پیش‌بینی تاریخ رونمایی از آیفون‌ ۱۱ - تکفارس 
پیش‌بینی تاریخ رونمایی از آیفون‌ ۱۱ - تکفارس 
پیش‌بینی تاریخ رونمایی از آیفون‌ ۱۱ - تکفارس 

پیش‌بینی تاریخ رونمایی از آیفون‌ ۱۱

امیر عسگری
۵ شهریور ۱۳۹۸ - 15:00
پیش‌بینی تاریخ رونمایی از آیفون‌ ۱۱ - تکفارس 

اگرچه اپل تاکنون هیچگاه دعوتنامه‌ای برای معرفی آیفون ارسال نکرده است، اما این غول تکنولوژی برای جلب توجه کاربران در مورد آیفون ۱۱، ۱۱R و ۱۱مکس (یا هر نام دیگری که داشته باشند) باید یک عمل هیجان‌انگیز را تدارک ببیند. با کاهش ۱۲ درصدی فروش آیفون در سه ماهه سوم سال مالی، انتظار می‌رود تا سوددهی این شرکت ۹٫۶ میلیارد دلار کاهش یابد و افراد بیشتری به سمت گوشی‌های اندرویدی بروند. اپل باید اطمینان حاصل کند که آیفون جدید به اندازه‌ای جذاب و به‌روز باشد که مشتریان جدیدی به سمت آن گرایش پیدا کنند و مشتریان فعلی را نیز راضی نگه‌دارد. نیازی به گفتن نیست که رقیب اصلی اپل یعنی سامسونگ، هفتم آگوست از نوت ۱۰ و نوت ۱۰پلاس و نوت ۱۰پلاس ۵G رونمایی کرد، که هر سه از همه نظر جذاب و کارآمد به نظر می‌رسند.

اپل چه زمانی از آیفون‌های ۲۰۱۹ رونمایی خواهد کرد؟ براساس سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود که اپل در روز سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر از آیفون‌های جدید رونمایی کند. البته توجه داشته باشید که این تاریخ تنها بر اساس حدس و گمان است و اپل تاکنون به طور رسمی هیچ تاریخی را اعلام نکرده است.

در ۷ سال گذشته اپل آیفون‌ را در هفته‌ای که با روز کارگر شروع می‌شده، عرضه کرده است. در زمانی که تعطیلی آمریکا روز ۳ سپتامبر یا قبل آن بوده، اپل آیفون را در هفته پیش روی آن تاریخ معرفی کرده است. زمانی که روز کارگر مانند سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، ۵ سپتامبر بوده، اپل آیفون را دو روز پس از آن و روز چهارشنبه معرفی کرده است. در جدول زیر می‌توانید این تازیخ‌ها را مشاهده کنید.

مدل آیفونسالتاریخ رونماییتاریخ عرضه
آیفون ایکس‌اس/ایکس‌اس مکس۲۰۱۸چهارشنبه، ۱۲ سپتامبرجمعه، ۲۱ سپتامبر
آیفون ۸/۸ پلاس۲۰۱۷سه‌شنبه، ۱۲ سپتامبرجمعه، ۲۲ سپتامبر
آیفون ۷/۷ پلاس۲۰۱۶چهارشنبه، ۷ سپتامبرجمعه، ۱۶ سپتامبر
آیفون ۶اس/۶اس پلاس۲۰۱۵چهارشنبه، ۹ سپتامبرجمعه، ۲۵ سپتامبر
آیفون ۶/۶ پلاس۲۰۱۴سه‌شنبه، ۹ سپتامبرجمعه، ۱۹ سپتامبر
آیفون ۵اس۲۰۱۳سه‌شنبه، ۱۰ سپتامبرجمعه، ۲۰ سپتامبر
آیفون ۵۲۰۱۲چهارشنبه، ۱۲ سپتامبرجمعه، ۲۱ سپتامبر

امسال روز کارگر، دوشنبه ۲ سپتامبر است و اگر بخواهیم این الگو را ملاک قرار دهیم، اپل روز سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر یا چهارشنبه ۱۱ سپتامبر آیفون‌های جدید را معرفی خواهد کرد. اما بنا به چرخه اخبار ۱۱ سپتامبر و دلایلی که مشخص است ، احتمالا روز ۱۰ سپتامبر خواهد بود. ضمنا پیش‌بینی می‌شود که پیش‌فروش نیز از روز جمعه ۱۳ سپتامبر آغاز شود.

این تاریخ‌ با روز جمعه ۲۰ سپتامبر که برای عرضه آیفون‌ها در فروشگاه‌ها پیش‌بینی شده نیز مطابقت دارد. چرا که در هفت سال گذشته شما می‌توانستید پرچمداران آیفون را در روز جمعه سومین هفته سپتامبر، یعنی یک هفته و نیم پس از رونمایی، خریداری نمایید.

اگر بخواهیم مطالب بالا را جمع‌بندی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که اپل آیفون ۱۱ را روز ۱۰ سپتامبر معرفی و از ۱۳ سپتامبر ثبت پیش‌سفارش آن را آغاز خواهد کرد و از ۲۰ سپتامبر نیز آن را به دست مشتریان خواهد رساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید