اینستاگرام می‌گوید که به گفتگوی کاربران خود گوش نمی‌دهد - تکفارس 
اینستاگرام می‌گوید که به گفتگوی کاربران خود گوش نمی‌دهد - تکفارس 
اینستاگرام می‌گوید که به گفتگوی کاربران خود گوش نمی‌دهد - تکفارس 

اینستاگرام می‌گوید که به گفتگوی کاربران خود گوش نمی‌دهد

پوریا اسدی
۸ تیر ۱۳۹۸ - 23:00
اینستاگرام می‌گوید که به گفتگوی کاربران خود گوش نمی‌دهد - تکفارس 

مدیر اجرایی اینستاگرام می‌گوید که این برنامه به مکالمات و چت‌های شما گوش نمی‌دهد – حتی اگر شما تبلیغات مربوط به محصولاتی را در برنامه ببنید که به تازگی با یک دوست درباره‌ی آن صحبت کرده  و هرگز هم آن را جستوجو نکرده باشید.

در مصاحبه‌ای با CBS News که قرار است روز چهارشنبه پخش شود، مجری برنامه پرسید که چرا او تبلیغات محصولات را می‌بیند که هرگز در اینستاگرام جستجو نکرده. Adam Mosseri مدیرعامل اینستاگرام اعلام کرد آگهی‌هایی که پس از صحبت کردن در مورد محصولات در زندگی واقعی به نمایش گذاشته می‍‌شود، عمدتا “براساس شانس محض” هستند.

اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید، احتمالا می‌دانید که مجری درباره‌ی چه صحبت می‌کند. شما با دوستان خود در مورد چگونگی نیاز به یک چمدان جدید برای یک سفر آینده صحبت کرده‌اید و بعدا یک آگهی برای چمدان‌ها در فید خود مشاهده می‌کنید.

موسری گفت که این سوال بسیار پرسیده می‌شود و دو دلیل برای این تبلیغات مشکوک ارائه داد.

اولین دلیل شانس محض است که می‌تواند در هر زمانی رخ دهد. دوم اینکه شما ممکن است درباره چیزی صحبت کنید، زیرا این موضوع مشغله‌ی ذهنی شما شده است و اخیرا درباره‌ی این محصول در جاهای دیگر جستوجو کرده‌اید. این امر به شکلی فوق العاده ذهن است. من فکر می‌کنم این نوع چیزها اغلب به طرز حیرت انگیزی اتفاق می‌افتد. “

در حالی که اینستاگرام ممکن است به مکالمات خصوصی شما گوش ندهد و آگهی‌های هدفمند را به شما ارسال نکند اما برنامه رسانه‌های اجتماعی براساس تعاملات و منافع شما در اینستاگرام خدمت می‌کند. این تبلیغات براساس افرادی که دنبال می‌کنید و عکسها یا ویدیوهایی که دوست دارید یا اظهار نظرهایی که می‌کنید، ایجاد می‌شوند. اینستاگرام همچنین از داده‌های جمعیت شناسی از شرکت مادر خود (فیسبوک) برای تعیین آنچه که شما علاقه مند است، کاربران را به حداقل ۵۲،۰۰۰ هدف تبلیغاتی دسته‌بندی کرده است.

پلتفرم‌های رسانه‌ اجتماعی بیشتر از آنچه کهه فکر می‌کنیم در مورد ما اطلاع دارند و به همین دلیل کاربران بی‌اطمینانی ذاتی نسبت به این شبکه‌ها دارند. یکی از دغدغه‌های کاربران این است که آیا رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به زندگی خصوصی ما ضربه بزنند. برنامه‌های دیگر – به خصوص دستیاران مجازی مانند دستیار گوگل، الکسای آمازون و یا سیری اپل – به طور مداوم به مکالمات شما گوش می‌دهند تا شما می‌توانید به سرعت و به راحتی با صدای خود به آنها دسترسی پیدا کنید.

جای تعجب نیست که کاربران معتقدند که اینستاگرام می‌تواند همین کار را انجام دهد و حتی موسری نیز این قضیه را می‌داند.

او گفت:

ما به پیام‌های شما نگاه نمی‌کنیم و به مکالمات شما گوش نمی‌دهیم، انجام این کار به دلایل بسیار مختلفی بسیار مشکل است. اما من می‌دانم که شما واقعا به این حرف من اعتقاد ندارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید