شنود گفتگوهای کاربران با سیری توسط اپل - تکفارس 
شنود گفتگوهای کاربران با سیری توسط اپل - تکفارس 
شنود گفتگوهای کاربران با سیری توسط اپل - تکفارس 

شنود گفتگوهای کاربران با سیری توسط اپل

امیر عسگری
۶ مرداد ۱۳۹۸ - 22:30
شنود گفتگوهای کاربران با سیری توسط اپل - تکفارس 

اول آمازون، بعد گوگل و حالا نوبت اپل است. به نظر می‌رسد هر کدام از شرکت‌ها با یک دستیار دیجیتالی بدنبال شنود و بررسی تعاملات کاربران با گوشی‌ها و بلندگوهای هوشمندشان هستند. بعد از اینکه یک منبع به گاردین در مورد شنود تعاملات صورت گرفته با سیری خبر داد، اپل تایید کرد بخش کوچکی از درخواستهای سیری توسط پیمانکارانی که برای این شرکت فعالیت می‌کنند بررسی می‌شوند، هرچند که این اطلاعات ارتباطی با اپل آیدی شخص ندارد.

بنابر آنچه که یک خبرچین ناشناس در تماس با گاردین اعلام کرده است این اطلاعات شامل مکان‌ها، مخاطبین و داده‌های برنامه‌ها است.

در این رابطه اپل می‌گوید:

پاسخ‌های سیری در شرایط امنی بررسی می‌شوند و همه کسانی که این اطلاعات را بررسی می‌کنند وظیفه پایبندی به الزامات رازداری اپل را دارند. ضمنا اطلاعاتی که از این طریق مورد بررسی قرار می‌گیرند کمتر از ۱ درصد درخواستهایی است که روزانه توسط سیری به آنها پاسخ داده می‌شود.

به گفته‌ این منبع گاردین، بسیاری از این اطلاعات به صورت تصادفی مورد بررسی قرار می‌گیرند. ظاهرا گفتگوهای پزشکی، معاملات مواد مخدر و برخوردهای جنسی  همگی ضبط و بررسی می‌شوند.

اپل مدعی است هدف از این بررسی‌ها افزایش دقت سیری است، درست مانند آنچه درمورد الکسا آمازون و دستیار گوگل بیان شده است. علاوه براین به گفته اپل تنها چند ثانیه از این کلیپ‌های صوتی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مشخص شود آیا سیری بدرستی به تعامل پرداخته است یا خیر.

این مسئله کمی نگران‌کننده خواهد بود که در زندگی واقعی افرادی بتوانند گفتگوهای روزانه شما که سیری آنها را می‌شنود بررسی کنند. در حال حاضر امکانی وجود ندارد تا شما بتوانید به اطلاعاتتان که توسط اپل بررسی شده است دسترسی پیدا کنید.

با توجه به تمرکز اپل بر بحث حریم خصوصی کاربر، ممکن است قدم‌هایی برای ناشناس ماندن پیام‌ها قبل از بررسی و یا دادن امکاناتی به کاربر در رابطه با مدیریت مواردی که ضبط می‌شوند برداشته شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید