هوآوی مدعی شد: حمله سایبری آمریکایی‌ها به این شرکت - تکفارس 
هوآوی مدعی شد: حمله سایبری آمریکایی‌ها به این شرکت - تکفارس 
هوآوی مدعی شد: حمله سایبری آمریکایی‌ها به این شرکت - تکفارس 

هوآوی مدعی شد: حمله سایبری آمریکایی‌ها به این شرکت

سید محمد معلمی
۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - 15:00
هوآوی مدعی شد: حمله سایبری آمریکایی‌ها به این شرکت - تکفارس 

در یک بیانیه طولانی که این هفته منتشر شد، هوآوی دولت ایالات متحده را به تلاش برای حمله سایبری به شبکه‌ها و زیرساخت‌هایش متهم کرده است.

این بیانیه جدیدترین اتفاق رخ داده در خلال جنگ کمپانی چینی و آمریکا بوده است. مقامات دولتی ایالات متحده بر این باورند که امکان دارد هوآوی ابزاری برای جاسوسی دولت چین باشد هرچند این شرکت تا کنون چنین ادعایی را رد کرده است.

بر اساس بیانیه هوآوی، آمریکایی‌ها از هر وسیله و ابزاری اعم از قانونی و مدیریتی برای صدمه زدن به این شرکت استفاده کرده‌اند و بسیاری از اقدامات ناجوانمردانه دیگری را صورت داده‌اند تا بتوانند تجارت این کمپانی را مختل کرده و رابطه میان او و شرکایش را بر هم بزنند.

هوآوی در این‌باره می‌گوید:

آمریکایی‌ها چندی ماهی می‌شود که از تأثیر سیاسی و قدرت دیپلماتیک خود سو استفاده کرده و با سایر دولت‌ها همکاری می‌کنند تا فعالیت‌های ما را غیرقانونی نشان دهند. آنها تمامی ابزارها و ترفندها را به کار برده‌اند تا تجارت فعلی ما با شرکایمان را مختل کنند

اگرچه هوآوی تا کنون به خاطر جنگ تجاری چین و آمریکا متحمل هزینه‌های سنگینی شده ولی باز هم در جدیدترین اقدام خود ایالات متحده را متهم به حمله به اینترنت و سیستم اطلاعات داخلی‌اش کرده است. البته هنوز جزئیات بیشتری از این بیانیه منتشر نشده و کسی نمی‌داند که آیا حمله انجام شده موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر.

هوآوی همچنین مدعی شده که به خاطر قوانین وضع شده، کارکنان این شرکت وضعیت نامناسبی پیدا کرده‌اند و برخی از افراد در تلاش بوده‌اند تا از منازل مسکونی آنها بازدید کنند. ضمن اینکه برخی از کارگزاران آمریکایی خود را به عنوان کارمند هوآوی جا زده‌اند تا بتوانند از مجاری قانونی داخلی اتهاماتی را به این کمپانی چینی وارد نمایند.

پس از اینکه هفته گذشته وال‌استریت‌ژورنال گزارشی را منتشر کرد، هوآوی نیز بیانیه‌ای نوشت که در آن مدعی شده بود دپارتمان عدالت در حال بررسی اتهامات وارد شده در مورد سرقت پتنت‌های مربوط به دوربین گوشی‌های هوشمند است هرچند این شرکت این ادعاها را به شدت تکذیب می‌کند.

دولت ایالات متحده اوایل سال جاری میلادی، هوآوی را در لیست سیاه خود قرار داد و نگذاشت شرکت‌های آمریکایی با او تجارتشان را ادامه دهند. از طرفی دیگر، چین هم در این جنگ تجاری حضور دارد و از همه مهمتر این است که سرنوشت هوآوی نامشخص بوده و کسی نمی‌داند در مذاکرات آتی دو کشور چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد و آیا کمپانی چینی می‌تواند همچنان از محصولات آمریکایی استفاده نماید یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید