Fiat 500 یک خودروی تسلا درون شهری می‌شود - تکفارس 
Fiat 500 یک خودروی تسلا درون شهری می‌شود - تکفارس 
Fiat 500 یک خودروی تسلا درون شهری می‌شود - تکفارس 

Fiat 500 یک خودروی تسلا درون شهری می‌شود

امیر عسگری
۲۲ تیر ۱۳۹۸ - 22:00
Fiat 500 یک خودروی تسلا درون شهری می‌شود - تکفارس 

فیات۵۰۰ (Fiat 500) 12 سال است که وارد بازار شده و از سال ۲۰۱۰ در بازار آمریکا حضور دارد. این ماشین به عنوان دایناسور در صنعت خودروسازی شناخته می‌شود اما فیات می‌خواهد تا در آینده‌ای نزدیک با استفاده از دستورات تسلا و طراحی مجدد آن را جایگزین کند.

این خودروساز ایتالیایی تایید کرده است که نسل بعدی ۵۰۰ را به طور انحصاری و با یک موتور الکتریکی وارد بازار می‌کند.

اولیور فرانسوا (Olivier Francois) مدیر بازاریابی فیات، در گفتگو با مجله‌ی انگلیسی اتواکسپرس اظهار داشت:

این یک شی جدید خواهد بود. این مدل نوعی تسلای شهری با سبکی زیبا خواهد بود و نسل بعدی ۵۰۰ با موتور بنزینی و یا دیزلی عرضه نخواهد شد.

کنار گذاشتن بنزین و استفاده از برق اتفاق شگفت‌انگیزی نبوده و دلیل انجام این کار هم بخاطر تقاضای زیاد خودروهای برقی نیست.

فولکس‌واگن (Volkswagen) نیز پیش از این اقدام مشابهی را در پروژه UP که یک خودرو کوچک شهری بود و در ایالات متحده عرضه نشد، انجام داد. این شرکت توضیح می‌دهد که ساخت خودروهای کوچک مطابق با مقررات پیشنهادی مربوط به انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار پرهزینه است و برای اینکه در فروش آنها ضرر نکنند باید نیروی آنها را با استفاده از باتری تامین کند. اسمارت (Smart) نیز با مدل فورتو (ForTwo) به نتیجه‌ مشابهی دست پیدا کرد و قطعا در سال‌های آینده دیگر شرکت‌های خودروسازی نیز تصمیمی مشابه آن خواهند گرفت.

در صورت الکتریکی شدن و نفوذ تسلا به معادلات، فیات۵۰۰ در مسیر افزایش قیمت قرار خواهد گرفت. در حال حاضر خریداران به دنبال یک خودروی شهری با ویژگی‌های برتر هستند و گران شدن محصولات می‌تواند کمکی برای فیات باشد تا هزینه‌های توسعه تکنولوژی الکتریکی را جبران کند.

در رابطه با قیمت‌گذاری هنوز اطلاعاتی منتشر نشده اما براساس گفته‌های دیجیتال ترندز (DigitalTrends) انتظار می‌رود هزینه‌ای بیشتر از مدل فعلی که از ۱۶۴۹۵ دلار آغاز می‌شود داشته باشد. در قبال این پول خریداران خودرویی با ساخت بهتر و تکنولوژی‌هایی با ویژگی‌های بسیار بیشتر از آنچه که اکنون فیات به مشتریان خود ارائه می‌کند، دریافت خواهند کرد.

فیات از نسل بعدی خودروی ۵۰۰ در نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد کرد تا به فاصله کمی پس از معرفی، آن را وارد بازار اروپا نماید. این شرکت اکنون در حال آماده‌سازی کارخانه‌ی تورین ایتالیا یعنی جایی که قرار است این مدل را تولید کند، می‌باشد. این کارخانه ظرفیت تولید سالیانه ۸۰ هزار خودرو را خواهد داشت، اما باید دید آیا فیات میتواند مدل ۵۰۰ را به بازار آمریکا برگرداند یا خیر؟ این شرکت ممکن است برای چندین سال دیگر به فروش نسل فعلی ادامه دهد تا ببیند آیا تقاضا برای خودروهای الکتریکی افزایش پیدا می‌کند یا خیر. اینطور که مشخص است رقیب فیات، یعنی هوندا، مدل E را در آمریکا عرضه نخواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید