احتمال تولید یک گوشی تاشو دیگر توسط سامسونگ - تکفارس 
احتمال تولید یک گوشی تاشو دیگر توسط سامسونگ - تکفارس 
احتمال تولید یک گوشی تاشو دیگر توسط سامسونگ - تکفارس 

احتمال تولید یک گوشی تاشو دیگر توسط سامسونگ

سید محمد معلمی
۴ تیر ۱۳۹۸ - 21:30
احتمال تولید یک گوشی تاشو دیگر توسط سامسونگ - تکفارس 

اگر شیوه تا شدن گوشی‌های تاشو سامسونگ و هوآوی که به ترتیب به داخل و به بیرون باز و بسته می‌شوند را دوست ندارید، باید عنوان کنیم که یک روش دیگر هم وجود دارد که به نظر می‌رسد پرطرفدار باشد. در این بین، شارپ و موتورولا در حال ساخت اولین گوشی‌های تاشو خود هستند ولی یک خبرگزاری کره‌ای مدعی شده که سامسونگ تولید نمونه موفق‌تر گلکسی فولد را استارت زده است. این دستگاه که ۶٫۷ اینچی خواهد بود، شباهت زیادی به موتورولا RAZR خواهد داشت.

امسال شاهد یک اتفاق مهم در صنعت گوشی‌های هوشمند بودیم و آن هم اینکه دستگاه‌های تاشو توسط دو شرکتی وارد بازار شدند که در زمینه ساخت موبایل محبوب و البته پرطرفدار هستند اما گوشی‌های تاشو هوآوی و سامسونگ بیشتر از اینکه نمونه‌ای از محصولات آینده باشند و دستگاه‌های مقاوم و خوبی نیستند.

 

به هر حال، گوشی عمودی و به درون تاشو شارپ، به نظر می‌رسد وارد مرحله تولید شده باشد و این شرکت هم تا کنون نمونه‌ها و پتنت‌هایی از آن را منتشر کرده است.

به طور کلی، گوشی‌های تاشو بدین منظور تولید شده‌اند که نمایشگرهای ۴ اینچ و بزرگ‌تر را در مواقع نیاز به ۷ اینچ و بزرگ‌تر تبدیل کنند. در واقع، کاری که شارپ انجام داده، به تصویر ذهنی ما به گوشی‌های تاشو نزدیک‌تر است.

گلکسی فولد ۲ یا موتورولا RAZR 2

تا کردن یک گوشی به صورت افقی سبب می‌شود سایز دستگاه به شکل قابل‌توجهی کوچک‌تر گردد چنان‌که محصول آتی شارپ وقتی کامل باز است، تنها ۶٫۲ اینچ سایز دارد. همچنین گوشی تاشو موتورولا موسوم به RAZR هم تقریباً همانی خواهد بود که انتظار داریم یعنی لولای درونی آن دیده نخواهد شد.

اما گوشی تاشو ۶٫۷ اینچی و جدید سامسونگ به صورت افقی تا می‌شود و فقط یک صفحه نمایش ۱ اینچی در بیرون آن به چشم خواهد خورد تا تاریخ، ساعت و اعلانات پیش روی چشمان کاربران قرار گیرند. مطمئناً ساخت چنین دستگاهی هم هزینه کمتری در پی خواهد داشت و هم هوشمندانه‌تر است. در واقع به نظر می‌رسد کمپانی کره‌ای می‌خواهد با ساخت این گوشی، قابلیت حمل‌ونقل آسان‌تر را به مشتریانش هدیه داده و قصد ندارد سایز صفحه نمایش را در اولویت قرار دهد.

وقتی گلکسی فولد فعلی را باز می‌کنید، بیشتر شبیه تبلت خواهد بود در حالی که گلکسی فولد ۲ (نام احتمالی گوشی تاشو سامسونگ) وقتی کاملاً باز می‌شود، با نمایشگر ۶٫۷ اینچی خود تازه اندازه گلکسی اس ۱۰ ۵G خواهد شد. با این تفاسیر، باید منتظر تولید یک دستگاه تاشو جدید توسط سامسونگ باشیم. البته شایعاتی هم شنیده می‌شود که این شرکت قصد دارد خط تولید گوشی‌های تاشو خود را از سری محصولات معمولی جدا نماید.

لازم به ذکر است که فروش دوباره گلکسی فولد در تابستان آغاز می‌شود و اگر حضور دوباره این دستگاه با موفقیت روبه‌رو شد و دیگر اشکالات قبلی در آن به چشم نخورد، می‌توانیم شاهد شروع دوره‌ای جدید در صنعت گوشی‌های هوشمند باشیم.

در مورد تاریخ عرضه گلکسی فولد ۲ هم این‌گونه باید بگوییم که احتمالاً سامسونگ تولید انبوه نمایشگر ۶٫۷ اینچی آن را از نوامبر امسال آغاز خواهد کرد تا آن را در نیمه اول سال ۲۰۲۰ وارد بازار نماید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید