باگ موجود در آخرین بروزرسانی پچ ویندوز ۱۰ - تکفارس 
باگ موجود در آخرین بروزرسانی پچ ویندوز ۱۰ - تکفارس 
باگ موجود در آخرین بروزرسانی پچ ویندوز ۱۰ - تکفارس 

باگ موجود در آخرین بروزرسانی پچ ویندوز ۱۰

بهنام خدابخشی
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - 10:29
ویندوز 10

چند روز پیش، کمپانی مایکروسافت بروزرسانی‌های امنیتی را برای تمامی نسخه‌های پشتیبانی شده‌ی ویندوز ۱۰ منتشر نمود. این آپدیت تغییرات جدیدی را برای ویندوز ۱۰ به همراه داشت، از جمله برطرف نمودن برخی از مشکلات و باگ‌ها به همراه تغییر نسخه‌ی ویندوز به v18362.295. اما با کمال تاسف این بروزرسانی یک سری مسائل جدید را برای کاربران ویندوز ۱۰ ایجاد نمود و برخی از کاربران با مشکلات متنوع‌تری روبرو شدند.

بر اساس گفته‌ی کاربران، پس از آنکه پچ امنیتی ماه آگوست را منتشر نمودند، رایانه‌ی آن‌ها گاهی اوقات به صورت تصادفی ریستارت می‌شود.

صفحه سیاه شده و کامپیوتر خاموش می‌گردد. مجددا سیستم از نو روشن و صفحه‌ی دسکتاپ نمایان می‌گردد. شاید اکنون تصور کنید که این فرآیند تنها یک ریستارت ساده می‌باشد ولی اینطور نیست؛ زیرا شما به اختیار خود و پس از بستن پنجره‌ی نرم‌افزارها رایانه‌تان را مجددا راه‌اندازی نمی‌کنید، بلکه به صورت خود به خود و تصادفی این اتفاق می‌افتد. حتی به BIOS سیستم نیز دسترسی پیدا نمی‌کنیم. حتی هیچ روشی برای تشخیص زمان انجام این فرآیند وجود ندارد و به صورت کاملا ناگهانی و اتفاقی این مسئله پیش می‌آید. به احتمال قطع به یقین، این مسئله از نصب آخرین نسخه‌ی پچ ویندوز ناشی شده است.

تعدادی از کاربرانی که با این مسئله مواجه بودند، عده‌ای شکایات خود را در فروم مایکروسافت بیان کردند ولی برخی دیگر از شبکه‌ی اجتماعی ردیت در این زمینه استفاده نمودند. برخی از کاربران اشاره داشته‌اند که در زمان نصب این بروزرسانی، یک پیغام خطا به شماره‌ی ۰x80073701 و ۰x800f0982 برای آن‌ها به نمایش درآمده است.

تمامی این مشکلات هم‌اکنون تصادفی به نظر می‌رسند و تنها مربوط به تعداد محدودی از دستگاه‌ها می‌باشد. به منظور اطلاع از جزئیات بیشتر، احتمالا باید منتظر بیانیه‌ی مایکروسافت باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید