سامسونگ شبکه ۵G را به تلفن‌های میان‌رده خود می‌آورد - تکفارس 
سامسونگ شبکه ۵G را به تلفن‌های میان‌رده خود می‌آورد - تکفارس 
سامسونگ شبکه ۵G را به تلفن‌های میان‌رده خود می‌آورد - تکفارس 

سامسونگ شبکه ۵G را به تلفن‌های میان‌رده خود می‌آورد

مسلم رفیعی
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - 13:00
سامسونگ شبکه ۵G را به تلفن‌های میان‌رده خود می‌آورد - تکفارس 

پس از چندین افشای اطلاعاتی مرتبط با تلفن هوشمند میان‌رده ۵G سامسونگ، این شرکت کره‌ای سرانجام رسماً Galaxy A90 5G را معرفی کرد. پیشاپیش قبل از برگزاری رویداد IFA 2019، این غول کره‌ای اعلام کرد که آخرین عضو خانواده گلکسی A، به معنای اتصال تلفن‌های میان‌رده این شرکت به شبکه ۵G است.

با این حال، با توجه به سخت‌افزاری که سامسونگ در دستگاه گنجانده است، نمی‌توان به سادگی Galaxy A90 5G را به‌عنوان یک گوشی هوشمند میان‌رده طبقه‌بندی نمود. با این وجود، Galaxy A90 5G به احتمال زیاد یکی از اولین تلفن‌های هوشمند غیر‌پرچمدار خواهد بود که قابلیت اتصال ۵G را ارائه می‌دهد، بنابراین انتظار داریم که این گوشی تا حدودی از پرچمداران دارای شبکه ۵G، ارزان‌تر باشد.

متأسفانه، ما در حال حاضر نمی‌توانیم اطلاعات قیمتی این گوشی را به شما ارائه دهیم، زیرا سامسونگ تابه‌حال قیمت خرده‌فروشی این محصول را اعلام نکرده است. اما خبر خوب این است که ما به‌زودی اطلاعات بیشتری را در مورد این موضوع کسب خواهیم کرد، زیرا Samsung Galaxy A90 5G از ۱۳ شهریور (۴ سپتامبر) در کره‌جنوبی برای خرید عموم در دسترس خواهد بود.

سامسونگ شبکه ۵G را به تلفن‌های میان‌رده خود می‌آورد - تکفارس 

طبق گفته سامسونگ، گوشی هوشمند جدید این شرکت، به‌زودی پس از عرضه در کره‌جنوبی، در سایر بازارها نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. Galaxy A90 5G تنها در دو رنگ کلاسیک سیاه و سفید موجود خواهد بود، اما این گوشی به لطف الگوی هندسی منحصربه‌فرد روی شیشه پشتی، متمایز جلوه خواهد کرد.

پردازنده‌ای قدرتمند و مقدار زیادی حافظه RAM

طبق اخبار و مشخصات این گوشی، سامسونگ با شرکت کوالکام همکاری کرده تا تراشه Snapdragon 855 5G را در Galaxy A90 5G قرار دهد. جدای از ارائه قابلیت اتصال به شبکه ۵G، پلتفرم شرکت کوالکام از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ نیز بهره می‌برد. مدیر عامل کوالکام اظهار کرد:

ما به همکاری دیرینه خود با شرکت سامسونگ افتخار می‌کنیم و بدین‌شیوه، سرعت و کارایی بالای فناوری ۵G را با استفاده از پیشرفته‌ترین پلتفرم، یعنی تراشه پرچمدار Snapdragon 855 Mobile Platform، به دست حداکثر تعداد کاربران خواهیم رساند. خط تولید خلاقانه دستگاه‌های Galaxy با هماهنگی مودم Snapdragon X50 5G و همچنین راه‌کار Qualcomm RF Front End، یک تجربه ۵G کاملاً جدید را به ارمغان خواهد آورد. این مهم بدین‌معنا است که کاربران بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی، می‌توانند سریع‌تر کار کنند و از بازی کردن نیز لذت بیشتری ببرند.

علاوه بر پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 855، تلفن هوشمند Galaxy A90 5G، از ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و همچنین ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (حداکثر تا ۵۱۲ گیگابایت) نیز بهره می‌برد. البته باید به خاطر داشته باشید که فقط مدل ۶ گیگابایتی شامل اسلات کارت حافظه microSD خواهد بود، اما اگر فکر می‌کنید که حافظه ۱۲۸ گیگابایتی برای شما کافی است، آنگاه می‌توانید به سراغ نسخه ۸ گیگابایتی این محصول بروید.

Samsung Galaxy A90 5G دارای صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی Super AMOLED با وضوح +Full HD است. این گوشی دارای نمایشگر Infinity U است؛ این صفحه‌نمایش که دارای شکافی به شکل قطره آب است، یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی را نیز در خود جای داده است. این محصول از حسگر اثرانگشت پنهان شده در زیر صفحه‌نمایش و همچنین فناوری تشخیص چهره نیز بهره می‌برد، در حالی که باتری عظیم ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی آن، از فناوری شارژ سریع ۲۵W پشتیبانی می‌نماید.

دوربین سه‌گانه و همچنین پشتیبانی از DeX و Microsoft Your Phone

در قسمت عقب، یک دوربین سه‌گانه قرار دارد که شامل یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک سنسور عمقی ۵ مگاپیکسلی و همچنین یک سنسور فوق‌العاده گسترده ۸ مگاپیکسلی، جهت ایجاد بهترین خروجی ممکن است. به‌طور طبیعی، دوربین اصلی از ویژگی‌های پیشرفته و قابلیت‌های هوش مصنوعی مانند Super Steady, Scene Optimizer و Flaw Detector برخوردار است. برای کسانی که عاشق گرفتن عکس‌های سلفی هستند، سنسور ۳۲ مگاپیکسلی این گوشی دارای ویژگی‌هایی مانند Live Focus Mode است که گرفتن عکس‌های سلفی عالی یا ضبط فیلم‌های گروهی را راحت‌تر از همیشه نموده است.

توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که این گوشی، اولین عضو خانواده  Galaxy A Series است که Samsung DeX و اپلیکیشن Microsoft Your Phone را جهت ارائه یک تجربه بهتر، در خود جای داده است. با استفاده اپلیکیشن DeX، شما می‌توانید صفحه‌نمایش تلفن خود را به رایانه شخصی یا تلویزیون خود گسترش دهید، در حالی که برنامه Microsoft Your Phone به شما امکان می‌دهد تا نمایشگر گوشی خود را به رایانه دسکتاپ خود منتقل نمایید و از این طریق، اعلان‌های خود را بررسی، پیام‌ها را ارسال و دریافت و همچنین تصاویر اخیر خود را مرور نمایید.

Galaxy A90 5G در تلاش است تا مخاطبانی را که قادر به خرید یک پرچمدار جهت بهره‌برداری از فناوری ۵G نیستند، به خود جذب نماید، اما این گوشی تنها در صورتی موفق خواهد بود که قیمتی رقابتی داشته باشد. این تلفن هوشمند در اواخر همین هفته در رویداد IFA 2019 به نمایش گذاشته می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید