پس از آدیداس و نایک، پوما هم ساعت هوشمند تولید کرد - تکفارس 
پس از آدیداس و نایک، پوما هم ساعت هوشمند تولید کرد - تکفارس 
پس از آدیداس و نایک، پوما هم ساعت هوشمند تولید کرد - تکفارس 

پس از آدیداس و نایک، پوما هم ساعت هوشمند تولید کرد

سید محمد معلمی
۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - 21:00
پس از آدیداس و نایک، پوما هم ساعت هوشمند تولید کرد - تکفارس 

دیگر همه می‌دانند که ساعت‌های هوشمند امروزه به پرطرفدارترین گجت‌های بازار تبدیل شده‌اند و سه شرکت اپل، سامسونگ و فیت‌بیت (Fitbit) بیشتر از سایرین از فروش این وسایل سود می‌برند و جالب اینکه هیچ‌کدام از آنها از سیستم عامل WearOS گوگل استفاده نمی‌کنند بلکه پلتفرم خاص خود را دارند. البته کمپانی مالک اندروید هنوز هم مشتریانی دارد که از سیستم عامل او برای محصولاتشان استفاده می‌کنند که از آن جمله می‌توانیم به فسیل (Fossil) اشاره کنیم.

حالا این کمپانی آمریکایی پس از اینکه چندین ساعت با برند نایک پلاس و آدیداس تولید کرد، حالا سراغ برند پوما رفته تا باز هم ساعتی بسازد که مخصوص ورزش‌کاران است تا بلکه بتواند این افراد را نسبت به خرید این وسایل مجاب و ترغیب نماید. این ساعت هوشمند ظاهر جذاب‌تر و ساده‌تری در مقایسه با نمونه‌های مشابه دارد و وقتی آن را نگاه می‌کنید گویا در حال تماشای Fossil Sport هستید.

این‌بار به جای آن‌که دکمه‌ها در سه طرف ساعت حضور داشته باشند، دایره‌ای نورانی لمسی در اطراف نمایشگر به چشم می‌خورد که لوگوی پوما را در وسط خود جای داده است. علی‌رغم اینکه بدنه این ساعت ترکیبی است از پلاستیک و آلومینیوم ولی هم وزن سبکی دارد و هم استحکام آن بالا خواهد بود. یک بند سیلیکونی هم باعث شده ظاهر اسپورت این محصول فسیل را بیش از پیش جذاب کند و برای تبدیل آن به یک ساعت رسمی، فقط لازم باشد بند آن را تعویض کنیم.

مشخصات فنی این دستگاه هم چندان عجیب و غریب نیستند و امکاناتی در آن به کار رفته که از یک ساعت اسپورت انتظار می‌رود. بر این اساس، سنسور شمارنده ضربان قلب، حسگر GPS، NFC، پوشش ضد آب برای شناگران و بررسی کننده فعالیت‌های ورزشی از جمله مشخصات فنی این وسیله به شمار می‌روند. رابط کاربری آن هم WearOS خواهد بود که کاربران از طریق آن به گوگل پلی استور و گوگل اسیستنت دسترسی خواهند داشت.

قیمت این محصول فسیل چندان هم ارزان نیست و کاربران باید بابت خرید آن ۲۷۵ دلار بپردازند ولی با توجه به نمایشگر ۱٫۱۹ اینچی AMOLED، دوام باتری ۲۴ ساعته و پردازنده اسنپدراگون Wear 3100 قیمتی که برای این ساعت تعیین شده منطقی به نظر می‌آید.

در پایان اشاره کنیم که از ماه نوامبر این محصول وارد بازار خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید