بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940 - تکفارس 
بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940 - تکفارس 
بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940 - تکفارس 

بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940

بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940 - تکفارس 

لپ‌تاپ جدید شرکت لنوو به نام IdeaPad S940 که در برخی کشورها آن را با عنوان Yoga S940 هم می‌شناسند، شاید بتواند در آینده‌ای نزدیک، به یک محصول پرطرفدار و البته پرفروش تبدیل شود. اگر بخواهیم این دستگاه را با یک کلمه توصیف کنیم، باید بگوییم فوق‌العاده. نمایشگر ۱۴٫۴ اینچی و UHD با بهره‌مندی از تکنولوژی Dolby Vision و لبه‌های برآمده، سبب شده‌اند IdeaPad S940 را لپ‌تاپی مدرن و امروزی بدانیم.

لنوو حتی در این دستگاه از حسگرهای هوش مصنوعی نیز بهره برده تا چنان‌چه فردی بدون آگاهی شما به صفحه نمایش خیره شده بود، پیام هشدار بفرستد و یا اگر احساس کرد که صاحب لپ‌تاپ از جلوی آن کنار رفته، محتویات نمایشگر را تغییر دهد. یک ویژگی کاربردی دیگر، روشن شدن لپ‌تاپ به صورت اتوماتیک، در زمانی است که مطمئن شود شما جلوی آن نشسته‌اید. به هر ترتیب، باید ببینیم آیا این لپ‌تاپ با امکاناتی که دارد، همان چیزی است که ما می‌خواهیم یا خیر. با تکفارس همراه باشید.

نقاط قوت

      • نمایشگر Dolby Vision بسیار زیبا
      • کیبورد راحت
      • کیفیت صدای Dolby Atmos
      • عملکرد روان و سریع

نقاط ضعف

      • دوام باتری نسبتاً ضعیف
      • لمسی نبودن صفحه نمایش

مشخصات فنی

CPUCore i7-8565U اینتل
GPUUHD Graphics 620 اینتل
ابعاد۱۴٫۲تا۱۲٫۲*۱۹۷٫۴*۳۱۹٫۳ میلی‌متر
وزن۱۲۰۰ گرم
صفحه نمایش۱۴ اینچی UHD با کیفیت Dolby Vision
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایتی SSD
رم۸ گیگابایت
سیستم صوتی·      دو میکروفون

·      اسپیکر Dolby Atmos

پورت‌ها·      ۲ درگاه USB-C (قابل استفاده برای شارژ، به جای تاندربولت ۳ و Display Port)

·      ۱ درگاه USB 3.1 Type-C نسل ۱

·      محل قرار دادن میکروفون و هدفون

Windows Helloدوربین IR
باتری۵۲ وات بر ساعت
جنس بدنهآلومینیوم
رنگ‌بندیخاکستری
سیستم عاملویندوز ۱۰ هوم
قیمتحدوداً ۱۸۰۰ دلار

نکته: دو نمونه دیگر از این لپ‌تاپ وجود دارند که قیمت و مشخصات فنی آنها در زمینه‌های زیر متفاوت است:

      • پردازنده Core i5-8265U اینتل و نمایشگر ۱۰۸۰p: 1400 دلار
      • رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱ ترابایتی SSD: 2000 دلار

طراحی

مطمئناً لپ‌تاپ IdeaPad S940 یکی از زیباترین رایانه‌های همراه دنیاست زیرا خیلی سخت می‌توانید دستگاهی به خوش‌دستی آن پیدا کنید.

بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940 - تکفارس 

جنس بدنه این لپ‌تاپ به طور کلی از آلومینیوم است و لنوو آن را به‌گونه‌ای تولید کرده که باب میل مشتریان باشد. این شرکت همچنین لوگوی خود را در گوشه پایین سمت راست قرار داده تا کاربران همیشه به یاد این کمپانی بیفتند. نکته‌ای که جالب به نظر می‌رسد، این است که خبری از لوگوی Yoga در این دستگاه به چشم نمی‌خورد.

بگذارید این‌گونه توضیح دهیم. محصولی که امروز در مورد آن صحبت می‌کنیم، در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۹ معرفی شد. در آن زمان، منظور از یوگا، لپ‌تاپ‌های تبدیل شونده بود و منظور از IdeaPad، لپ‌تاپ تاشو. اما حالا دیگر خبری از چنین رویه‌ای نیست. امروزه اگر کسی از کلمه Yoga در کنار نام یک لپ‌تاپ استفاده کرد، می‌خواهد به ما بفهماند که رایانه همراه او پیشرفته است و چنان‌چه کسی در کنار اسم لپ‌تاپ، از عبارت IdeaPad بهره برد، قصد دارد یک دستگاه مقرون به صرفه را معرفی نماید. پیشوندهایی که در شیوه نام‌گذاری این لپ‌تاپ‌ها به کار رفته‌اند نیز دارای هدف خاصی هستند. برای مثال، حرف انگلیسی C ابتدای کلمه Convertible، به معنای تبدیل شونده است و S هم اول واژه Slim Clamshell به معنای تاشو باریک می‌باشد. به هر ترتیب، لنوو این محصول خود را با نام IdeaPad S940 به همه معرفی کرده و به نظر می‌رسد شیوه نام‌گذاری سنتی این کمپانی چینی در این قسمت از بین رفته باشد.

ممکن است با این توضیحات گیج شده باشید. درست است؟؟؟ پس اگر همین‌گونه است، یعنی دقت کافی را هنگام خواندن این مقاله دارید!!!.

بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940 - تکفارس 

خب بهتر است برگردیم به موضوع اصلی و طراحی این لپ‌تاپ. ضخامت محصول مورد بحث ما تنها به ۱۲٫۲ میلی‌متر می‌رسد و وزن آن نیز ۱۲۰۰ گرم است ولی با این وجود باز هم شاهد حضور پردازنده‌های قدرتمند سری U اینتل و نمایشگری ۴K با کیفیت تصویر Dolby Vision هستیم.

بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940 - تکفارس 

یکی از امکاناتی که در این دستگاه به کار نرفته، USB Type-A است. در سمت راست IdeaPad S940، دو پورت تاندربولت ۳ وجود دارد بنابراین امکان اتصال نمایشگرهای ۴K به این لپ‌تاپ فراهم شده است. در سمت چپ، یک درگاه USB 3.1 Type-C نسل ۱ به چشم می‌خورد و یک جک کومبو ۳٫۵ میلی‌متری برای اتصال میکروفون و هدفون هم در آن‌جا حضور دارد. یک نکته جالب در مورد حضور پورت USB Type-C این است که می‌توانید لپ‌تاپ مورد بحث را از هر طرف که می‌خواهید، شارژ کنید این در حالی است که معمولاً رایانه‌های همراه با دو پورت USB Type-C در یک طرف تولید می‌شوند که بعدها کاربران را هنگام شارژ کردن، به دردسر می‌اندازند.

بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940 - تکفارس 

در پایین این دستگاه، دو اسپیکر Dolby Atmos وجود دارد و دو اسپیکر دیگر در دو طرف کیبورد نیز آنها را همراهی می‌کنند. به کارگیری چنین شیوه طراحی، در لپ‌تاپ‌هایی که تبدیل شونده نیستند خیلی کم اتفاق می‌افتد زیرا از قسمت پایینی این نوع رایانه‌ها اصلاً صدایی به گوش کاربران نمی‌رسد.

صفحه نمایش

در این قسمت باید صادقانه بگوییم که در صورت کنار گذاشتن لپ‌تاپ‌های OLED، می‌توانیم صفحه نمایش لنوو IdeaPad S940 را زیباترین پنل موجود در رایانه‌های همراه تا به امروز بدانیم.

مدلی که برای نوشتن این بررسی تخصصی به کار رفته، ۱۴ اینچی و ۴K است. ضمن اینکه نمونه ۱۰۸۰p این دستگاه نیز وجود دارد هرچند هیچ‌کدام از این‌ها لمسی نیستند. نهایت روشنایی این نمایشگر به ۵۰۰ نیت می‌رسد و از استانداردهایی همچون Dolby Vision و VESA400 HDR هم پشتیبانی می‌کند. با این دو مورد، لنوو مدعی شده که می‌تواند سیگنال‌های ۱۲ بیتی PQ را رمزگشایی کرده و محتوا را با ظرفیت‌های صفحه نمایش مطابقت دهد.

بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940 - تکفارس 

جدای از نمایشگر درخشان و کیفیت رنگ بالا، IdeaPad S940 دارای کناره‌های شیشه‌ای است که همین سبب شده تا حاشیه‌های مشکی رنگ تا حد امکان کاهش یافته و باریک شوند بنابراین ضخامت آنها به ۲٫۴ میلی‌متر می‌رسد. در بالا و پایین هم ضخامت این نوارها به ترتیب ۳٫۶ و ۴٫۴ میلی‌متر است تا نسبت بدنه به تصویر در این دستگاه تقریباً ۹۹ درصد باشد. به طور کلی، باید این‌چنین نمایشگری را بسیار باکیفیت بدانیم. با این تفاسیر و با نگاه کردن به صفحه نمایش محصول لنوو و با ویژگی‌هایی همچون پوشش شیشه‌ای درخشان، کیفیت رنگ بسیار بالا و لبه‌های برآمده، یاد گوشی‌های هوشمند خواهید افتاد که البته ابعاد بزرگ‌تری دارند.

در قسمت بالایی، لنوو یک ناچ قرار داده که برخی از افراد آن را بریدگی معکوس می‌نامند. در واقع در همین بخش است که می‌توانید دوربین IR برای تشخیص چهره با فناوری Windows Hello و وبکم را پیدا کنید. در دوره‌ای که بسیاری از کمپانی‌ها وقتی می‌خواهند نسبت بدنه به تصویر بالایی را در محصولاتشان به وجود آورند، معمولاً دوربین IR و وبکم را از بالای لپ‌تاپ کنار می‌گذارند، چنین شیوه طراحی از سوی لنوو یک شاهکار به حساب می‌آید.

بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940 - تکفارس 

قسمت جالبتر این طراحی، استفاده از ناچ بالایی برای باز کردن در لپ‌تاپ است. البته خبر بد اینکه، چنان‌چه از وبکم زیاد استفاده می‌کنید، باید همیشه آن را تمیز نمایید زیرا وقتی رایانه‌های همراه خود را باز کردید، طبیعتاً اثر انگشتتان روی آن باقی خواهد ماند.

واقعاً دیگر نمی‌شود کیفیت بالای این صفحه نمایش را در کلمات گنجاند زیرا یکی از بهترین بخش‌های IdeaPad S940، نمایشگر آن است. مطمئناً با پشتیبانی از کیفیت تصویر ۴K و Dolby Vision، تماشای فیلم در این رایانه بسیار لذت‌بخش خواهد بود. به هر ترتیب، باید بگوییم که حتی اگر فقط و فقط به خاطر نمایشگر می‌خواهید این دستگاه را خریداری کنید، واقعاً ارزشش را دارد.

کیبورد

لنوو IdeaPad S940 دارای صفحه کلید عمیقی است که البته حضور چنین کیبوردی در لپ‌تاپی به این باریکی، اصلاً تعجب‌برانگیز نیست. نکته‌ای که شما هم ممکن است لنوو را به خاطر آن تحسین کنید، راحتی و کیفیت بالای این صفحه کلید است.

علاوه بر نرم بودن دکمه‌ها، سکوت آنها نیز شما را شگفت‌زده خواهد کرد زیرا معمولاً این رایانه‌های همراه تجاری هستند که چنین کیبوردهایی دارند ولی محصول مورد بحث ما که برای مصارف خانگی تولید شده هم از این ویژگی برخوردار است. با این حساب، اگر شما هم در خانه‌تان یک تایپیست یا مترجم دارید، هیچ‌گاه به او شکایت نخواهید کرد.

بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940 - تکفارس 

با تمام این ویژگی‌ها، انتظار می‌رفت این رایانه کیبورد استانداردی داشته باشد که همین‌طور هم شده است زیرا همان اندازه‌ای را دارد که در اکثر لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی باید باشد. در بالای آن دکمه پاور جای‌گیری کرده و ترک‌پد نیز در پایین آن به چشم می‌خورد. علی‌رغم عمیق بودن دکمه‌ها و ضخامت پایین لپ‌تاپ، یکی از اتفاقات مثبتی که رخ داده قابلیت کلیک شوندگی ترک‌پد می‌باشد که از درایورهای Precision مایکروسافت بهره می‌برد که در این دوره و زمانه باید چنین ویژگی در این بخش از لپ‌تاپ‌ها وجود داشته باشد.

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، دو اسپیکر در سمت راست و چپ کیبورد جای‌گیری کرده‌اند که اتفاقاً صدا را هم با کیفیت فوق‌العاده‌ای پخش می‌کنند. لنوو در سالیان اخیر توجه زیادی به کیفیت صدا در محصولاتش داشته به طوری که در مدل Yoga C930 یک ساندبار قرار داده است. طبیعتاً لازم نبوده تا در این دستگاه ساندبار چرخان گذاشته شود زیرا IdeaPad S940 تبدیل شونده نیست ولی به هر حال چهار اسپیکر Dolby Atmos وجود دارد که با ترکیب نمایشگر Dolby Vision، طرفداران تماشای فیلم و ویدیو در این لپ‌تاپ مطمئناً راضی خواهند شد.

سنسورهای هوش مصنوعی

می‌توانید این بخش از بررسی تخصصی را نخوانید زیرا چیز خاصی ندارد ولی به خاطر اهمیت این امکانات، بر آن شدیم تا کمی در مورد آنها صحبت کنیم. لنوو این قسمت را سنسورهای هوش مصنوعی می‌نامد. کارایی چنین فناوری این است که می‌تواند تشخیص دهد چه کسی در اطراف شما نشسته است. این دستگاه حتی مجهز به سنسور ردیاب چشم نیز می‌باشد.

یکی از مزیت‌های این بخش، تشخیص افرادی است که در جلوی لپ‌تاپ نشسته‌اند زیرا IdeaPad S940 اگر ببیند شما (به عنوان مالک آن) به نمایشگر خیره شده‌اید، روشن خواهد شد. این یعنی فقط کافی است جلوی لپ‌تاپ بنشینید تا دستگاه خودش روشن شود و با استفاده از Windows Hello چهره شما را بشناسد و وارد ویندوز شوید. البته اگرچه این قابلیت کاربردی است ولی مصرف باتری را در حالت استندبای افزایش می‌دهد. چنان‌چه شما این دستگاه را خریدید، بهتر است پس از پایان کار همیشه آن را خاموش کرده و یا مدام به برق متصل کنید.

بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940 - تکفارس 

حضور ویژگی ردیاب چشم بسیار عجیب است زیرا به نظر نمی‌رسد کسی دنبال این قابلیت باشد. ردیاب چشم سبب می‌شود محتوا را به یک نمایشگر ثانویه دیگر سوئیچ کند.

یک کارایی دیگر این قابلیت، تار کردن نمایشگر در زمانی است که شما از لپ‌تاپ دور شده‌اید تا کاری که در حال انجام آن بوده‌اید، ذخیره شود. ضمن اینکه سنسور هوش مصنوعی در صورتی که کسی به شما نزدیک شده و در حال تماشای محتوای لپ‌تاپ است، می‌تواند هشدار دهد. همین‌طور که می‌بینید، برخی از این ویژگی‌ها کاربردی هستند و برخی از آنها خیر.

به طور کلی بعید است از سنسورهای هوش مصنوعی IdeaPad S940 استفاده کنید زیرا لنوو آنها را قرار داده تا در مواقع ضروری به کار آیند بنابراین اگر می‌خواهید این دستگاه را به خاطر خودش و به عنوان یک لپ‌تاپ خریداری کنید، این اطمینان را می‌دهیم که از انتخاب خود راضی خواهید بود.

عملکرد

مدلی که برای نوشتن این بررسی تخصصی به کار رفته، دارای پردازنده Core i7-8565U اینتل، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD است. با این حساب و با چنین مشخصات فنی قدرتمندی، باید عملکرد این دستگاه را فوق‌العاده بدانیم.

برای دستگاهی با این امکانات، شاید انتظار داشته باشیم لپ‌تاپی بخریم که فن ندارد و پردازنده آن هم از خط تولید Y می‌باشد اما واقعیت آن است که کسی صدای فن را نمی‌پسندد و پردازنده‌های سری Y هم چندان تعریفی نیستند. زمانی که اولترابوک خریداری می‌کنید، باید تراشه ۱۵ واتی و از خط تولید U در آن حضور داشته باشد و از نوع ۵ وات و سری Y نباشد به همین دلیل باید از لنوو بابت انتخاب چنین امکانات خوبی برای قرار دادن در محصول ۱۴ اینچی‌اش تشکر کنیم.

این دستگاه مخصوص مصارف خانگی است و باید به این نکته توجه داشته باشید چرا که در آن شاهد حضور کارت گرافیک متصل نیستید. IdeaPad S940 هم نازک‌تر و هم سبک‌تر است و در نتیجه صاحب یک لپ‌تاپ کامپکت خواهید شد. اگرچه فعالیت‌های معمولی توسط این دستگاه خیلی خوب انجام می‌شوند ولی برخی مواقع و هنگام انجام دادن کارهای سنگین‌تر مانند ویرایش ویدیو و عکس، اجرای بازی‌ها و برنامه‌نویسی، با کندی سرعت مواجه خواهد شد.

بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940 - تکفارس 

اگر بخواهیم در مورد دوام باتری سخن بگوییم، باید اذعان کنیم که علی‌رغم وجود نمایشگر ۴K، عملکرد این لپ‌تاپ از این نظر قابل قبول است ولی چنان‌چه می‌خواهید مالک لپ‌تاپی شوید که دوام باتری عالی دارد، باید مدل دارای صفحه نمایش ۱۰۸۰p را خریداری کنید. به طور کلی، در صورتی که نمایشگر این دستگاه مدام روشن باشد، به مدت ۵ یا ۶ ساعت نیازی به شارژر نخواهید داشت. مشکل مربوط به پنل ۴K، بهره‌مندی از ۸٫۳ میلیون پیکسل می‌باشد که این یعنی عدد و رقمی چهار برابری نسبت به پنل ۱۰۸۰p بنابراین همیشه این دستگاه انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

اصلی‌ترین مشکل IdeaPad S940، دوام باتری در حالت استندبای است و هیچ اشکال دیگری نمی‌توان به آن گرفت. اگر ظرفیت باتری این لپ‌تاپ ۸۰ درصد بود و شما درب آن را بستید و در کیف گذاشتید و فردا آن را دوباره روشن کردید، احتمالاً ظرفیت به بین ۵۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است و در روز بعد، دستگاه به طور کلی خاموش می‌شود. مطمئناً چنین چیزی اصلاً برای یک لپ‌تاپ پیشرفته خوب نیست و حدس ما این است که مشکل به سنسورهای هوش مصنوعی مربوط می‌باشد زیرا این حسگرها مدام سعی می‌کنند اطراف خود را بررسی نمایند تا لپ‌تاپ روشن شود. البته اگر لنوو بخواهد، می‌تواند با یک بروزرسانی نرم‌افزاری، مشکل موجود را حل کند و جوری تنظیم نماید که حسگرها فقط زمانی فعالیت کنند که درب لپ‌تاپ بسته است.

برای آزمایشات بنچمارک، تست PCMark 8 به انجام رسید که رایانه را در زمینه مصارف خانگی، معمولی و محل کار بررسی می‌نماید. ابتدا مصارف خانگی که بیشتر افراد یا وبگردی و چت تصویری می‌کنند و یا با بازی سرگرم می‌شوند را مورد نقد قرار می‌دهیم.

امتیازات بنچمارک لپ‌تاپ IdeaPad S940 در این آزمایشات نسبت به سایر رقبایی که پردازنده Whiskey Lake Core i7 دارند کمی ضعیف‌تر بوده و احتمالاً این اتفاق به خاطر شیوه طراحی دستگاه است. در مرحله بعد، آزمایش‌های Creative را انجام می‌دهیم که به کارهایی مانند گیمینگ، برنامه‌نویسی و ویرایش ویدیو یا عکس مربوط است که کارت گرافیک را درگیر می‌کنند.

در نهایت، آزمایش Work به کار می‌رود که در آن معمولاً بیشتر با نرم‌افزارهای آفیس مانند Word و PowerPoint و Excel سروکار داریم.

در این قسمت است که عملکرد این محصول لنوو بسیار درخشان می‌شود زیرا نسبت به سایر آزمایش‌ها، ۹۰ درصد بهتر است. جالب اینکه برای اطمینان خاطر، آزمایش مذکور را چندین بار انجام دادیم که نتایج یکسانی حاصل شد.

PCMark 10 هم یک آزمایش کلی است که در اینجا نیز به انجام رسید.

بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940 - تکفارس 

البته نباید زیاد به امتیازات بنچمارک توجه کرد زیرا این اعداد و ارقام بیشتر در بررسی‌های تخصصی مشاهده می‌شوند تا افراد بتوانند راحت‌تر دستگاه مدنظر خود را پیدا کنند. خوش‌بختانه تا کنون در سایت تکفارس لپ‌تاپ‌های زیادی را بررسی کرده‌ایم که پردازنده Whiskey Lake Core i7، کارت گرافیک متصل و رم ۸ گیگابایتی داشته‌اند و از این نظر می‌توانیم نظرات خود را با قاطعیت اعلام کنیم.

خلاصه

برای اینکه خلاصه‌ای از این مقاله بیان کنیم، می‌توانیم بگوییم که IdeaPad S940 یک لپ‌تاپ دوست‌داشتنی است زیرا بلافاصله پس از اینکه درب آن را باز کردید، انتظارات شما را برآورده می‌کند. مطمئناً یکی از بهترین نمایشگرهای دنیا در این دستگاه حضور دارد و شما از محتوای به نمایش درآمده راضی خواهید شد.

لنوو ابتدا مدل Yoga S940 و سپس مدل Yoga C730 را معرفی نمود که نمونه دومی با نمایشگر OLED 4K توجهات را به سمت خود جلب کرد. انتظار می‌رفت طرفداران C730 بیشتر باشند ولی در کمال تعجب بسیاری از افراد مدل S940 را ترجیح دادند.

بررسی تخصصی لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad S940 - تکفارس 

به هر ترتیب، مطمئناً بزرگ‌ترین نقطه ضعف این دستگاه، دوام باتری در حالت استندبای است. شاید بتوانیم با نمایشگری که لمسی نیست کنار بیاییم زیرا اعتقاد داریم اثر انگشتی روی آن باقی نخواهد ماند و صفحه نمایش تمیز خواهد بود اما دوام باتری چیزی نیست که به راحتی از کنار آن بگذریم. ضمن اینکه نباید سنسورهای هوش مصنوعی را مشکل بدانیم بلکه بهتر است آنها را قابلیتی تلقی کنیم که کاربرد زیادی ندارند.

به غیر از نکات گفته شده، باید این رایانه را بسیار عالی بدانیم. صفحه نمایش باکیفیت و یک ناچ معکوس، سبب شده شاهد یک نوآوری بزرگ در زمینه طراحی لپ‌تاپ‌ها باشیم تا دیگر حاشیه‌های مشکی رنگ را در اطراف آنها نبینیم. به علاوه، جای‌گیری وبکم در پایین نمایشگر هم یک ایده جدید به حساب می‌آید. حالا به این قابلیت‌ها، پشتیبانی از سیستم امنیتی Windows Hello و بازگشایی قفل نمایشگر با استفاده از دوربین IR را هم اضافه کنید. کیبورد هم که دیگر نیازی به تعریف کردن ندارد زیرا فوق‌العاده است.

در پایان اشاره کنیم که همه این امکانات با قیمت حدوداً ۱۸۰۰ دلاری به فروش می‌رسند ولی چنان‌چه رم و حافظه داخلی بیشتری می‌خواستید، می‌توانید تا ۲۰۰۰ دلار پول بپردازید و صاحب یک لپ‌تاپ بسیار عالی شوید اما چنان‌چه نمی‌خواهید این‌قدر زیاد بابت خرید رایانه همراه هزینه کنید، این امکان را دارید تا با پرداخت ۱۴۰۰ دلار، نمونه‌ای را بخرید که پردازنده Core i5-8265U اینتل و نمایشگر ۱۰۸۰p دارد.

شما در مورد لپ‌تاپ‌های لنوو چه فکر می‌کنید؟ آیا دستگاه‌های خوب و باکیفیتی هستند؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

اگر چنان‌چه می‌خواهید بررسی تخصصی محصولی را مطالعه نمایید یا با بهترین گوشی، رایانه، پردازنده و . . . آشنا شوید ولی آن را در سایت تکفارس پیدا نمی‌کنید، مدل آن را کامنت کرده تا در اسرع وقت، مقاله آن توسط تیم تحریریه ما آماده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید