

از همین رو شرکت تسلا در طول سال‌های اخیر بر انجام این امر مهم تمرکز ویژه‌ای داشته است تا بلکه بتواند شرایط را برای استفاده‌ی عمومی از انرژی خورشیدی آسان نماید. به گونه‌ای که از سال ۲۰۱۷ میلادی اقدام به عرضه‌ی پنل‌های خورشیدی قابل نصب برای مصارف خانگی نموده است. این پنل‌ها به شکل کاشی‌های مستطیل شکل طراحی شده‌اند و قابل نصب روی سقف خانه‌ها هستند. در واقع پنل‌های خورشیدی تسلا شباهت فراوانی به سفال‌هایی دارد که روی سقف‌های شیب‌دار نصب می‌شوند.

شرکت تسلا

البته این قطعات مستطیل شکل نه تنها به جذب انرژی خورشیدی برای تبدیل شدن به انرژی الکتریکی می‌پردازند، بلکه از نظر ماندگاری، قدرت و استحکام نیز بهتر از کاشی‌های سفالی معمولی عمل می‌کنند.

پنل‌های خورشیدی ساخته شده توسط شرکت تسلا در داخل خانه به منبعی باتری شکل متصل هستند که به طور معمول روی دیوار قرار می‌گیرد و انرژی مورد نیاز خانه را تامین می‌کند.

تا پیش از این افرادی که خواهان نصب پنل‌های خورشیدی تسلا بر سقف خانه‌های خود بودند باید برای تهیه کردن نمونه‌ی کوچک این پنل‌ها مبلغی حول و حوش ۷۵۰۰ دلار پرداخت می‌کردند. البته به نظر می‌رسد که اخیرا به مبلغ اصلی پنل‌های مذکور مبلغ مشخص دیگری نیز به عنوان مالیات فدرال تعلق گرفته است.

به هر حال علاوه بر نمونه‌ی کوچک پنل‌های خورشیدی تسلا نمونه‌های متوسط و بزرگ این پنل‌ها نیز وجود دارد که به ترتیب از قیمتی در حدود پانزده هزار دلار و بیست و دو هزار دلار برخوردارند.

این پنل‌ها همچنین به نمونه‌های ۳٫۸ کیلو واتی، ۷٫۶ کیلو واتی و ۱۱٫۴ کیلو واتی تقسیم‌بندی می‌شوند. در این میان نمونه‌ی ۳٫۸ کیلوواتی این پنل خورشیدی که رایج‌ترین و مرسوم‌ترین نمونه از آن به شمار می‌رود به صورت روزانه رقمی مابین ۹ تا ۱۲ کیلو وات‌ساعت انرژی به طور متوسط تولید می‌کند.

با توجه به آن‌که شاید قیمت این پنل‌های خورشیدی عاملی بازدارنده برای استفاده‌ی خانگی از آن‌ها باشد، شرکت تسلا اکنون مدتی است که علاوه بر فروش، آ‌ن‌ها را اجاره نیز می‌دهد. به این ترتیب که افراد علاقه‌مند می‌توانند پس از نصب این پنل‌ها بر سقف خانه‌هایشان به استفاده از انرژی خورشیدی پرداخته و هزینه‌ی آن را به صورت ماهانه بپردازند.

شرکت تسلا

این هزینه‌ی ماهانه برای برخی از ایالت‌های آمریکا متفاوت از سایر ایالت‌ها در نظر گرفته شده است. به گونه‌ای که رقم آن در ایالت کالیفرنیا معادل ۶۵ دلار است. این در حالی است که ساکنان اکثر ایالت‌های آمریکا برای اجاره کردن پنل‌های خورشیدی تسلا تنها باید مبلغی معادل ۵۰ دلار بپردازند.

شاید تنها نکته‌ای که برخی از افراد علاقه‌مند به استفاده از پنل‌های خورشیدی تسلا را برای خرید و استفاده از آن‌ها دچار تردید کند هزینه‌ی لازم برای جمع‌آوری این پنل‌ها است. به این معنی که اگر صاحب‌خانه پنل‌های مذکور را بر سقف خانه‌ی خود نصب کرد و از عملکرد آن‌ها راضی نبود باید برای جداسازی آن‌ها از سقف خانه‌اش مبلغی معادل هزار و پانصد دلار به شرکت تسلا بپردازد.

البته به تازگی بنیان‌گذار شرکت تسلا یعنی ایلان ماسک طی چند توییت به رفع این نگرانی پرداخته و تایید کرده است که هزینه‌ی جمع‌آوری پنل‌های خورشیدی دیگر وجود نخواهد داشت و کسانی که خواهان جمع‌آوری این پنل‌ها از سقف خانه‌هایشان هستند می‌توانند این خدمت را به صورت رایگان دریافت نمایند.

در مجموع می‌توان این تصمیم را اقدام شایسته‌ای از سوی شرکت تسلا برای استفاده از انرژی خورشیدی در مصارف خانگی قلمداد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید