تصاویری از جعبه گلکسی A90 5G منتشر شد - تکفارس 
تصاویری از جعبه گلکسی A90 5G منتشر شد - تکفارس 
تصاویری از جعبه گلکسی A90 5G منتشر شد - تکفارس 

تصاویری از جعبه گلکسی A90 5G منتشر شد

سید محمد معلمی
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - 15:30
تصاویری از جعبه گلکسی A90 5G منتشر شد - تکفارس 

سامسونگ برنامه‌های جذابی برای کنار زدن محدودیت‌های گوشی‌های میان‌رده در سال آینده دارد و می‌خواهد دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و لنز تله فوتو با قابلیت زوم ۵ برابری را به گلکسی A91 بیاورد ولی ابتدا باید گلکسی A90 5G معرفی شود و بعد سراغ مدل پیشرفته‌تر آن برویم.

همان‌طور که از نام این دستگاه می‌توانید متوجه شوید، مهم‌ترین ویژگی آن قابلیت اتصال به شبکه نسل ۵ ارتباطات خواهد بود تا از این نظر فرقی با گلکسی اس ۱۰ ۵G، گلکسی نوت ۱۰ ۵G و گلکسی اس ۱۰ پلاس ۵G نداشته باشد. اما مشخصاً این همه قابلیت‌های بهترین گوشی میان‌رده سامسونگ نخواهد بود چرا که بر اساس شایعات دریافتی در چند ماهه اخیر، این دستگاه امکانات پیشرفته‌ای را با قیمتی مقرون به صرفه‌تر در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. حالا امروز و به خاطر منتشر شدن چند تصویر از جعبه گلکسی A90 5G، می‌توانیم خبرهای گذشته را تقریباً تأیید کنیم.

نمایشگر Infinity-U به همراه دوربین عقب سه‌گانه و پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع

از آن جایی که ویدیوهای منتشر شده توسط حساب کاربری توییتر یعنی Evan Blass به خوبی مشخصات فنی گلکسی A90 5G را نشان می‌دهند و جای هیچ شک و شبهه‌ای را باقی نمی‌گذارند، می‌توانیم بگوییم که سامسونگ با تولید این دستگاه می‌خواهد بیشتر به کدام قسمت‌ها توجه کند. آن‌طور که در این کلیپ‌های کوتاه می‌بینیم، محصول کمپانی کره‌ای برای گیمینگ، تماشای ویدیو، فیلمبرداری و عکسبرداری به کار رفته و افراد می‌توانند در یک مدت خیلی کوتاه ظرفیت باتری آن را از ۰ به ۷۰ درصد برسانند چرا که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

به عبارت دیگر، سامسونگ به دنبال آن است تا یک میان‌رده فوق‌العاده را با امکاناتی جذاب وارد بازار کند تا نسبت به گوشی‌های پرچمدار قیمت کمتری داشته باشد. مطمئناً تفاوت‌های این دستگاه در مقایسه با محصولات پیشرفته در مسائل جزئی نظیر نوع نمایشگر و کیفیت لنزهای اصلی دوربین خواهد بود به طوری که صفحه نمایش از نوع Infinity-U بوده و دوربین‌های آن نیز تقریباً ۴۸، ۵ و ۸ مگاپیکسلی هستند.

این نکته یکی از مواردی است که می‌توانیم با مشاهده تصاویر منتشر شده از جعبه گلکسی A90 5G آن را تأیید کنیم و اگرچه چنین سنسورهایی برای یک گوشی میان‌رده اصلاً بد نیستند ولی مطمئناً نمی‌توانند با ترکیب لنزهای ۱۲ + ۱۲ + ۱۶ مگاپیکسلی و حسگر ToF گلکسی نوت ۱۰ پلاس رقابت کنند. البته از نظر پردازنده، بعید است تفاوتی میان محصول میان‌رده سامسونگ وجود داشته باشد چرا که در آن نیز کووالکوم اسنپدراگون ۸۵۵ به کار خواهد رفت.

این نکته را باید مدنظر داشته باشید که نوع تراشه گلکسی A90 5G روی تصاویر منتشر شده از جعبه‌ها دیده نمی‌شود ولی با این وجود، باز هم این امکان را داریم تا بگوییم که در آن حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۶ گیگابایتی وجود خواهد داشت. همچنین اندازه نمایشگر نیز ۶٫۷ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس از نوع Super AMOLED است و دوربین سلفی آن هم ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود. در مورد ظرفیت باتری نیز عدد و رقم خاصی نمی‌بینیم ولی به خاطر عبارت شارژ سریع حدس می‌زنیم که ظرفیت آن ۴۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت بوده و شارژر آن هم ۲۵ واتی است.

قیمت و تاریخ عرضه

با توجه به اینکه قیمت گوشی‌های ۵G که امسال معرفی شده‌اند اصلاً پایین نیست، نباید انتظار داشته باشیم که گلکسی A90 5G هم تفاوت چشمگیری با سایر دستگاه‌های متعلق به شبکه نسل ۵ ارتباطات داشته باشد چرا که در آن هم از پردازنده نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس استفاده خواهد شد. ولی با این حال، نباید فراموش کنیم که داریم در مورد یک گوشی میان‌رده صحبت می‌کنیم که طراحی جذاب، باتری قدرتمند، دوربینی باکیفیت و طراحی زیبایی دارد بنابراین باید کمی ارزان‌تر از گلکسی اس ۱۰ پلاس ۵G یا گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G باشد.

بر این اساس، حدس ما این است که گلکسی A90 5G از ماه سپتامبر وارد بازار می‌شود و با قیمت ۸۰۰ دلار به فروش خواهد رسید. ضمن اینکه هنوز مشخص نیست آیا این دستگاه توسط اپراتورهای آمریکایی پشتیبانی خواهد شد یا خیر ولی تقریباً با اطمینان می‌توان گفت که اروپایی‌ها می‌توانند آن را خریداری کنند. باید به این موضوع هم اشاره‌ای داشته باشیم که احتمالاً نمونه دارای قابلیت اتصال LTE 4G از گوشی گلکسی A90 5G تولید نخواهد شد چرا که سامسونگ از همان ابتدا تصمیم داشته تا آن را برای شبکه نسل ۵ ارتباطات بسازد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید