افزایش سرمایه‌گذاری در ۵G توسط هوآوی - تکفارس 
افزایش سرمایه‌گذاری در ۵G توسط هوآوی - تکفارس 
افزایش سرمایه‌گذاری در ۵G توسط هوآوی - تکفارس 

افزایش سرمایه‌گذاری در ۵G توسط هوآوی

سید محمد معلمی
۷ تیر ۱۳۹۸ - 20:00
افزایش سرمایه‌گذاری در ۵G توسط هوآوی - تکفارس 

هوآوی در روز دوشنبه خبر داد که می‌خواهد علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، سرمایه‌گذاری خود را در بخش ۵G افزایش و امنیت سایبری و محافظت از حریم شخصی کاربران را در اولویت خودش قرار دهد.

این شرکت چینی ماه گذشته در لیست سیاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده قرار گرفت زیرا او معتقد بود که این کمپانی با دولت چین روابط نزدیکی دارد و همین می‌تواند نگرانی در مورد امنیت ملی ایالات متحده را به خطر بیندازد هرچند هوآوی این اتهامات را تا کنون رد کرده است.

رایان دینگ، مدیر بخش ارتباطات هوآوی گفت که این شرکت با ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی همکاری خود را ادامه خواهد داد و تولیداتش را گسترش می‌دهد تا یک دنیای کاملاً هوشمند و متصل به هم به وجود آید.

دینگ می‌گوید:

۵G تکنولوژی کلیدی و مهمی برای جهان به شمار می‌رود. ما سرمایه‌گذاری خود را در این حوزه گسترش خواهیم داد و با مشترکان و مشتریانمان همکاری خواهیم کرد. به علاوه، امنیت سایبری و محافظت از حریم شخصی نیز جزو اولویت‌های اصلی ما به شمار خواهند رفت. بنابراین به کسانی که با ما همکاری خواهند کرد، اطمینان خاطر می‌دهیم که امنیت شبکه نسل ۵ ارتباطات و شبکه‌های مخابراتی تأمین خواهد شد

پس از این اظهارات، یکی از اعضای کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) اعلام کرد که دولت آمریکا باید همه تجهیزات هوآوی و شرکت‌های چینی را از شبکه‌های ایالات متحده خارج کند.

روز دوشنبه هم خبر رسید که هوآوی می‌خواهد همکاری‌هایش را با مؤسسه تحقیقاتی Futurewei Technologies در آمریکا قطع کند زیرا گفته می‌شود این شرکت کارمندانش را به یک مکان دیگر منتقل و استفاده از برند و محصولات کمپانی چینی را در محصولاتش ممنوع اعلام کرده است.

در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹، وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد که امکان بازگرداندن فناوری‌های Futurewei به مقر هوآوی در چین وجود ندارد زیرا مجوز صادرات این شرکت از جانب دپارتمان تجاری ایالات متحده تمدید نمی‌شود.

تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده علیه هوآوی انتظار می‌رود که باعث ۳۰ میلیارد دلار خسارت به این شرکت شود هرچند مقامات این کمپانی اعلام کرده‌اند که چندان نگران این ضرر و زیان نیستند.

البته هوآوی هم تا کنون دادخواست‌هایی را در دادگاه آمریکا مطرح کرده که نشان دهد اقدامات شرکت‌های این کشور علیه کمپانی چینی غیرقانونی بوده‌اند. هوآوی همچنین یادداشتی برای کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) ارسال کرد تا از طریق آن اعلام کند محصولاتش تهدیدی برای امنیتی ایالات متحده نخواهد بود.

به هر حال، شرکت‌های مختلف تا کنون هوآوی را تحریم کرده‌اند. برای مثال، آمازون ژاپن دیگر محصولات این شرکت را نخواهد فروخت و گوگل هم بروزرسانی‌های اندروید را برای گوشی‌های هوآوی منتشر نخواهد کرد ولی دولت آمریکا یک مهلت سه‌ماهه به این کمپانی ارائه کرده تا دستگاه‌های فعلی‌اش را آپدیت کند.

در این بین، مایکروسافت دوباره فروش لپ‌تاپ‌های میت‌بوک هوآوی را از سر گرفته و خبر داده که با مشکلات رگولاتوری‌ها و تجارت‌ها مقابله خواهد کرد.

در پایان اشاره کنیم که هوآوی در اواخر ماه می، نام سیستم عامل جدید خود را هنگ‌منگ (Hongmeng) معرفی کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید