سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری هواوی برای ساخت کارخانه در برزیل - تکفارس 
سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری هواوی برای ساخت کارخانه در برزیل - تکفارس 
سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری هواوی برای ساخت کارخانه در برزیل - تکفارس 

سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری هواوی برای ساخت کارخانه در برزیل

امیر عسگری
۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - 23:59
سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری هواوی برای ساخت کارخانه در برزیل - تکفارس 

به گفته فرماندار سائوپائولو برزیل، هواوی یک کارخانه ۸۰۰ میلیون دلاری در طول سه سال آینده در سائوپائولو ایجاد خواهد کرد. این برنامه در جهت افزایش حضور این کمپانی چینی در آمریکای لاتین و در مقابل مخالفت‌های ایالات‌متحده است.

جائو‌ دوریا (Joao Doria) فرماندار سائوپائولو طی سفر روز جمعه‌ خود به چین و دیدار با مدیران شرکت هواوی، از آماده شدن این شرکت برای ساخت کارخانه در برزیل و برآورده کردن تقاضای پیش‌بینی شده پس از مزایده ۵G که قرار است در ماه مارس ۲۰۲۰ برگزار شود خبر داد.

در ایمیلی که از طرف هواوی به رویترز فرستاده شده آمده:

کارخانه جدید برای تولید تلفن‌های هوشمند خواهد بود. با توجه به عملکرد تلفن‌‌های هوشمند در بازار محلی، هواوی در آینده نزدیک کارخانه‌ای را در سائوپائولو ایجاد خواهد کرد.

به گفته دولت برزیل محصولات تولید شده در این کارخانه برای بازار داخلی و خارجی خواهند بود.

هواوی ۲۱ سال است که در زمینه ارتباطات در برزیل فعالیت می‌کند و یک کارخانه تولید تجهیزات زیرساخت مخابراتی با ۲۰۰۰ کارمند در سائوپائولو دارد.

محل کارخانه جدید که به گفته دوریا ۱۰۰۰ نفر در آن مشغول به‌کار خواهند شد، در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد و ۸۰۰ میلیون دلار در طول سه سال و پس از مزایده ۵G، در آن سرمایه‌گذاری خواهد شد.

در ماه آپریل رویترز از تلاش‌های این شرکت چینی برای حضور در بازار برزیل با ارائه دو گوشی قدرتمند و استخدام افراد بومی برای مدیریت این تجارت خبر داده بود.

هواوی بعنوان سومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان، محصولات خود را از چین به بازار برزیل وارد می‌کند و در اندیشه تولید این محصولات در برزیل است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات‌متحده، دولت‌های سراسر جهان را به اجتناب از همکاری با هواوی ترغیب کرده و مدعی است که تجهیزات این کمپانی می‌تواند در مقابل استراق سمع چینی‌ها آسیب‌پذیر باشند.

درحالی که تنها برخی به این هشدار توجه کرده‌اند، اما محدودیت‌های حضور در بازار آمریکا، هواوی را تحت فشار قرار داده تا جایگاه خود را در جایی دیگر تقویت کند.

ترامپ طی دیدار خود با ژایر بولسونارو (Jair Bbolsonaro) رئیس جمهور برزیل که ماه مارس در کاخ سفید صورت گرفت، مسئله هواوی را مطرح کرد، اما در ماه ژوئن همیلتون مورائو (Hamilton Mourao) معاون رئیس جمهور اعلام کرد که کشورش هیچ برنامه‌ای برای ممنوعیت فعالیت‌های مرتبط به شبکه ۵G هواوی ندارد. دیپلمات‌های آمریکایی واکنشی به این سخنان نشان ندادند.

کمپانی سوئدی اریکسون و شرکت فنلاندی نوکیا نیز در سائوپائولو کارخانه دارند و هرکدام در حال تلاش برای در دست گرفتن گسترش ۵G در برزیل هستند.

این شرکتها نیز واکنشی نسبت به فشار هواوی در منطقه نشان نداده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید