انتظاراتی که از محصولات بعدی اپل داریم - تکفارس 
انتظاراتی که از محصولات بعدی اپل داریم - تکفارس 
انتظاراتی که از محصولات بعدی اپل داریم - تکفارس 

انتظاراتی که از محصولات بعدی اپل داریم

سید محمد معلمی
۶ مرداد ۱۳۹۸ - 17:30
انتظاراتی که از محصولات بعدی اپل داریم - تکفارس 

با توجه به اینکه اپل امسال و در ماه سپتامبر، خط تولید گوشی‌های هوشمندش را با معرفی چند آیفون دیگر بروز می‌کند، می‌خواهیم ببینیم آیا این شرکت با خرید بخش تولید مودم‌های ۵G اینتل با هزینه ۱ میلیارد دلار، حاضر خواهد شد آیفون متعلق به نسل ۵ ارتباطات را همین امسال روانه بازار کند؟ همچنین شایعاتی که پیرامون سه آیفون بعدی این کمپانی آمریکایی شنیده می‌شوند را نیز به سمع و نظر شما خواهیم رساند.

رونمایی از سه آیفون جدید در ماه سپتامبر

از آن جایی که هر هفته اخبار و شایعات جدیدی درباره آیفون‌های سال ۲۰۱۹ می‌شنویم و تقریباً اکثر آنها یک مطلب را بیان می‌کنند، می‌توانیم این‌گونه برداشت کنیم که دیگر چیزی برای پنهان‌کاری از سوی اپل باقی نمانده و فقط باید منتظر رونمایی رسمی از این دستگاه‌ها باشیم.

گزارشی که یکی از خبرگزاری‌های معتبر در هفته گذشته منتشر کرد، تقریباً تمام تغییرات احتمالی آیفون‌های امسال را به تصویر می‌کشید. به علاوه، با توجه به ارائه نقل‌قول‌هایی از افراد صاحب نظر و کسانی که این گوشی‌ها را دیده‌اند، سبب شده کمتر کسی به این اخبار بی‌اعتماد باشد و البته بتوانیم اطلاعات جدیدی نیز به دست آوریم.

بر این اساس، باید بگوییم که آیفون‌های سال ۲۰۱۹ با مدل‌های سال ۲۰۱۸ تفاوت زیادی نخواهند داشت و اندازه صفحه نمایش‌های آنها همان ۵٫۸، ۶٫۱ و ۶٫۵ اینچ خواهد بود. ضمن اینکه رزولوشن آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ مکس و آیفون ۱۱r با آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر برابر است و نمایشگر دو مدل اول OLED و نمایشگر مدل آخر LCD خواهد بود.

فناوری‌های Face ID و دوربین تشخیص عمق نیز در آیفون‌های سال ۲۰۱۹ به کار خواهند رفت و اندازه ناچ هم بدون تغییر باقی می‌ماند. تنها تفاوت‌هایی که محصولات امسال اپل با برادران سال قبل خود خواهند داشت، حذف تکنولوژی لمس سه بعدی (۳D Touch) و قابلیت فیلمبرداری با حالت اسلوموشن در دوربین سلفی است. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که کسی نمی‌داند آیا اپل از سنسور اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش می‌خواهد استفاده کند یا خیر؟ زیرا برخی از شایعات دال بر حضور این حسگر بودند.

در قاب پشتی هر سه آیفون امسال، شاهد حضور قسمتی مربع شکل خواهیم بود تا دوربین‌های عقب در آن جای‌گیری کنند. حالا گفته می‌شود علاوه بر لنزهای زاویه گسترده و تله فوتو، نمونه‌های پیشرفته‌تر آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس قرار است به یک سنسور زاویه فوق گسترده هم تجهیز شوند. در مورد آیفون ۱۱r هم بگوییم که احتمالاً در این دستگاه شاهد یک لنز زاویه گسترده و زاویه فوق گسترده خواهیم بود و برای تصاویر پرتره هم از همان افکت‌های دوربین استفاده خواهد شد.

انتظاراتی که از محصولات بعدی اپل داریم - تکفارس 

این گزارش همچنین عنوان می‌کند که آیفون‌های جدید دارای ویژگی به نام Smart Frame (فریم هوشمند) خواهند بود که لنزها را به کار می‌گیرد تا فراتر از محتوای مشاهده شده در آنها، محتوای دیگری را نیز به ثبت برسانند. لازم به ذکر است که این قابلیت هم برای تصاویر کاربرد خواهد داشت و هم برای ویدیوها. گفته می‌شود با این تکنولوژی، اطلاعات اضافی به ثبت رسیده مدت محدودی ذخیره می‌شوند تا کاربران بتوانند بخش‌های مورد نظر را افزوده و اگر کسی از عکس بیرون مانده بود، او را هم اضافه کنند.

سایت خبری منتشر کننده گزارش همچنین مدعی حضور باتری‌های قدرتمندتر و پردازنده سریع‌تر به نام A13 شده که (مانند خانواده گلکسی اس ۱۰) یک سیستم شارژ معکوس هم آنها را همراه می‌کند.

دیگر شایعاتی که بد نیست در مورد آنها هم صحبت کنیم، به رنگ‌بندی مربوط می‌شود. برای مثال، آیفون ۱۱r در رنگ‌های سبز و یاسی تولید خواهد شد تا جایگزین رنگ‌بندی آبی و نارنجی مسی سال قبل گردند. در این آیفون‌ها همچنین، یک دکمه دایره‌ای شکل بیصدا کردن در اطراف قاب به کار خواهد رفت تا یک قابلیت از آیپدها را در آیفون‌ها ببینیم. ضمن اینکه پورت Lightning هم در این گوشی‌ها حضور خواهد داشت تا تمام شایعات قبلی مبنی بر بهره‌مندی از درگاه USB-C به کلی رد شوند.

خرید بخش تولید مودم‌های ۵G اینتل توسط اپل

با توجه به اینکه اپل بخش تولید مودم‌های ۵G اینتل را با هزینه ۱ میلیارد دلاری خریداری کرده، از این پس می‌تواند از نظر تولید تراشه‌های مورد نیاز، خودکفا باشد. به همین دلیل شایعاتی به گوش می‌رسد که ممکن است آیفون‌های نسل بعد و یا حداقل مدل‌های سال ۲۰۲۰ متعلق به شبکه نسل ۵ ارتباطات باشند.

اما قضیه از چه قرار بود؟

دو سالی می‌شد که اپل به خاطر مشکلاتی که با کووالکوم داشت، مدام از یک دادگاه به دادگاهی دیگر می‌رفت. در نهایت این دو شرکت به توافق‌نامه‌ای دست یافتند و قرار شد مالک برند اسنپدراگون، مودم‌های مورد نیاز اپل را به مدت چند سال تأمین کند. همین قضیه اینتل را بر آن داشت تا رسماً اعلام کند که از صنعت تولید مودم‌های ۵G خارج خواهد شد. در ادامه، اپل فضا را مهیا دید و سراغ این کمپانی رفت و چند روز پیش، بخش مودم‌های ۵G اینتل را با هزینه ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. این اتفاق از لحاظ کاهش وابستگی اپل به کووالکوم و سایر تولیدکنندگان تراشه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

مک‌بوک جدید امسال معرفی می‌شود

بروزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید برای مک‌بوک‌های اپل، باعث نشده تا احتمال رونمایی از لپ‌تاپی دیگر از بین برود. بر اساس ادعای یک سایت چینی، مالک iOS در حال آماده‌سازی مک‌بوکی بسیار پیشرفته و ۱۶ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰*۳۰۷۲ پیکسلی و نمایشگر LCD است. اگر این اتفاق رخ دهد، باید شاهد حضور لپ‌تاپی باشیم که نسبت به مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی سال قبل که رزولوشنی ۱۸۰۰*۲۸۸۰ پیکسلی داشت، پیشرفته‌تر خواهد بود.

انتظاراتی که از محصولات بعدی اپل داریم - تکفارس 

سایر تغییراتی که ممکن است در مک‌بوک بعدی به وجود بیایند، عبارتند از: پردازنده‌ای سریع‌تر و کیبوردی جدیدتر تا مشکلات صفحه کلیدهای قبلی لپ‌تاپ‌های اپل از بین بروند. این نکته را مدنظر داشته باشید که مک‌بوک جدید اپل به هیچ وجه ارزان نخواهد بود زیرا شایعه شده که علاقه‌مندان این دستگاه باید ۳۰۰۰ دلار بابت خرید آن بپردازند.

در این گزارش همچنین، به یک بروزرسانی در مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و نمایشگر رتینا (Retina) مک‌بوک ایر نیز اشاره شده است.

رونمایی از نمایشگر جدید اپل در سال ۲۰۲۰

همان‌طور که می‌دانید، اپل واچ‌های فعلی از نمایشگرهای OLED بهره می‌برند اما بر اساس ادعاهای مطرح شده، اپل قصد دارد در ساعت‌های هوشمند سال بعد خود یک تکنولوژی جدید به نام microLED به کار ببرد. این فناوری علاوه بر اینکه صفحه نمایش را درخشان‌تر می‌کند، باعث خواهد شد انرژی کمتری مصرف شده و در نتیجه دوام باتری افزایش یابد. به علاوه، امکان دارد بالأخره شاهد حضور سیستم بررسی کننده وضعیت خواب در اپل واچ‌های نسل بعد باشیم.

انتظاراتی که از محصولات بعدی اپل داریم - تکفارس 

آیا سخت‌افزاری جدید در راه است؟

درست زمانی که فکر می‌کردیم اپل دیگر نمی‌خواهد عینک‌های مخصوص واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی را عرضه کند، پتنتی منتشر شد.

به نظر می‌رسد این کمپانی پتنتی طراحی کرده که در آن نمایشگری رو به بالا قرار دارد و به همراه دسته بازی، امکان تماشای محتواها را در دو حالت واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی به وجود می‌آورد.

در این هدست ممکن است چندین سنسور به کار رود تا بتواند حالات چهره کاربر و محیط اطراف او را بشناسد. این در حالی است که شاید یک پردازنده اختصاصی برای کنترلر هدست استفاده شود.

پیش از این شنیده می‌شد که اپل در حال تولید عینک‌های واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی به همراه نمایشگر ۸K است تا آنها را در سال ۲۰۲۰ روانه بازار کند اما بعدها گزارشاتی منتشر گردید که این محصولات به هیچ وجه آماده عرضه نیستند و قیمت‌شان نیز به‌گونه‌ای نیست که کسی حاضر باشد آنها را بخرد.

گفتنی است که پتنت منتشر شده نشان می‌دهد اپل همچنان به فضا علاقه‌مند است اما تولید و عرضه نهایی این محصول مدتی طول خواهد کشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید