هواوی P30 و P30Pro معرفی شد | جزئیات جدید منتشر شد - تکفارس 
هواوی P30 و P30Pro معرفی شد | جزئیات جدید منتشر شد - تکفارس 
هواوی P30 و P30Pro معرفی شد | جزئیات جدید منتشر شد - تکفارس 

هواوی P30 و P30Pro معرفی شد | جزئیات جدید منتشر شد

حسین چوبین
۶ فروردین ۱۳۹۸ - 21:00
هواوی P30 و P30Pro معرفی شد | جزئیات جدید منتشر شد - تکفارس 

همانطور که مشاهده کردید دقایقی پیش هواوی P30 و P30Pro معرفی شدند. براساس اطلاعات منتشر شده پرچم‌دار جدید هواوی توانایی رقابت و حتی شکست دادن دو پرچم دار قدرتمند اپل و سامسونگ را داراست.

براساس رویداد برگزار شده خانواده هواوی P30 شامل دو گوشی P30 و P30Pro می‌شود. همانطور که در نگاه اول و ویدیو لو رفته از این دو گوشی شاهد بودیم P30Pro دارای صفحه نمایش لب به لب و P30 دارای صفحه نمایش معمولی است. مهم‌ترین نکته‌ای که می‌توانیم به آن اشاره کنیم دوربین قدرتمند این دو گوشی می‌باشد.

هواوی P30 دوربینی ۴۰ مگاپیکسلی دارد که ترکیبی از ۳ لنز متفاوت می‌باشد. یکی از این دوربین ها یا به نوعی لنز ها مربوط به تله فوتو یوده که در عکسبرداری از فاصله زیاد و کیفیت تصاویر در حالت زوم نقش بسیار موثری دارد. برادر بزرگتر این گوشی یعنی هواوی P30Pro دوربینی ۴۰ مگاپیکسلی اما با چهار دوربین دارد. یکی از دوربین های این گوشی هم مربوط به تصویربرداری در حالت تله فوتو است اما نکته‌ای که دوربین این گوشی را به کمال نزدیک می‌کند تصویر برداری در تاریکی و نورکم است. در هردو گوشی سنسورهای جدیدی به کار رفته که این نوع سنسورها حساسیت بیشتری به نور داشته و به همین دلیل در تاریکی و یا محیط های کم نور هم می‌توان به خوبی با آن ها تصویربرداری کرد. دوربین سلفی هردو گوشی ۳۲ مگاپیکسلی است و دوربین های سلفی و اصلی هردو گوشی دارای قابلیت +HDR هستند. یکی دیگر از شگفتی‌های این گوشی امکان الترا زوم است. با این گوشی شما می‌توانید تصاویری را از فاصله ۶۰ متری بگیرید اما تمام جزئیات آن تصویر را بدون هیچگونه نویز یا مشکلی مشاهده کنید. البته باید اضافه کنیم این امکان برای فیلمبرداری هم موجود است و می‌توانید از همین فاصله جزئبات موجود در بخش های مختلف تصویر را به وضوح مشاهده کنید.

هر دومدل مذکور از پردازنده ۷ نانومتری کایرین ۹۷۰ بهره می‌برند. پردازنده گرافیکی هر دو مدل هم (Octa-core (2×2.6 GHz Cortex-A76 & 2×1.92 GHz Cortex-A76 & 4×1.8 GHz Cortex-A55 می‌باشد. استفاده از این نوع پردازنده و همچنین ترکیب آن با پردازنده گرافیکی بازدهی و عملکرد این گوشی را بسیار بهبود می‌بخشد و قدرت زیادی برای اجرای بازی های سنگین و برنامه‌های حرفه‌ای به دستگاه می‌دهد. صفحه نمایش مدل معمولی این گوشی ۶٫۱ اینچی و مدل پرو آن هم ۶٫۵ اینچی است. رزولوشن صفحه‌نمایش هردو مدل ۱۰۸۰x 2340 بوده که به نسبت کیفیت مناسب و حتی می‌توان گفت بالایی دارد. هر دو گوشی P30 و P30Pro باتریی ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی دارند. قابلیت شارژ سریع این گوشی به نسبت مدل قبلی و پرچم‌داران رقیب خودش بسیار سریع است در واقع شما فقط در ۳۰ دقیقه می‌توانید حدودا ۳۰۰۰ میلی آمپر از باتری دستگاهتان را پر کنید. هردو گوشی از امکان شارژ معکوس هم پشتیبانی می‌کنند و با این امکان شما می‌توانید حتی مسواک برقی خود را هم شارژ کنید.

هواوی P30 و P30Pro معرفی شد | جزئیات جدید منتشر شد - تکفارس 

هواوی برای این گوشی پاوربانکی با ظرفیت ۱۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت هم طراحی کرده است. نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم حسگر تشخیص اثرانگشت آن هاست؛ حسگر تشخیص اثرانگشت هردو مدل در صفحه‌نمایش قرار گفته‌اند. هردو گوشیی که در بالا معرفی کردیم دارای پنج رنگ مختلف‌اند که شامل رنگ‌های Aurora, Amber Sunrise, Breathing Crystal, سیاه و سفید می‌شود. قیمت مدل معمولی حدودا ۷۹۹ یورو و قیمت مدل پرو آن براساس تفاوت در حافظه داخلی و رم به ترتیب ۹۹۹ یورو، ۱۱۰۰یورو و ۱۲۵۰ یورو می‌باشند. به‌زودی نقد و بررسی این گوشی برای شما همراهان همیشگی تکفارس منتشر خواهد شد. در کنار معرفی خانواده P30 گجت‌های دیگری هم معرفی شدند که اخبار آن ها هم به‌زودی برای شما منتشر خواهیم کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید