شهرداران سراسر آمریکا به نیروهای مبارزه با هکرهای باج‌گیر می‌پیوندند - تکفارس 
شهرداران سراسر آمریکا به نیروهای مبارزه با هکرهای باج‌گیر می‌پیوندند - تکفارس 
شهرداران سراسر آمریکا به نیروهای مبارزه با هکرهای باج‌گیر می‌پیوندند - تکفارس 

شهرداران سراسر آمریکا به نیروهای مبارزه با هکرهای باج‌گیر می‌پیوندند

مهرداد میرشاهی
۲۳ تیر ۱۳۹۸ - 19:34
شهرداران سراسر آمریکا به نیروهای مبارزه با هکرهای باج‌گیر می‌پیوندند - تکفارس 

نیویورک تایمز، گزارش داده است که بیش از ۲۲۵ شهردار در سراسر ایالات متحده از قطعنامه‌ای مبنی بر عدم پرداخت باج به هکرها حمایت کرده‌اند. این قطعنامه با عنوان «مخالفت با پرداخت به حمله‌های باج‌گیری»، بیان می‌کند که شهرداران متحدانه در مقابل پرداخت باج در شرایط نقض امنیت اطلاعات کامپیوتری، می‌ایستند.

این قطعنامه از کنفرانس سالانه شهرداران آمریکا که از ۲۸ ژوئن تا ۱ جولای در هونولولو (Honolulu) برگزار شد بیرون آمد. باتوجه به این بیانیه از سال ۲۰۱۳ حداقل ۱۷۰ شهرستان، شهر یا ایالت مورد هدف حمله‌های باج‌گیرانه قرار گرفته‌اند. این حمله‌ها از برنامه‌های بدافزاری استفاده می‌کنند که پردازش سیستم‌ها را از کار می‌اندازد؛ هکرها، درقبال بازیابی آن‌ها تقاضای پرداخت پول به صورت ارزهای مجازی می‌کنند. قطعنامه مذکور بعد از نزدیک دوجین حمله در سال جاری به وجود آمد که شامل شهر لیک‌سیتی در ایالت فلوریدا نیز می‌شود که در آن به یک هکر درقبال بازیابی دسترسی به اطلاعات و سیستم‌های گوشی و ایمیل، ۴۳ بیت‌کوین (Bitcoin) پرداخت شد. در حمله رده بالای دیگری که در ماه مه در بالتیمور (Baltimore) آغاز شد، تمام سیستم‌های ضروری شهر توسط یک ایمیل جعلی از کار افتاد؛ هکرهای مسئول این اتفاق، ۱۳ بیت‌کوین که به پول آن موقع حدود ۷۶۲۸۰ دلار و به پول الآن تقریبا ۱۵۱۵۹۹ دلار است را از شهر طلب کردند؛ البته اف بی آی (FBI) به شری گلدشتاین (Sheryl Goldstein)، معاون رییس ستاد عملیات شهردار، توصیه کرد که این مبلغ را نپردازد؛ چراکه جدای از این باج، آنها هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شدند. تخمین زده می‌شود که این حمله حداقل ۱۸ میلیون دلار به شهر صدمه زده است.

برنارد سی جک‌یانگ (Bernard C. Jack Young)، شهردار بالتیمور، در جریان گردهمایی سال جاری از قطعنامه حمایت مالی کرد و روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت:

پرداخت باج فقط به افراد بیشتری انگیزه فعالیت در این نوع از رفتار غیرقانونی را می‌دهد.

کنفرانس شهرداران آمریکا نماینده ۱۴۰۷ شهر است که هرکدام جمعیتی بیش از ۳۰۰۰۰ نفر دارند. یک ایستادگی جهانی علیه پرداخت به بدکاران می‌تواند از حمله‌های آینده به شهرهایی که شهرداران آنها از قطعنامه حمایت کرده‌اند، جلوگیری کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید