Xperia Ace؛ گوشی جدید سونی - تکفارس 
Xperia Ace؛ گوشی جدید سونی - تکفارس 
Xperia Ace؛ گوشی جدید سونی - تکفارس 

Xperia Ace؛ گوشی جدید سونی

سید محمد معلمی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - 22:00
Xperia Ace؛ گوشی جدید سونی - تکفارس 

اکسپریا زد ۱ کامپکت در اوایل سال ۲۰۱۴ معرفی شد و به نظر می‌رسید سونی با این خط تولید می‌خواهد نمونه‌های کوچک‌تر پرچمدارانش را بسازد اما این دستگاه‌ها هیچ‌گاه آنطور که انتظار می‌رفت به فروش نرسیدند ولی به هر ترتیب سونی از نتایج مربوطه خرسند بود بنابراین اخباری که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ مبنی بر تولید اکسپریا ایکس زد ۴ کامپکت به گوش رسید، ما را متعجب نکرد.

این گوشی ابتدا قرار بود همزمان با پرچمدار کمپانی ژاپنی یعنی اکسپریا ۱ معرفی شود ولی پس از مدتی تصاویر و مشخصات فنی آن در فضای اینترنت دست به دست شد و در نهایت خبر رسید که تولید این گوشی لغو شده است. در نهایت کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۹ موسوم به MWC فرا رسید و سونی، اکسپریا ایکس زد ۴ را معرفی نکرد اما این برند سابقاً محبوب روز گذشته از محصول جدید خود با نام Xperia Ace (اکسپریا ایس) در ژاپن رونمایی کرد که شباهت زیادی به گوشی اکسپریا ایکس زد ۴ کامپکت دارد.

Xperia Ace؛ گوشی جدید سونی - تکفارس 

درست مانند مدل اکسپریا ایکس زد ۲ که پارسال از آن رونمایی شد، Xperia Ace هم دارای نمایشگر ۵ اینچی با نسبت بدنه به تصویر ۱۸:۹ و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (۱۰۸۰p*2160 پیکسل) می‌باشد. در اطراف نمایشگر این دستگاه، شاهد حاشیه‌های مشکی رنگ نسبتاً بزرگی هستیم که در قسمت بالایی و پنل جلویی، یک لنز ۸ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی و اسپیکر به کار رفته است. در قاب پشتی نیز یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی در گوشه بالا جای‌گیری کرده که یک فلاش LED نیز آن را همراهی می‌کند هرچند هنوز فعلاً مشخص نیست که هدف سونی از چنین شیوه طراحی چه بوده است.

Xperia Ace؛ گوشی جدید سونی - تکفارس 

بد نیست در مورد مشخصات فنی Xperia Ace نیز صحبت کنیم و این نکته را به یاد آوریم که مطابق انتظار در این گوشی خبری از پردازنده‌های بالا رده مانند کووالکوم اسنپدراگون ۸۵۵ نیست و کمپانی ژاپنی تصمیم گرفته از اسنپدراگون ۶۳۰ که در اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس نیز وجود دارد، در این محصول خود هم بهره ببرد. لازم به ذکر است که این تراشه قبلاً هم در موتورولا موتو ایکس ۴ و موتورولا موتو جی ۶ پلاس به کار رفته بود.

Xperia Ace؛ گوشی جدید سونی - تکفارس 

کامل‌کننده این مشخصات فنی تقریباً قابل قبول برای این گوشی میان‌رده، یک رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی قابل ارتقا با مموری کارت است. در سمت راست این محصول، یک سنسور اسکنر اثر انگشت جای‌گیری کرده و دیگر امکانات Xperia Ace عبارتند از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و باتری نسبتاً ضعیف ۲۷۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت.

متأسفانه گوشی مورد بحث ما فعلاً قرار است فقط در ژاپن به فروش برسد ولی چنان‌چه مشخص شد که می‌خواهد به دیگر کشورها بیاید، متقاضیان می‌توانند آن را در رنگ‌های مشکی، سفید و بنفش و با قیمت ۴۴۴ دلاری خریداری کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید