جعبه‌های لوت قمار محسوب نمی‌شوند - تکفارس 
جعبه‌های لوت قمار محسوب نمی‌شوند - تکفارس 
جعبه‌های لوت قمار محسوب نمی‌شوند - تکفارس 

جعبه‌های لوت قمار محسوب نمی‌شوند

سجاد اسدی
۳ مرداد ۱۳۹۸ - 19:07
جعبه‌های لوت قمار محسوب نمی‌شوند - تکفارس 

براساس گزارشی که توسط بی‌ بی سی منتشر شده، نیل مک کارتر (Neil McCarthur) رئیس اجرایی کمیسیون شرط‌بندی و قمار اعلام کرده است که براساس قوانین تنظیم شده فعلی، جعبه‌های لوت در بازی‌های ویدیویی مصداق قمار محسوب نمی‌شوند.

سازمان نظارت بر قمار انگلستان در اعلامیه‌ای به نمایندگان مجلس این کشور توضیح داده است که در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی، امکان نظارت و بررسی پرداخت‌ها و خریدهای درون بازی‌ها وجود نداشته و نمی‌توان جعبه‌های لوت بازی‌ها را جزء دسته قمار محسوب کرد. این سازمان نظارتی در حقیقت اذعان داشته است که هیچ راه قانونی برای اطلاع درباره محتوای درونی این جعبه‌ها وجود ندارد.

گفتنی است که بر اساس قوانین موجود در انگلستان، زمانی یک رویداد تحت قوانین قمار محاسبه خواهد شد که جایزه یا به صورت نقدی بوده و یا ارزش مادی داشته باشد.

مک کارتر در وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش، اذعان کرد:

نگرانی‌های مهمی‌ در مورد انجام انواع خاصی از بازی‌ها توسط کودکان وجود دارد. این نگرانی‌ها بیشتر در رابطه با بازی‌هایی است که حاوی مواردی مانند جعبه‌های لوت بوده یا مکانیسم‌های قمار را دارا هستند.

هر چند با تمام این صحبت‌ها، نه تنها جعبه‌های لوت در ذیل بازی‌های قمار محسوب نمی‌شوند، حتی به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک هم این بازی‌ها به این رده از طبقه‌بندی اضافه شوند.

نمونه‌های دیگری از بازی‌ها هستند که به نظر قمار بوده اما بر اساس اعلام کمیسیون مربوطه در انگلستان، جزء بازی‌های شرط‌بندی محسوب نمی‌شوند. برای مثال می‌توان به بازی‌هایی اشاره کرد که بدون دریافت هزینه‌ای به شما امکان بازی داده و جایزه‌ای هم برای آنها در نظر گرفته شده است که باعث می‌شود این بازی‌ها شباهت زیادی به قمار داشته باشند، هرچند براساس قوانین، این دست از بازی‌ها جزء لاتاری‌ها به حساب می‌آیند.

این صحبت‌ها زمانی انجام شد که یک قسمت کازینو در بازی GTA V ایجاد شده و در همین راستا نگرانی‌های زیادی در رابطه با قمار در بازی‌های ویدیویی به وجود آمد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید