ساعت هوشمند هوآوی با سیستم‌عامل جدیدی معرفی خواهد شد - تکفارس 
ساعت هوشمند هوآوی با سیستم‌عامل جدیدی معرفی خواهد شد - تکفارس 
ساعت هوشمند هوآوی با سیستم‌عامل جدیدی معرفی خواهد شد - تکفارس 

ساعت هوشمند هوآوی با سیستم‌عامل جدیدی معرفی خواهد شد

علی اسکندری
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - 22:01
تحریم هوآوی

همین امسال بود که دولت آمریکا تصمیم گرفت شرکت هوآوی را در لیست سیاه تجارت خود قرار دهد و به این ترتیب تمامی برندهای آمریکایی از تجارت با این شرکت چینی منع شدند. گوگل نیز یکی از همین شرکت‌ها بود و برای همین تصمیم گرفته شد که دیگر سیستم‌عامل اندورید برای گوشی‌های هوآوی عرضه نشود. چندی پیش نیز این موضوع تایید شد و به‌نظر می‌رسد پرچم‌دار بعدی بدون سیستم‌عامل گوگل عرضه خواهد شد. اما هوآوی جدای از اندروید، از سیستم‌عامل گوگل مخصوص ساعت‌های هوشمند نیز بهره می‌برد. به‌نظر می‌رسد استفاده از پلت‌فورم نیز منع شده است.

هارمونی OS نام سیستم‌عامل اختصاصی هوآوی است که برای اولین بار در تلویزیون این شرکت استفاده شد. اما انگار این برند برنامه‌های بیش‌تری برای پلت‌فورم منحصر به فرد خود دارد. همان‌طور که سال‌ها پیش سامسونگ از سیستم‌عامل اختصاصی خود با نام تایزن پرده برداشت، امروز نیز هوآوی می‌خواهد از این سیستم به‌طور گسترده در محصولات خود استفاده نماید. بهره‌گیری از این پلت‌فورم باعث خودکفایی هوآوی خواهد شد و دیگر نیازی به گوگل یا بیش‌تر شرکت‌های آمریکایی نخواهد داشت در واقع همین حالا نیز این برند به طراحی و توسعه پردازنده‌های خود نیز می‌پردازد که با لقب کایرین به بازار عرضه می‌شوند. همین موضوع باعث کاهش وابستگی هوآوی به شرکت‌های خارجی شده است. اما بخش سخت‌افزار با نرم‌افزار تفاوت‌هایی دارد. شاید شما بتوانید تراشه‌ای قدرت‌مند طراحی کنید که می‌تواند با نمونه‌های آمریکایی رقابت کند، اما نرم‌افزار چیزی فراتر از چند قطعه سیلیکون و فلز است. نرم‌افزار چیزی‌ست که کاربران از آن استفاده می‌کنند و مستقیما نظر آن‌ها اهمیت می‌دهد. این موضوع حساس به هوآوی سیگنال را می‌دهد که ممکن است کاربران و مشتریان خود را از دست دهد. از آن‌جا که وقتی شما نتوانید از جدیدترین نسخه برنامه‌های مورد علاقه خود مثل اینستاگرام یا گوگل‌پلی بهره ببرید، دلیلی برای خرید گوشی‌ها یا دستگاه‌های هوآوی نخواهید داشت. همان‌طور که انتظار می‌رود هارمونی OS از برنامه‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند و برای همین باید از منابع بعضا نامعتبر اقدام به دانلود برنامه‌ها یا بازی‌ها کنید. با این حال هوآوی قصد کوتاه آمدن ندارد و حتی در نظر دارد این سیستم‌عامل را در ساعت هوشمند جدید خود به‌کار بگیرد.

اخبار نشان می‌دهند که در نسل تازه گجت‌های پوشیدنی هوآوی خبری از سیستم‌عامل گوگل یعنی Wear OS نخواهد بود. در نتیجه به احتمال زیاد شاهد هارمونی OS در این دستگاه‌ها باشیم. معمولا ساعت‌های هوشمند این شرکت ترکیبی از دنیای مدرن و کلاسیک هستند. این ساعت‌ها بعضا به دلیل ظاهر کلاسیک خود با ساعت‌های معمولی اشتباه گرفته می‌شوند. در برخی از مدل‌ها بندهای چرمین، قاب دایره‌ای و نمایشگر با عقربه‌های ساعت‌های کلاسیک به‌چشم می‌خورد. اما در بطن این دستگاه‌ها، تراشه، حس‌گرهای مختلف و حافظه ذخیره‌سازی قرار گرفته تا عملکردی مثل یک گجت هوشمند داشته باشند. به‌نظر می‌رسد سیستم‌عامل هوآوی نیز قابلیت‌های بسیاری را به ساعت‌های هوشمند این شرکت بیفزاید. همچنین برنامه‌های زیادی مثل شمارش گام، محاسبه کالری مصرفی و شمارش‌گر ضربان قلب در سیستم‌عامل هارمونی OS گنجانده خواهند شد تا کاربر هر لحظه بتواند وضعیت سلامتی خود را بررسی کند. اما بیایید کمی در مورد ساعت‌ هوشمند جدید این شرکت حرف بزنیم که به‌زودی عرضه خواهد شد. به‌نظر می‌رسد این مدل با نام Watch GT 2 شناخته خواهد شد. نمایشگر بزرگ، مجموعه سخت‌افزاری قدرت‌مند و ظاهری جذاب اصلی‌ترین ویژگی‌های این مدل هستند که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند. در حقیقت گفته می‌شود هوآوی Watch GT 2 یک ساعت هوشمند خاص است که به احتمال زیاد طرفداری زیادی خواهد داشت. همچنین شایعان نشان می‌دهند که این مدل در دو نسخه به بازار عرضه خواهد شد. یکی از مدل‌ها دارای بند چرمین و ظاهری کلاسیک است، این در حالی‌ست که مدل دیگر به یک بند سیلیکونی مجهز است و ظاهری اسپرت دارد. جالب این‌جاست که در صورت خرید مدل اسپرت، تم رابط کاربری Watch GT 2 نیز حال و هوایی ورزشی خواهد داشت و واچ فیس‌های متفاوتی نسبت به مدل کلاسیک دارد. از قلم نیفتد این ساعت هوشمند در ماه جاری میلادی به‌همراه پرچم‌دار بعدی هوآوی رونمایی خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا هوآوی می‌تواند سیستم‌عاملی بی‌نقص مثل پلت‌فورم‌های گوگل ارائه کند؟ آیا کاربران از این سیستم‌عامل‌ اختصاصی استقبال می‌کنند؟ آیا شما در صورت عرضه محصولات هوآوی با این سیستم، اقدام به خرید آن‌ها می‌کنید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید